Ne ulazeći u korektnost 'Nacionalnog projekta' 'Koš za Koš', željeli smo saznati na koji način i u kojoj mjeri brodski gradonačelnik, Mirko Duspara, gradskim novcem, sudjeluje u reklamiranju ambiciozne poduzetnice, Zdenke Zrilić i njezine tvrtke 'S Event' iz Zadra.
"Nacionalni projekt 'Koš
za Koš' obnavlja igralište u Slavonskom Brodu", stoji u naslovu dopisa
kojeg je, u više navrata, na redakcijski mail SBplusa uputila Select PR za S Event.
Dešifrirajući snobovski način
potpisivanja dopisa nadobudnih 'poslovnjaka' utvrdili smo kako se radi o nečemu
što bi se moglo prevesti i kao: Šef odjela za odnose s javnošću tvrtke Sportska
Događanja. Budući da se, vjerojatno, ne radi o nikakvom odjelu - jer bi to
značilo da je u pitanju ozbiljna 'multinacionalna' kompanija s puno uposlenih -
Sportska Događanja (hrvatski: 'Sport Event', skraćeno 'S Event') pribjegli su lukavom
depersonaliziranom potpisivanju dopisa i na taj način kategorizirali ga u
jeftin propagandni letak.
Nakon kraćeg traganja
internetom i par upita, utvrdili smo
kako je u pitanju marketinški trik koji za cilj ima afirmirati privatnu
zadarsku tvrtku Sportska Događanja koju je, prije tri godine, osnovala Zdenka Zrilić (38), kćerka puno poznatijeg Zdenka Zrilića. Temeljni kapital tvrtke
je 20 tisuća kuna, a glavni posao: (su)organizacija sportskih
manifestacija.
To što netko, zahvaljujući (i)
tati, ima mogućnost baviti se poslom koji prije svega ispunjava njega, a potom,
moguće, i blagajnu tvrtke, nije sfera našeg interesa. Naime, ova akcija je tek mala
kopija, plagijat, drugih sličnih, a na ovim prostorima u tijeku je najpoznatiji Coca
Colin 'Pokret za radost' - postavljanje uličnih sprava za
trening u krugu ogromnih Coca Cola reklamnih panoa.
U ovom slučaju, primarno,
interesira nas tko plaća dosjetku ove mlade tvrtke - kako se reklamirati - te u
kojoj mjeri je na trik nasjeo i brodski gradonačelnik Mirko Duspara. Kako i s koliko
novaca Grad Slavonski Brod sudjeluje u ovom 'Nacionalnom projektu'?
Ovako tvrtka S Event predstavlja svoj 'humani projekt'
Prekrasna sportska priča
nacionalnog projekta Koš za Koš nastavlja se u Slavonskom Brodu. U sklopu projekta koji, među ostalim
aktivnostima, obnavlja oštećena i zapuštena košarkaška igrališta diljem
Hrvatske, a u suradnji s gradom Slavonskim Brodom i partnerom HEP-om, obnavlja igralište
u stambenom naselju Andrije Hebranga. Radovi započinju uskoro, a preuređeno
igralište od 24. ožujka ponovno će novim koševima, tablama i mrežicama privlačiti
generacije brođanskih zaljubljenika u košarku ali i onih koji će to tek postati.
Diljem Hrvatske možemo vidjeti
istu žalosnu sliku zapuštenih košarkaških igrališta. Na kvartovskim terenima
stasali su mnogi hrvatski košarkaški talenti, a danas ta igrališta zjape
prazna. Upravo zato, pokrenut je nacionalni projekt Koš za Koš koji ima za cilj povratak košarke na naša igrališta. U
sklopu projekta obnavljaju se zapuštena, stara i često opasna igrališta diljem
Hrvatske. Nova vrhunska oprema, igralištu u Slavonskom Brodu, vratit će stari
sjaj i učiniti ga ponovno neodoljivim mjestom okupljanja za velike i male
ljubitelje košarke. Novouređeno igralište u naselju Andrije Hebranga sigurno će
privući neke nove, buduće zvijezde ovog sporta koji u Slavonskom Brodu ima
tradiciju dužu od 70 godina.
