ČAJKOVCI - "Premda prodajemo na kućnom pragu, premda prodajemo na štandu i raznim sajmovima, susjedi nas jednostavno obilaze. Ostavljaju novac trgovačkim centrima kupujući proizvode kakve mi proizvodimo ali po lošijoj kvaliteti i višoj cijeni. Žalosti nas što 90% ljudi uopće ne zanima što mi prodajemo. Bilo to bolje, jeftinije - ne zanima ih, piše agroklub.
Uzgajajući na sedam jutara zemlje u Čajkovcima cijenjeno voće koje se puno troši kako u svježem stanju, tako u prerađevinama, Velimir uz pomoć obitelji od bresaka, dunja, kupina, jabuka i šljiva proizvodi džemove na domaći način.
Izgubili su osjećaj za nešto svoje. Ne shvaćaju da država živi upravo od onoga tko radi, proizvodi i plaća porez. Prijatelji, proizvođači, poljoprivrednici, država ne živi od uvoza. Živi od nas. I zašto onda jedni drugima ne pomognemo kupujući naše proizvode?
Zašto ne dajemo kruh u svoje ruke? Zašto ga dajemo u tuđe? Znamo li da od uvoza žive pojedinci, a od naše proizvodnje svi mi? Poljoprivrednici, žalosti li vas, kao i mene, što naši ljudi sve manje shvaćaju vrijednost i važnost domaće proizvodnje i domaćeg proizvođača? Žalosti li vas, kao i mene, što se ne cijeni nekoga tko pošteno i marljivo radi" zapitao se zaštitnik očuvanja poljoprivredne proizvodnje, Velimir Dumenčić koji unatoč lošem stanju u poljoprivredi i dalje marljivo radi ne gubeći vjeru u hrvatsku poljoprivredu i hrvatske proizvode.
Uzgajajući na sedam jutara zemlje u Čajkovcima cijenjeno voće koje se puno troši kako u svježem stanju, tako u prerađevinama, Velimir uz pomoć tri člana obitelji od bresaka, dunja, kupina, jabuka i šljiva proizvodi džemove na domaći način. Iako se poljoprivredom bave generacijama, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Dumenčić nedavno je proslavilo znamenitu dvadesetogodišnjicu službenog postojanja na kojoj su se prisjetili nekadašnjeg najprodavanijeg proizvoda, suhih šljiva. Nekadašnjeg izvora prihoda, a danas samo uspomene.
"Zbog uvoza i poskupljenja plina već tri godine ne
proizvodimo suhe šljive. Svaka država brine o svojoj proizvodnji, a
Hrvatska na žalost ne brine. Svaka država pazi na uvoz, a mi, na žalost,
ne pazimo", poručio je Velimir Dumenčić.
"Da bi proizveli Dumenčić džem morate brati šljive bez oštećenja. Nakon toga ih preberete, pregledate i operete, a potom ručno kalate. Koštice se vade ručno i stavlja se meso šljive u kotao gdje se kuha do određene faze kada se dodaje šećer. Nakon postizanja određene gustoće, dobivena slatko-gusta tekućina se toči u teglice, začepi te bez dodavanja kemije i konzervansa ide na pasterizaciju kojom se rješava trajnost."
S džemovima bez dodanih šećera Dumenčići su uveli inovacije u proizvodnju te tako stekli brojne stalne kupce. "S obzirom na to da ima puno dijabetičara, ovo nam je pun pogodak", kazao je Velimir.
Premda su učestali posjetitelji sajmova Slavonije i Baranje, za ove je proizvođače tržište pogodnije u Zagrebu i na Jadranu gdje ostvaruju veći profit. "Osim što je kod nas manja kupovna moć, ljudi više - manje imaju džemove te iz tog razloga ovdje nije neka potražnja za njima", dodao je Velimir.Osim džemova, Dumenčići aktivno proizvode prirodne sokove od bazge, jabuke i dunje od kojih potrošači osobitu važnost pridaju sokovima od jabuke i dunje. Iako su malo skuplji, kupci su prepoznali kvalitetu iscijeđenih sokova koji nemaju dodataka zbog čega nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
"Nakon što ste ubrali jabuke i dunje morate ih samljeti, a potom presati. Dobiveni se sok toči u boce, nakon čega slijedi pasterizacija."Osim voćnjakom, Dumenčići se diče i oranicom gdje uzgajaju krastavce i rajčicu za čije potrebe koriste navodnjavanje. Kao i brojni drugi gospodarstvenici suočavaju se s bolestima i štetnicima na kulturama, no budući da rade zaštitu nemaju puno gubitaka. Za vrijeme sezone krastavce prodaju u svježem stanju, a kad zahladi ostvaruju profit na osnovu kiselih krastavaca. Znamenitim proizvodom smatraju također i pasiranu rajčicu u koju, isto tako, ne stavljaju "kemiju".
Ovo obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo koristi poticaje koji su im osobite važnosti. "Poticaji su razlika u cijeni koju država plaća kako bi poljoprivreda mogla funkcionirati te kako bi proizvođači mogli opstati jer prema cijenama naših proizvoda mi ne bi mogli funkcionirati", dodao je Velimir Dumenčić.S obzirom na to da najboljom reklamom smatraju onu "od usta do usta" ne koriste nikakav oblik marketinga. Iako najvećom nagradom smatraju kupce, voljeli bi dobiti priznanje za svoje proizvode.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -