"Očekujemo kako bi u sljedećih par godina trebali realizirati plan o pretovaru milijun i 500 tisuća tona tereta. Doduše, u toj prvoj fazi roba će dolaziti željeznicom i distribuirati se dalje cestovnim prijevozom, a tek manjim dijelom Savom."
SLAVONSKI BROD - Dok je epidemija koronavirusa tijekom ožujka mnoge
usporila u aktivnostima i završavanjima projekata, radovi na projektu izgradnje
i unaprijeđena infrastrukture u Luci Brod tekli su svojim planom. Potvrdio je
to, za SBplus, ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod Marijan Jurić.
Realizacijom ovog projekta na rijeci Savi omogućit će se kvalitetan i brz protok roba riječnim, cestovnim i željezničkim putem sto će otvoriti put, prijeko potrebnom, gospodarskom razvoju istočne Hrvatske.
- Vez broj tri je završen, u tijeku su radovi na vezu broj četiri i pet gdje se
radi podizanje zidova za vertikalnu obalu u duljini od 250 metara. Radovi se
odvijaju svojim tijekom. Problema na gradilištu nema, a očekujemo da bi radovi na vezovima četiri i pet mogli biti gotovi koncem
listopada kada bi ih spojili s postojećim vezom
nakon čega bi mogli pustiti koncesionarima na daljnju uporabu za dovoz
kontejnerskih roba za što je sam vez i namijenjen - istaknuo je Jurić, dodajući
kako je kontejnerska ploča, vrijedna sedam milijuna kuna, u cijelosti završena.
Sam projekt Luke Brod predviđen je za pretovar ukupno milijun i 500 tisuća
tona tereta: kontejnerskog, rasutog, tekućeg i kabastog. Vrijednost
radova je oko 130 milijuna kuna s PDV-om, a sufinancira
se iz CEF-a i kreditom iz HABOR-a. - Nositelj projekta je Lučka uprava
Slavonski Brod uz potporu resornog Ministarstva, a za projekt su dobivena i
bespovratna sredstva iz EU u iznosu od 50 milijuna kuna. Uz pomoć
resornog ministarstva RH-a osigurali smo i dodatna sredstva u iznosu od 80 milijuna
kuna na temelju kredita kojega uspješno realiziramo, tako da što se tiče radova
i potrošnje sredstava sve se izvršava prema predviđenim planovima - podsjetio
je Jurić.
Realizacijom ovog projekta na rijeci Savi omogućit će se kvalitetan i brz
protok roba riječnim, cestovnim i željezničkim putem sto će otvoriti put,
prijeko potrebnom, gospodarskom razvoju istočne Hrvatske.
- Očekujemo kako bi u sljedećih par godina trebali realizirati plan o
pretovaru milijun i 500 tisuća tona tereta. Doduše, u toj prvoj fazi roba će dolaziti
željeznicom i distribuirati se dalje cestovnim prijevozom, a tek manjim dijelom
Savom. No, prema sadašnjim planovima resornog Ministarstva Sava bi za dvije
godine trebala biti plovna tako da će onda dobar dio te robe prijeći na plovni
put što je i konačni cilj izgradnje Luke koja nudi jeftiniji
transport - ističu u Luci Brod čije je gradilište, smješteno četiri kilometra
jugoistočno od Slavonskog Broda, predstavlja jedno od najvećih u ovom dijelu
Hrvatske.
Da bi, kada bude u cijelosti gotov, Luka dala svoj maksimum trebat će riješiti plovni put rijekom Savom, što Hrvatska rješava u suradnji sa susjednom Bosnom i Hercegovinom, ali i izgraditi istočnu veznu cestu koja bi, prema najavama, trebala biti riješena već ove godine.
Kada je u pitanju uređenje plovnog puta rijeke Save, čija je plovnost punim gazom manja od 50 posto dana u godini, još ranije je rečeno kako bi građevinska dozvola morala biti riješena do kraja 2020. godine. Cilj je doći na plovnost Save tijekom deset mjeseci, kao što je otprilike plovan i Dunav. Svi se nadaju kako će to biti riješeno, jer bez uređenja plovnog puta rijeke Save, a posebice rješavanje njenog najkritičnijeg dijela kod Novog Grada, sudbina Luke Brod, koja bi u budućnosti mogla donijeti do 500 novih radnih mjesta, bit će upitna.
O radovima u prva dva mjeseca ove, 2020. godine u Luci Brod SBplus je pisao OVDJE, a evo što je sve napravljeno tijekom ožujka i travnja:
ožujak 2020.:
Izgradnja lučke
infrastrukture u ožujku uključivala je sljedeće radove:
- Izrada
armature, oplate te betoniranje gornje roštiljne konstrukcije obalnih
građevina. Izvedeni su poprečni zidovi i dio uzdužnih zidova u osi A i osi
C
- Nastavak
izrade montažnih Pi ploča koje su oslonjene na uzdužne grede, debljine 10
cm i širine 2,2 m od armiranog betona tlačne čvrstoće C30/37 (XC3/XF1,
VDP1). Stavka uključuje sav potreban materijal za izradu oplate; nabavu,
rezanje, savijanje i ugradnju armature; nabavu, dopremu i ugradnju betona
te njegu betona
- Izvođenje
hidrantske mreže te izvođenje drenaže, slivnika i probnog polja donjeg
ustroja industrijske lučke ceste
- Izrada
armature, oplate te betoniranje donje roštiljne temeljne konstrukcije
obalnih građevina
travanj 2020.:
U mjesecu travnju
izvršeni su slijedeći radovi:
- Izrada
armature, oplate te betoniranje gornje roštiljne konstrukcije obalnih
građevina. Izvedeni poprečni zidovi osi A i C.
- Nabava
i doprema šljunka u zaleđu vertikalne obale ispod manipulativnog platoa.
- Nabava,
doprema i polaganje geotekstila i geosača .
- Izrada
oplate i ugradnja betona na nosive armirano betonske ploče ispod tračnica
industrijskog kolosijeka
- Izrada
betonskih temelja rasvjetnih stupova i uvodnim cijevima Ø 40 mm s
potrebnom armaturom te izrada DTK kanalizacije.