SLAVONSKI BROD - Na dojavu kako je početkom tjedna došlo do sukoba i teških riječi između učenika i vozača autobusa koji prevozi brodske srednjoškolce, odlučili smo istražiti o čemu je riječ.
U ponedjeljak, 16. travnja, na jutarnjoj autobusnoj liniji Slavonija Busa, napisao nam je u dojavi učenik koji je želio ostati anoniman, vozač je napao putnika/učenika zbog potrgane police na sjedalu. Navodno mu se obraćao povišenim tonom, okrivio ga bez dokaza te tražio od njega da sanira štetu ili plati popravak police. Isto tako, zaprijetio mu je pozivanjem policije.
Vozač, čije je ime poznato redakciji, prema riječima učenika, već se ranije više puta ponašao tako prema svojim srednjoškolskim putnicima, a u spomenutom je slučaju oduzeo mjesečnu učeničku kartu svog prijevoznika koja bi isključivo trebala biti vlasništvo onoga tko ju je platio.
Od službe za informiranje javnosti Slavonija Busa, pokušali smo saznati o čemu je zapravo riječ.
Na opsežan odgovor čekali smo veoma kratko, a u prijevozničkoj tvrtki već su bili upoznati sa slučajem te su točno znali o čemu se radi. Vandalizam i uništavanje opreme u autobusu prilikom prijevoza srednjoškolaca, nešto je s čime se svakodnevno susreću i već godinama neuspješno bore.
- Nikada do sada nismo htjeli iznositi ovaj problem putem medija i upozoriti društvo na ovakva ponašanja naše djece. Neosporno je kako je do navedenog događaja došlo te kako je uništena polica na sjedalu. Vozač ima obavezu, pored sigurnog prijevoza putnika, voditi računa o opremi i stanju autobusa kojim upravlja. Metodologija utvrđivanja mogućeg počinitelja štete je jednostavna: pregledom autobusa prije polaska i nakon završene vožnje utvrđuje postojanje oštećenja i mjesta na kojima je ono nastalo. Tijekom vožnje poznato je, ako nikome drugome ono samim putnicima, tko je koristio sjedalo i tko je mogao napraviti štetu. Vozač to ne može tijekom vožnje raditi jer obavlja druge poslove. Tako je postupljeno i ovom prilikom jer bi u suprotnom štetu trebao namiriti sam vozač. - stoji u službenom priopćenju Slavonija Busa koje potpisuje Josip Matijašević.
S obzirom na činjenicu da je vozač o kojemu je riječ, u Slavoniji Bus zaposlen vrlo kratko, tek od ožujka 2018. godine, dosad su na njegov rad stizale samo pohvale, a nikako pritužbe te su iz tvrtke opovrgnuli kako je poznat po agresivnom postupanju i vikanju na učenike, a naveli su i kako ranije nije imao nikakve prijave policiji.
- Mjesečna karta, kako sami točno kažete, vlasništvo učenika-putnika i nije mu oduzeta već ju je isti ostavio na instrument ploči autobusa, a vozač ga uputio da se javi u tvrtku radi naknade štete koju bi u suprotnom naš zaposlenik sam morao namiriti. - osvrnuli su se u priopćenju i na tvrdnje o oduzimanju mjesečne karte učenika.
U Slavoniji Bus su, naglašavaju, posebno oprezni prema učenicima koje prevoze zbog njihove maloljetnosti te rijetko u slučaju vandalizma pozivaju policiju kako ne bi uzrokovali dodatne neugodnosti.
- U pravilu ih uputimo na potrebu da se njihovi roditelji jave u tvrtku radi razgovora o ponašanju i počinjenoj šteti. - kazali su nam te nas pozvali da im se povremeno nenajavljeno pridružimo u njihovim autobusima prilikom prijevoza velikog broja učenika okolnih sela do Slavonskog Broda jer jedino tako možemo dobiti pravu i realnu sliku težine posla vozača.
Ovaj izdvojeni incident dogodio se na relaciji Babina Greda-Slavonski Brod, na stanici u Slavonskom Šamcu, a činjenica da su novinari otvoreno pozvani da ponekad poprate vožnje na navedenim relacijama, dovoljno govori o činjenici da se u autobusima koji prevoze srednjoškolce događa sve i svašta. Prosvjetnim djelatnicima koji su pedagoški obrazovani da se nose s cijelim razredom ponekad je teško sve držati pod kontrolom, a nije potrebna velika mašta da bi se zamislilo kako je kada pritom još morate upravljati ogromnim vozilom, paziti na sigurnost onih u njemu i izvan njega i pritom imati gotovo nikakav autoritet nad putnicima.
Bez obzira na događaj koji će, vjerujemo, u potpunosti biti rasvijetljen, vrijeme je da naše mlade počnemo odgajati i voditi u pravom smjeru. Razumljivo je da u vremenu kada su željni dokazivanja i pripadanja skupini vršnjaka, dolazi do postupaka koji, možda, nisu u samoj srži njihovog karaktera, nego su posljedica disperzije odgovornosti i psihologije mase koja prevlada u tom trenutku, ali dobro i zlo trebali bi razlikovati uvijek. Čini se kako je, isto tako, potrebno prvenstveno osvijestiti zahvalnost prema osobi koja ih svakodnevno sigurno dovozi do odredišta, osobi koja je, jednako kao i oni, čovjek sa svojim pravima i osobi koja tim teškim poslom zarađuje za sebe i svoju obitelj.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda25.04.2018. u 20:39
Blade @ u potpunosti se slazem sa svim navedenim osim ovoga posljednjeg vezano za odnos šokac - bosanac...tko tako misli nije normalan a natavno da ih ima s obje strane...i sve navedeno ponovno me navodi na zakljucak zasto placamo nesto... Prikaži sve sto ne koristimo?...ovakav gradski prijevoz je samo trošak...mozda bi bolje bilo da se prijevoz umjesto sa Terzićem ugovori sa Griletom, Patkom, Potrčkom, Orhozom, Sharkom, Uberom, Iberom ...itd, itd? :D
-
Forscher22.04.2018. u 22:23
@ibarix, naravno, kad je riječ o novinarstvu za publiku određenog intelektualnog i čitateljskog dometa. Recimo, nikad prije nismo razmišljali o tome koliko su vozači autobusa važni za naše odrastanje, a na dan Gospodnji nije se na odmet podsjetiti također vrlo... Prikaži sve poučne misli o nužnosti razlikovanja dobra i zla. Nadam se, na kraju, da kidanje police u autobusu nije dio srži karaktera dotičnog mladića.
Prikaži sve komentare
-