Koš za Koš pokrenula je zadarska tvrtka S Event. Obnovom zapuštenih igrališta diljem Hrvatske, nastoji se
od kvartovskih igrališta ponovno napraviti rasadnik talenata za ovaj sport koji
nam je nekoć bio razlog velikog ponosa. Uz obnovu igrališta, projekt uključuje
i druge oblike popularizacije košarke, a to su školske lige, nagrađivanje
najboljih pojedinaca, organizacija stručnih i motivacijskih interaktivnih
predavanja u školama i na fakultetima. U projektu Koš za Koš do sada su
obnovljena četiri igrališta i šest koševa u tri grada. Nakon igrališta u Zadru,
Karlovcu te Osijeku, i igralište u Slavonskom Brodu postat će dio novo
poglavlje ove lijepe sportske priče.
Vaše kvartovsko igralište koje treba obnovu u projektu Koš za Koš možete prijaviti na e-mail: info@s-event.hr.
Select PR za S Event.
Dan poslije
Dan nakon što smo primili taj propagandni letak, javio nam se naš posjetitelj Goran s reakcijom / komentarom ovog 'Nacionalnog projekta'.
"Slušam Hrvatski radio, drugi program, u kojem se javlja Zdenka iz Zadra koja predstavlja program "Koš za koš" kojim se obnavljaju
kvartovska košarkaška igrališta u gradovima Hrvatske... Veli da je došao na red Slavonski Brod i košarkaško igralište u naselju A. Hebranga, gdje i sam
živim. O tome pričaju 15-tak minuta, kao da grade tvornicu za barem 150
radnika... OK, cijela štorija je, naravno, za pohvalu zbog poticanja sportskih
aktivnosti na otvorenom i konačno davanja mladima prilike da se rekreiraju na zdrav
način. No, ono što me je zasmetalo u načinu predstavljanja Broda i Slavonije,
kao odabranog kandidata za ovu akciju jest NAČIN predstavljanja Slavonije i
Broda kao, citiram, "NAJZAPUŠTENIJEG DIJELA HRVATSKE"!?, pa je i to, eto, razlogom zašto je baš Slavonski Brod, veličanstveno, odabran u ovoj akciji. Daleko
od toga da to nije hvale vrijedno, no apeliram na gospodu iz zapadnog dijela
Lijepe naše da nas prestanu doživljavati kao sirotinju kojoj je potrebna
samilost - jer MI TO NISMO! Molim iste da shvate, da pri svakoj takvoj
kvalifikaciji Slavonije preko državnih i lokalnih radio i TV medija, sve većem
broju ljudi se još više bježi odavde! Umjesto da nas osokole, oni nas još više
pokopaju, moralno te nas svakodnevno podsjećaju na to. Pa dovoljno smo mi već
svjesni toga u kakvoj smo veseloj situaciji pa nam stoga ne treba to svaki dan
i još više trljati na nos. Pa nama ne trebaju igrališta za djecu, ona će doći
sama. Nama trebaju tvornice i poslovi koji su nam oteti i prebačeni 200 km
zapadnije..."
Goran
Ovak HEP sudjeluje u 'Nacionalnom projektu'
Želeći znati na koji način je (i) naša tvrtka HEP "partner" tvrtke 'S Event' u 'Nacionalnom projektu', obratili smo službeniku za informiranje@hep.hr s pitanjima:
1. U
kojoj formi je HEP partner S Event u projektu Koš za Koš vidljivo je iz Ugovora
o suradnji. Zbog toga, molimo vas kopiju tog Ugovora.
2.
Ako HEP ima i drugih ugovora o poslovnoj suradnji s tvrtkom S Event, molimo vas
i njihovu kopiju.
