SLAVONSKI BROD - Odluku o izradi Prometnog Master plana funkcionalne regije Istočna Hrvatska donio je župan Virovitičko-podravske županije, 7. travnja 2020. godine. Partneri u izradi su Brodsko-posavska županija, Osječko-baranjska županija, Požeško-slavonska županija i Vukovarsko-srijemska županija, a tijelo nadležno za provedbu postupka strateške procjene je Upravni odjel za gospodarstvo i poljoprivredu Virovitičko-podravske županije koji provodi sve zakonom propisane postupke.
Sve te županije ulaze u prometnu strategiju koja bi, baš poput one Grada Slavonskog Broda, trebala doprinijeti boljoj prometnoj povezanosti i rješavanju svih problematičnih prometnih gradskih točaka.
Svih pet županija spada u ispodprosječno razvijene i kao takve u potpomognuta područja. Vidljivo je to i na njihovu prometnom razvoju pa su one i međusobno slabo prometno povezane.
- Iako na nacionalnoj razini županije tvore jedinstvenu funkcionalnu regiju, detaljna analiza svakodnevnih migracija ukazuje na relativno nisku međužupanijsku povezanost te stoga možemo govoriti i o pet funkcionalnih cjelina (županija) koje čine funkcionalnu regiju Istočna Hrvatska. Budući da stupanj gospodarskog razvoja utječe na financijski kapacitet županija, posebice na izvorne prihode poput prihoda od poreza, može se pretpostaviti da isti utječe i na ulaganja u prometni sustav, što je vidljivo na izvornim prihodima Županijskih uprava za ceste. Posljedice su smanjeni kapaciteti za razvoj i održavanje cestovnog sustava. - stoji u Općoj ocjeni prometnog stanja u Istočnoj Hrvatskoj.
Kako životni uvjeti utječu na stanje na cestama, takav utjecaj ide i u suprotnom smjeru - smatraju autori studije.
- Ruralni prostor RH karakteriziraju negativni demografski, gospodarski i razvojni trendovi. S velikim brojem malih naselja raspršenih u razgranatoj, ali ne dovoljno ustrojenoj i povezanoj mreži, uzročno-posljedično je povezana slabija prometna dostupnost i nedostatna infrastrukturna opremljenost. Loša kvaliteta života, uključujući dostupnost usluga i uvjeta za život i prateće infrastrukture značajno utječe na depopulaciju i socijalno nepoželjno iskrivljavanja kulturne i krajobrazne vrijednosti ruralnih područja. Nejednolik regionalni razvoj posljedica je međudjelovanja uvjeta prirodno-geografske osnove i uvjeta povijesnog razvoja, a u novije vrijeme i nepovoljnih demografskih kretanja. - poručuju.
Ono što je zapanjujuće jest to da Master plan pokazuje kako je, na području Istočne Hrvatske, 25 posto kolnika državnih cesta u lošem stanju, dok je kod tercijarne i sekundarne mreže cesta situacija i lošija - više od 40 posto površina kolnika cestovne mreže ima mrežaste pukotine, ulegnuća i neravnosti te zahtijeva dodatna ulaganja kako bi bili zadovoljeni prometno-tehnički standardi za kvalitetno odvijanje prometa općenito.
Cilj je Plana, stoga, modernizacija cesta koja će povećati sigurnost u prometu te atraktivnost turističkih, prirodnih i kulturnih destinacija na istoku zemlje.
Kakva rješenja u vidu učinkovitijeg javnog gradskog prijevoza te rješenja za pojedine prometne pravce nudi Plan, moguće je saznati OVDJE, a na službenoj internetskoj stranici Brodsko-posavske županije objavljena je i Strateška studija o utjecaju na okoliš koja govori na koje je segmente potrebno paziti prilikom unapređenja prometne povezanosti - posebice kod planiranja vodnih putova.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -