SLAVONSKI BROD - Vodostaj izmjeren kod Slavonskog Broda danas je iznosio minus 29 centimetara, a obzirom da većih oborina nije bilo duže vrijeme svakim danom i dalje je u opadanju, pa već uzrokuje znatna ograničenja u plovidbi većim brodovima i sličnim plovilima, piše večernjilist.hr.
Najkritičnije je na dijelu plovnog puta kod Novog Grada, gdje su veliki savski plićaci, pa na tom dijelu, teretom opterećenim riječnim plovilima, prijeti opasnost od nasukavanja na sprudove i pješčanike. Iako situacija još uvijek nije kritična i plovidba se manjim brodicama i čamcima odvija bez većih poteškoća, probleme u normalnom riječnom prometu imaju veći, odnosno brodovi dubljega gaza i teglenice koji, da bi što sigurnije prošli dionicu između Novog Grada i Jaruga, gdje se dubina Save na pojedinim točkama kreće svega 110 centimetara, trebaju znatno rasteretiti plovila kako bi im smanjili dubinu gaza. Ovo značajno poskupljuje plovidbu, a sve manja količina natovarenog tereta čini je i ekonomski neisplativom.
Uzvodno od Slavonskog Broda, prema Staroj Gradišci, i dalje prema Sisku do Jasenovca, situacija je nešto povoljnija.
Prema priopćenju Lučke kapetanije Slavonski Brod, koje je izdano zapovjednicima brodova i sastava, zapovjednicima plovila, brodarskim poduzetnicima i tijelima sigurnosti unutarnje plovidbe, ekipa za obilježavanje unutarnjih plovnih putova ovih je dana na rijeci Savi obavila redovno razmjeravanje i obilježavanje plovnog puta na akvatoriju od Poloja (366. km) do Stare Gradiške (464. km), a izmjerena dubina plovnog puta kreće se od 150 do 260 centimetara.
KapetanStjepan Benić, iz slavonskobrodske Lučke kapetanije, upozorava zapovjednike brodova i brodare da širinu i gaz plovila podrede uvjetima sigurne plovidbe te da vode računa o tzv. "rezervnoj dubini i širini" plovila, a o svakom izvanrednom događaju ili opažanju obavezno izvijeste Lučku kapetaniju.
Inače, prije nešto više od dvije godine, na jednom od sprudova savskog plićaka kod Novog Grada, 35 kilometara nizvodno od Slavonskog Broda, ostao je nasukan riječni tanker Siscia, dunavskog Lloyda iz Siska, koji je bio natovaren s 850 tona eurodizela. Dva teretna broda, nakon više pokušaja, uspjeli su Sisciju odsukati i odvući je u sigurnije vode. Na sreću, tada nije došlo do istjecanja dizela u Savu. Siscia te godine baš i nije imala sreće jer je samo nekoliko mjeseci prije bila zapela za dno plitke Save kod Šapca u Srbiji.
U video prilogu: Iako su posve različiti uvjeti plovidbe, kao i brodovi koji prometuju Savom i Korintskim kanalom, zanimljivo je pogledati kako se tamo brodari 'snalaze'.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -