3465
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Na velikom parkiralištu trgovačkog centra u slavonskobrodskoj Osječkoj ulici, ne postoji površina namijenjena kretanju pješaka. Taj nedostatak svakodnevno izaziva kaos u prometu jer se svatko od pješaka parkiralištem kreće kako zna i umije, dok si vozači daju za pravo ne propuštati 'slabije' u prometu.
Nije to jedina takva lokacija u gradu, no usprkos tomu što sličnu sliku možemo vidjeti ispred drugih većih trgovina, ovdje je situacija alarmantna jer se radi o površinom velikom, a gustoćom prometa frekventnom mjestu.
Policijsku upravu brodsko-posavsku upitali smo tko je zadužen za horizontalnu i vertikalnu prometnu signalizaciju na ovakvim parkiralištima koja pripadaju trgovačkim centrima te mogu li vlasnici biti kažnjeni jer na njima nema prometne signalizacije.
Upit smo Policijskoj upravi poslali dalekog 21. rujna, a odgovor dobili istog tjedna, 24. rujna.
On glasi: „Člankom 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine"...) uređeno je da jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, u skladu s odredbama ovoga Zakona i temeljem svojih Odluka o uređenju prometa, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, uređuju promet na svom području tako da, između ostalog, određuju i promet na parkirališnim površinama.
Slijedom navedenog, za način uređenja prometa na području grada Slavonskog Broda i za detalje iz dokumentacije temeljem koje su izdane građevinska i uporabna dozvola, možete se obratiti Gradu Slavonskom Brodu, Upravnom odjelu za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša i Upravnom odjelu za komunalni sustav i komunalno redarstvo za druge radnje iz njihove nadležnosti.".
Po tim saznanjima, istog smo dana upit proslijedili nadležnom gradskom Upravnom odjelu, a 29. rujna podsjetili smo na njega. Odgovor smo zaprimili danas i u njemu je pojašnjeno zašto na spornom parkiralištu nema označenih pješačkih prijelaza.
- Trgovački centar Supernova (i parkiralište koje je sastavni dio centra) u Osječkoj ulici (k.č.br. 5787/15 i 5787/16 k.o. Slavonski Brod) izgrađen je sukladno ishođenim aktima za gradnju i glavnim projektima koji su sastavni dio tih akata. Za njega su također izdane dozvole za uporabu, što znači kako je sva horizontalna i vertikalna prometna signalizacija izgrađena sukladno tehničkim rješenjima prikazanima u glavnim projektima. Trenutno ne postoji poseban propis temeljem kojeg bi Upravni odjel za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Grada Slavonskog Broda mogao utjecati, odnosno, obvezati privatne investitore da izvode određenu horizontalnu signalizaciju na kolničkim površinama koje su izgrađene na privatnim zemljištima. U ovom trenutku razmišljamo o donošenju posebnih propisa, odnosno, o načinu na koji bi Grad Slavonski Brod u budućnosti mogao utjecati na navedenu problematiku (kao dio tekstualnih odredbi prostornog plana ili posebnih odluka Grada Slavonskog Broda). - stoji u odgovoru Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša.
Dakle, ne postoji propis koji zapovijeda vlasnicima obilježavanje pješačkog prijelaza kao obveznog dijela horizontalne prometne signalizacije na parkiralištima pa ne postoje niti prekršajne odredbe temeljem kojih bi Grad Slavonski Brod mogao kazniti vlasnika parkirališta za neobilježavanje pješačkog prijelaza - odnosno - za nemar prema pješacima koji su ujedno njihovi kupci.
Drugim riječima, vlasnik Centra, a i samog parkirališta uz njega, nije obvezan misliti na sve sudionike u prometu te pješake može prepustiti na 'milost i nemilost' vozača. Da se ne ponašaju svi vlasnici jednako pokazuje i svijetli primjer trgovačkog centra u Svačićevoj ulici koji ima najbolje uređeno parkiralište u gradu - sa označenim pješačkim prijelazima ispred samog ulaza i duž cijelog parkirališta, ali i izvrsno pozicioniranim parkirališnim mjestima za osobe s invaliditetom. Još kada bi vozači poštovali prometne propise i znakove te se i na parkiralištu ponašali kao na 'pravoj cesti' - gdje bi nam bio kraj. U svakom slučaju, to kako je uređeno parkiralište te je li sigurno za sve sudionike u prometu svakako bi mogao biti jedan od kriterija zbog kojeg kupci radije biraju jednu umjesto druge trgovine. S pravom!