6600
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Projekt na kojeg stanovnici Slavonskog Broda čekaju zadnjih dvadesetak/trideset godina konačno je dobio neke konkretnije obrise. Naime, Hrvatske ceste, kao investitor, 28. prosinca prošle godine raspisale su obavijest o nadmetanju za izradu idejne i glavne projektne dokumentacije, provedbu geodetskih i geotehničkih radova te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za Istočnu veznu cestu u Slavonskom Brodu. Rok za dostavu ponuda istječe 28. siječnja ove godine.
Ovom objavom Hrvatske su ceste realizirale svoj plan za prošlu godinu kojim je, prema odgovoru koji je za SBplus sredinom godine dala Tamara Pajić, iz njihova Ureda za odnose s javnošću, u IV. kvartalu 2020. predviđeno pokretanje Otvorenog postupka nabave za projekt „Istočna vezna cesta Slavonski Brod: Izrada idejne i glavne projektne dokumentacije, provedba geodetskih i geotehničkih radova te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole".
Podsjetimo, prema studiji isplativosti Hrvatskih cesta u prvoj je fazi u planu izgradnja prometnica ukupne duljine 4.5 kilometara, od spoja s državnom cestom D514, do industrijske zone i područja Luke Brod. U drugoj fazi prometnicu bi produžili prema graničnom prijelazu s BiH i mostu preko rijeke Save. Istočna vezna cesta tako bi u budućnosti predstavljala, s jedne strane, izravan spoj na državnu cestu D514, odnosno, na osnovnu cestovnu mrežu RH-a (TEN-T - core, autocesta A3 Bregana - Zagreb - Lipovac ), a s druge strane, na riječnu luku Slavonski Brod, definiranu kao osnovnu luku unutarnjih plovnih putova te industrijsko područje uz Savu. U gospodarskom smislu njena izgradnja trebala bi doprinijeti poboljšanju dostupnosti i povezanosti - kako one regionalne, tako i međunarodne (RBiH).
Hrvatske ceste su u svom oglasu o nadmetanju istaknule kako je projektnom dokumentacijom potrebno riješiti sva raskrižja na predmetnoj dionici kao i pripadajuća raskrižja na spojnim cestama. "Ako se izgradnjom presijecaju neke postojeće ceste, potrebno ih je povezati. Posebno treba paziti na prekinute poljske i šumske putove koje je sustavom zamjenskih cesta potrebno povezati i osigurati pristup svim parcelama koje ih gube izgradnjom planiranog zahvata.", piše u dokumentaciji priloženoj Obavijesti o nadmetanju.
U samom opisu trase, koji u izvornom obliku možete pročitati u bloku ispod članka, varijantnim rješenjem predviđena je izgradnja pet raskrižja, od koji su u tri slučaja predviđeni kružni tokovi. Uz pješačke prijelaze planirana je izgradnja rampi, sukladno Pravilniku o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti, a uz pješačke staze ponuditelji u varijantnom rješenju idejnog projekta trebaju predvidjeti izgradnju biciklističkih staza, autobusnih stajališta te ugibališta/odmorišta uz glavnu trasu.
"Ugibališta su ukupne duljine 180 m od čega je puno proširenje duljine 60 m i širine 3,5 m, a prijelazni potezi za ubrzanje i usporenje su duljine 60 m. Dimenzije ugibališta te njihov broj i pozicije na trasi odredit će se detaljno u projektu. Dimenzije autobusnih ugibališta te njihov broj i pozicije na trasi , ukoliko se tijekom postupka ukaže potreba za njihovim projektiranjem, položajem i elementima, moraju biti usklađena s Pravilnikom o autobusnim stajalištima (NN 119/07), a potvrdit će se idejnim projektom." pojašnjeno je u Projektnom zadatku koji se nalazi u sklopu dokumentacije priložene Obavijesti o nadmetanju.
Javno otvaranje ponuda je 28. siječnja 2021. godine u 12 sati, a nakon što se s najpovoljnijim ponuditeljem sklopi posao, do prvih građevinskih radova proći će još najmanje 15 mjeseci. Naime, toliki je rok koji Hrvatske ceste predviđaju za poslove projektiranja. Samo za njih izdvojit će 2,2 milijuna kuna.
Ostaje nadati se kako će sve biti realizirano u predviđenim rokovima te da će ova kapitalna investicija uistinu ugledati svjetlo dana u što je moguće skorijem roku. Razloga za nadanje u to ima jer teško je vjerovati da bi 2,2 milijuna kuna, koliko se planira uložiti u projektiranje, netko tako olako iskoristio u svrhu predizborne kampanje koja je, uoči svibanjskih lokalnih izbora, već polako počela. Tim više što je do sada već previše puta projekt Istočne vezne ceste korišten kao predizborni adut za prikupljanje glasova, ali i zbog činjenice da važnost izgradnje ove ceste leži i u smanjenju prometovanje kroz grad, što će, u konačnici, značiti manje gužve u središtu, ali i smanjenje habanja gradskih prometnica.
Stipe@ to je državni projekt...Hrvatske ceste! Brođani bi se trebali okoristiti tom cestom...Da li...? Nas uvjeravaju da je razvoj prometnih koridora preduvjet razvoja...
Slabo se vidi na karti, a iz opisa i teksta nisam skužio kako se prelazi pruga, ako se prelazi? Podvožnjak ili čekanja i kolone na rampi? Doduše, odakle kolone, kad od te luke već 30 godina apsolutno ništa - rupa... Prikaži sve bez dna. Najobičnije pranje love.Ili kako da građani svojim novcem izrade kompletnu infrastrukturu za tvrtku u kojoj će se mastiti svega par ljudi, a obični zaposlenici će u stvari biti klasični nadničari. Još jedan brodski projekt koji ne dionosi nikakvu dodanu vrijednost.