4246
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Dva desetljeća od početka višemilijunskog projekta, posao na izgradnji i unaprjeđenju infrastrukture u Luci Brod privodi se kraju. Nakon što postave tračnice, slijede završni radovi.
- Gradilište je jako zahtjevno. Velike su količine, oko tisuću i po kubika je samo betona, 150 tisuća armature, puno je tu rada - za hrt je objasnio Enes Beganović, voditelj gradilišta.
Pa iako je puno posla izvođaču radova u listopadu istječe rok za završetak Luke kako bi mogla biti kompletno u funkciji. S kapacitetom od milijun i pol tona robe godišnje i terminalom koji spaja riječni, željeznički i cestovni promet, luka ima golemu gospodarsku i ekološku važnost. No, ono što je i SBplus u više navrata isticao i o čemu je pisao jeste 'slaba točka' luke Brod. Naime, njena puna funkcionalnost ovisi o uređenosti plovnog puta. Poslu koji Hrvatska ne može obaviti bez susjedne Bosne i Hercegovine, koja je u tom procesu, barem za sada, zbog nedostatka sredstava, kočnica realizacije posla.
- Kritična dionica je tu kod Novog Grada i stalno su pregovori i putem savske komisije i posebnih komisija da se krene s tim - za hrt je kazao Davorin Piha, direktor Vodnogospodarskog odjela za srednju i donju Savu u Hrvatskim vodama.
Kako ističu odgovorni rok do kada bi angažirana zagrebačka tvrtka resornom Ministarstvu trebala predati građevinsku dozvolu i kompletnu projektnu dokumentaciju s rješenjima plovnosti rijeke Save istječe krajem ove godine.Luka Slavonski Brod jedan je od aduta Projekta Slavonija. Iz nove europske omotnice planiraju povući milijune eura i privući investitore. Naime, uz dosadašnjih 130 milijuna kuna ulaganja u infrastrukturne projekte u Luci Brod, u narednom razdoblju u planu je niz projekata ukupne vrijednosti 954 milijuna kuna kojima bismo stvorili preduvjete za daljnji gospodarski razvoj Brodsko-posavske županije - istaknuo je još ranije brodsko-posavski župan Danijel Marušić, govoreći o projektima za koji se sredstva kane 'povući' iz paketa od 22 milijarde eura koje je Hrvatska dobila na raspolaganje.
No sve će biti uzalud ako se savski vodeni put ne osposobi za promet barem deset mjeseci u godini. Nedavno je, temeljem ugovora potpisanog s resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, tvrtka Brodska Posavina ponovno počela s poslom održavanja plovnog pluta rijeke Save i to na lokaciji od nekoliko kilometara u blizini Migalovaca, što je za SBplus potvrdio Ivan Ćosić, direktor Brodske Posavine. Pa iako je bitno uređenje plovnog puta rijeke Save na svim dionicama, ipak bez onog dijela kod Novog Grada teško će se bilo što pomaknuti s mrtve točke. Stoga ostaje nadati se da će se dogovor s BiH postići, sredstva iznaći te da će se konačno i krenuti u posao, kako sva dosadašnja ulaganja ne bi bila uzaludna.