3. U
slučaju da mislite kako javno poduzeće (državna tvrtka) može imati tajne
klauzule ugovora te nam, zbog toga kopije ne želite dostaviti, molimo vas
navedite u čemu se ogleda suradnja HEP-a s tvrtkom S Event i koliko, za tu
suradnju, HEP izdvaja sredstava?
Budući da državne tvrtke svoje ugovore o poslovnoj suradnji nerado daju na uvid javnosti, dobili smo odgovor, bezmalo, pjesničkog karaktera:
"Hrvatska elektroprivreda sponzor je nacionalnog humanitarnog projekta Koš na koš.
Koš na koš nacionalni je humanitarni projekt kojemu je cilj obnova zapuštenih i devastiranih košarkaških igrališta, a započeo je obnovom prvog igrališta u Zadru. Na obnovljenom igralištu organiziran je košarkaški turnir, na kojemu je prva nagrada bila obnova igrališta u kvartu pobjedničke ekipe.
Na taj način se od turnira do turnira obnavlja igralište za igralištem. Težnja je organizatora proširiti projekt i na druge (ostale) hrvatske gradove, pa je tako obnovljeno igralište u Karlovcu u partnerstvu s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa, te u Osijeku uz podršku grada Osijeka.
Osim humanitarnog, projekt za HEP ima i komercijalni značaj jer se medijski promovira u nacionalnim i lokalnim TV, tiskanim i web medijima, te na radiju. Komercijalna evaluacija predloženog paketa u iznosu od 100.000,00 kuna pokazala je da investiranjem u ovakav oblik promocije HEP povećava medijski volumen za 24% što stvara dodatnu vrijednost ulaganju.
Osim projekta Koš na koš HEP nema druge poslovne suradnje s S Event.
U skladu s dugogodišnjom praksom društveno odgovornog poslovanja, HEP je od svojih početaka nastojao biti pouzdan partner zajednici u kojoj djeluje. Nastojimo sustavno raditi na prepoznavanju specifičnih potreba društva, te kroz program sponzorstava i donacija pružiti potporu kvalitetnim humanitarnim, kulturnim, edukacijskim, ekološkim, zdravstvenim, znanstvenim i sportskim projektima.
Hrvatska elektroprivreda društveno je odgovorna tvrtka koja podupire projekte humanitarnog karaktera, a naročito projekte usmjerene na djecu i mlade kojima ih potiče na bavljenje sportom i zdrav život.
Lijep pozdrav, Zoran Vidović, Službenik za informiranje HEP grupe"
Grad Slavonski Brod 'dao suglasnost'
Uvjereni kako je i Grad Slavonski Brod nasjeo na 'Nacionalni projekt' te slijedom Zadra, Karlovca i Osijeka, također bio 'partner' tvrtki S Event u ovoj 'humanitarnoj akciji', zamolili smo brodsku gradsku upravu neka nas informiraju o obliku te suradnje. Kao odgovor dobili smo dokument iz kojeg je vidljiv taj odnos.
GRAD SLAVONSKI BROD
GRADONAČELNIK
KLASA:620-01/17-01/34 UR.BR:2178/01-07-17-4 Slavonski
Brod, 24. veljače 2017.
Temeljem članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/0.1, 60/01-vjerodostojno
tumačenje, 129/05., 109/07., 125/08., 36/09., 150/11., 144/12., 19/13.) i
članka 47. Statuta Grada Slavonskog Broda (Službeni vjesnik Brodsko-posavske
županije 06/09 i 13/10 i Službeni glasnik Grada Slavonskog Broda br. 4/12.,
5/12., 6/13. i 5/14.) Gradonačelnik Grada Slavonskog Broda, nakon razmatranja
na Kolegiju Gradonačelnika, donosi
ZAKLJUČAK
o
davanju suglasnosti za obnovu košarkaškog igrališta u Naselju Andrija Hebrang
kroz Projekt "Koš za koš"
Predstavnici Projekta "Koš za koš" uputili
su zamolbu za dostavu podatka i fotografija košarkaškog igrališta u Slavonskom
Brodu koje bi trebalo obnoviti. Obnova košarkaškog igrališta obuhvaćala bi
izmjene metalnih konstrukcija koševa, nove ploče, mreže, ocrtavanje igrališta
te eventualno uređenje okoliša.
