6448
Prikaza
1
Komentar
ZAGREB, SLAVONSKI BROD – U siječnju ove godine pisali smo kako se 'Zakotrljao' projekt kojeg obećavaju godinama. Tada smo naveli kako su Hrvatske ceste, kao investitor, 28. prosinca 2020. godine raspisale obavijest o nadmetanju za Izradu idejne i glavne projektne dokumentacije, provedbu geodetskih i geotehničkih radova te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za Istočnu veznu cestu u Slavonskom Brodu. Rok za dostavu ponuda bio je 28.01.2021. godine. Procijenjena vrijednost nabave iznosila je 2,2 milijuna kuna, bez PDV-a. Predviđen rok za projektiranje je bio 15 mjeseci od sklapanja ugovora.
Sam postupak javne nabave odužio se jer je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave morala odlučivati o pristiglim žalbama, pa su Hrvatske ceste odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donijele tek 3. rujna 2021. godine. Tada je izabrana ponuda Instituta IGH d.d. iz Zagreba sa iznosom od 1,53 milijuna kuna, bez PDV-a. Kako na odluku Hrvatskih cesta iz rujna nije bilo žalbi, natječajni postupak je završen i IGH d.d. može krenuti u posao.
U Studiji utjecaja na zaštitu okoliša Istočne vezne ceste, iz prosinca 2020., stoji kako je još u prostornim planovima 80-tih godina prošlog stoljeća planirana trasa nove ceste, tzv. ''Istočne vezne ceste'', koja bi omogućila brz i siguran ulaz u grad iz pravca istoka, kao i zoni luke na rijeci Savi.
Prema istoj Studiji, Istočna vezna cesta trebala bi postati najznačajniji prometni koridor u prometnom sustavu istočnog dijela grada Slavonskog Broda jer bi povezivala glavne gradske prometnice u smjeru istok-zapad, tj. Sjevernu veznu cestu, Srednju veznu cestu, Svačićevu ulicu i Ulicu Stanka Vraza. U neposrednoj blizini trase buduće Istočne vezne ceste trenutno su u izgradnji dva ključna objekta u planovima razvoja grada: najveća gradska gospodarska zona Bjeliš i druga po veličini hrvatska riječna luka – Luka Brod.
Idejnim rješenjem predviđena je izgradnja Istočne vezne ceste ukupne dužine 3.527 m, raskrižja s razvrstanim i planiranim cestama u okruženju te nadvožnjakom dužine 430 m preko magistralne željezničke pruge i kolosijeka za industrijsku zonu.
Posebno je važna izgradnja novog nadvožnjaka preko željezničke pruge u istočnom djelu grada, jer u Gornjoj Vrbi vozila svakodnevno moraju čekati prolazak vlakova. Također, cijelom dužinom prometnice sa zapadne strane predviđena je izgradnja dvosmjerne biciklističke staze.
Planom urbane mobilnosti urbanog područja grada Slavonskog Broda, koji je Gradsko vijeće usvojilo u prosincu 2019., predviđa se kako će najopterećenije prometnice do 2025. godine biti sljedeće ulice: Ulica Petra Svačića; Zapadna vezna cesta; Vukovarska ulica; ulica Eugena Kumičića; produžetak Svačićeve ulice i spoj na Istočnu veznu cestu; Istočna vezna cesta; spoj Ulice Pavla Radića sa Sjevernom veznom cestom.
Istočna vezna cesta bi, preuzimanjem dijela prometa na sebe, trebala rasteretiti više gradskih ulica (Osječka, Ulica svetog Lovre...), ali i olakšati izlazak iz centra grada na autocestu i prometovanje prema istočnom dijelu Brodsko-posavske županije. Primjerice, dolazak/odlazak većeg broja vozila na Stadion kraj Save i Sportsko rekreacijski centar "Vijuš ovom novom prometnicom bit će jednostavniji, uz posljedično manje opterećenje drugih gradskih prometnica.
Svaki iole ozbiljni grad i gradski oci grade vezne ceste, obilaznice oko grada sa 4 vozne trake gdje mozes voziti 80 km/h i da se ne moras bojati hoce li ti izletiti traktor ili kamion sa deponije građevinskog materijala. Imamo... Prikaži sve Sjevernu veznu cestu po kojoj se voze i traktori i biciklisti i teska teretna vozila pa kad se traktor nađe na toj istoj cesti onda je kolona i usporen promet kao da vozis kroz centar grada. Dokle god se ne napravi zabrana za traktore i bicikle do tad ce veznom cestom usporeno voziti.