5243
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Iako je kraj prošle godine gradilište Projekta "Izgradnja i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod", bilo pod vodom, s prvim mjesecima ove godine ponovno je na toj lokaciji prilično aktivno.
Podsjetimo, projekt je vrijedan gotovo 130 milijuna kuna, a sufinancira se iz CEF-a i kreditom iz HABOR-a. Njegovom realizacijom bit će omogućen kvalitetan i brz protok roba riječnim, cestovnim i željezničkim putem što će otvoriti put, prijeko potrebnom, gospodarskom razvoju istočne Hrvatske. Uz izgradnju i unapređenje infrastrukture radi se i na dogradnji manipulativnog platoa pristaništa 3 - kontejnerski terminal. A kompletno gradilište, smješteno četiri kilometra jugoistočno od Slavonskog Broda, predstavlja jedno od najskupljih i najvećih u ovom dijelu Hrvatske.
"Zahvat obuhvaća izgradnju vertikalnih obala vezova 4 i 5, industrijskih lučkih cesta i kolosijeka uz obalu luke u sklopu kojih se izvode radovi izgradnje elektrovoda s vanjskom rasvjetom, protupožarne zaštite hidrantskom mrežom i pomoćnih objekata kontejnerskog terminala vage i vaga zgrade. Prije pristupa samom početku izgradnje neophodno je bilo provesti arheološke i pripremne radove. Do sada su izvedeni kompletni radovi izgradnje: temelja vertikalnih obala (dijafragma i pilasteri u dužini od cca 228 m) i donje roštiljne konstrukcije, a izgradnja gornje konstrukcije vertikalnih zidova u fazi je dovršetka izgradnje poprečnih zidova. U tijeku je izgradnja uzdužnih vanjskih vertikalnih zidova prema plovnom putu rijeke Save.", istaknuli su iz Lučke uprave, dodavši kako su radovi na sustavu oborinske odvodnje sa separatorima i vanjske hidrantske mreže izvedeni gotovo 80 posto.
Tijekom ožujka planiraju završetak izgradnje gornje konstrukcije vertikalnih zidova prema rijeci Savi. "To se radi s ciljem zatvaranja konstrukcije te obrane od pojave visokih voda rijeke Save. Zatvaranjem obalnog dijela konstrukcije omogućit će se neometano izvođenje radova u zaleđu vertikalne obale, a to se odnosi na izgradnju ceste uz obalu luke, industrijskog kolosijeka RO-LA terminala i ostale prateće infrastrukture."
Kada je u pitanju projekt dogradnje manipulativnog platoa veza 3 – kontejnerski terminal, a koji je namijenjen za manipulaciju kontejnera putem riječnog, cestovnog i željezničkog sustava prijevoza, do sada su odrađena arheološka istraživanja, obavljena je priprema terena nasipanjem kamenog materijala, a obavljena je i izgradnja dijela sustava oborniske odvodnje, vanjske hidrantske mreže te izgradnje armiranobetonske konstrukcije manipulativnog platoa. "Uz samu izgradnju manipulativnog platoa za potrebe manipulacije kontejnera, radovi obuhvaćaju i izgradnju parkirališnog prostora za kamione, sustava oborinske odvodnje i vanjske i unutarnje hidrantske mreže, elektroopskrbe s vanjskom rasvjetom te objekata kontejnerskog terminala koji se odnose na upravnu zgradu, carinsku i servisnu radionice. Plan je da u ožujku završe radovi izgradnje dijela armiranobetonskog manipulativnog platoa s vanjskom hidrantskom mrežom i dijelom elektroradova.", istaknuli su u Lučkoj upravi u kojoj su i tijekom prošle,. 2019. godine, obavljali pretovar. Ukupno je putem 885 kontejnera u Luci Brod pretovareno 13550 tona. Tijekom prošle godine u Luci Brod zabilježen je i pretovar od 172.906 tona, od čega je 58.449 tona nafte, 65440 tona šljunka te 47.560 tona pijeska, a kroz Luku Brod je prošao i 361 putnik.
PRETOVAR U LUCI SLAVONSKI BROD za 2019. |
||||||
VRSTA TERETA |
||||||
GODINA |
NAFTA (t) |
ŠLJUNAK (t) |
PIJESAK (t) |
GENERALNI TERETI (t) |
SVEUKUPNO (t) |
Putnici |
2019. |
58.449,00 |
65.440,00 |
47.560,00 |
1.457,00 |
172.906,00 |
361,00 |