Na prijedlog Upravnog odjela za društvene djelatnosti,
a po obilasku svih gradskih košarkaških igrališta, daje se suglasnost za obnovu
i uređenje košarkaškog igrališta u Naselju Andrije Hebranga kroz Projekt
"Koš za koš".
Za zakonitost i točnost: Viša stručna suradnica:
Kristina Raaić, dipl.iur.; Pročelnik: DavorRogić, dipl.ing.; Gradonačlnik: Mirko Duspara.
Na naše dodatno pitanje:
Jeste li nešto drugo dali osim 'suglasnosti', dobili smo odgovor: Ne.
Umjesto zaključak
Uglavnom, nakon što pročitamo riječ 'nacionalni' odmah ustajemo
u stav pozor, jer iza nje, nacije, uvijek stoj nešto veliko. Kad uz tako
bombastičnu najavu 'nacionalnog' projekta vidite i ime grada koji vam znači
nešto više od drugih mjesta na zemlji, projektu posvetite puno veću pažnju nego
tamo nekoj "Najavi Mjera
16 – Suradnja, Podmjera 16.4. Potpora za horizontalnu i vertikalnu suradnju
sudionika u lancu opskrbe za uspostavljanje i razvoj kratkih lanaca opskrbe i
lokalnih tržišta te za promicanje aktivnosti u lokalnom kontekstu u vezi s
razvojem kratkih lanaca opskrbe i lokalnih tržišta, tip operacije 16.4.1.
Kratki lanci opskrbe i lokalna tržišta".
U onoj
mjeri u kojoj smo sam naziv 'Nacionalni projekt' shvatili ozbiljno, u toj mjeri
pokušali smo razumjeti njegove temeljne ciljeve. Evo što potpisnik ovog priloga
misli.
Prvo. Gospođa Zdenka Zrilić mlada je obrazovana i
vrlo ambiciozna poslovna žena iza koje stoji (i) vrlo ugledan - otac.
Drugo. Gospođa Zdenka jako
voli organizirati sportske manifestacije i putem njih promovirati sport i
sportaše. Pritom, dakako, pokušava spojiti ugodno s korisnim te nešto i
zaraditi. Naime, tvrtke postoje između ostalog i zbog toga da ostvaruju
profit.
Treće. Kao i u svakom
drugom poslu, da biste uspjeli, pored pameti i radinosti, treba vam malo sreće
i puno potpore ozbiljnih ljudi i još ozbiljnijih tvrtki. Tko je od ozbiljnih
ljudi lobirao u ozbiljnoj Hrvatskoj elektroprivredi s ciljem da - majušnoj
tvrtki S Event - pokloni 100 tisuća kuna kako bi se ona, ta majušna tvrtka a ne
HEP, reklamirala, potpuno je nepoznato. Zasad. Naime, na obnovljenim
igralištima nema reklama gradova 'partnera' ili financijera HEP-a
i Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa. Na igralištima istaknuta
je tek reklama S Event.
Četvrto. Za razliku od
Coca Cole, koja svoj projekt - velika reklama za male 'pare' - nazvan 'Pokret
za radost' financira sama, 'Koš za Koš' postavljen je tako da gradovi, velike
državne tvrtke i ministarstvo 'Nacionalni projekt' financiraju i na taj način S
Event reklamiraju.
Budući da SBplus ima za cilj
poticati i promicati rad lokalne uprave i samouprave te, u okviru te agende
pratiti opravdanost (i zakonitost) postupanja ovdašnjih dužnosnika, ne ulazimo
u korektnost 'Nacionalnog projekta' 'Koš za Koš'. Tek, željeli smo saznati
plaća li brodski gradonačelnika gradskim novcem reklamiranje ambiciozne
poduzetnice, Zdenke Zrilić i njezine tvrtke S Event iz Zadra.