1472
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Autobusni kolodvor prvo je što posjetitelj nekoga grada vidi - istaknuo je Ivan Pejanović, naš sugrađanin koji je obišao „pola svijeta“. - Iz tog razloga sa starim kolodvorom trebalo bi definitivno nešto poduzeti.
Da slavonskobrodsku „razglednicu“ s novim autobusnim kolodvorom vizualno narušava stari kolodvorski objekt preko puta, smatraju mnogi. Ipak, nemaju svi potpuno jednake prijedloge kako da se taj problem riješi.
Dvojici učenika putnika, Petru Đuzelu i Mateu Franjiću, kojima je vjerojatno najvažnije da sigurno stignu u školu i kući, stari kolodvor ne smeta previše te ne misle da je to gorući problem u gradu, ali smatraju kako bi se time jednom u budućnosti svakako trebalo pozabaviti.
- Rušiti je najlakše - kroz smijeh je prokomentirao stariji gospodin koji zbog posla u inozemstvu godinama boravi na slavonskobrodskom kolodvoru. - Ne mislim da bi stari kolodvor trebalo rušiti, već ga iskoristiti za poslovne objekte, trgovine pa čak i dograditi nove, samo neka se radi. Ali za preuređenje sam svakako.
- Idealno rješenje, po mome sudu, bilo bi potpuno uklanjanje starog kolodvora te izgradnja parka na tome mjestu. No, kako je to sigurno velika investicija, druga mogućnost bila bi preuređenje u društveno korisne sadržaje. Naposljetku, budući da stari kolodvor potpuno „odskače“ od novog, moglo bi ga se sanirati barem izvana, „sakriti ga“ od očiju putnika, što bi bilo najjeftinije i najpraktičnije - zaključuje Ivan Pejanović.
Kakva se god rješenja nudila, jasno je kako ovo nije samo arhitektonsko-vizualni problem. Osim financijskog aspekta, tu je i pitanje vlasničkih odnosa. Podsjetimo, zgrada starog autobusnog kolodvora podijeljena je na tri vlasnika; od kojih su dva privatna, a treći je Grad Slavonski Brod.
Da „radikalno“ rješenje rušenja zgrade zasad nije u planu, svjedoče i poslovni objekti u zgradi. Jedan od njih je i relativno „mladi“ i lijepo uređeni kafić tvrtke „Slavonija Bus“, nasljednik nekad čuvene „Brodvinove“, starijim Brođanima poznate gostione. Kakvo je stanje danas, upitali smo djelatnika, Damira Matijevića.
- Posla ima, ne može se reći, ipak je ovo kolodvor, ali sve to nije ni sjena nekadašnjeg „Brodvina“. Tada su ta gostiona i kolodvor vrvili ljudima. Valjda su koronavirus i neke nove pojave u prometu učinile svoje.
Uredima nekoliko autobusnih prijevoznika, smještenih u dijelu zgrade u vlasništvu „Slavonija Busa“, uskoro će se, u dijelu zgrade drugog privatnog vlasnika, pridružiti još jedan poslovni objekt. Neslužbeno doznajemo kako je riječ o kasinu.
Imajući u vidu sve rečeno, čini se kako će stari slavonskobrodski kolodvor i dalje stajati preko puta „mlađeg i ljepšeg“ susjeda. Socijalistički modernizam koji je značajno obilježio arhitekturu gradova nekadašnjeg Istočnog bloka, pa tako i našeg grada, teško je „pomiriti“ s novim arhitektonskim jezikom. U bližoj budućnosti, od zahvata na starom kolodvoru mogli bi se očekivati eventualno oni estetsko-arhitektonski. Vođeni mišlju iskusnog putnika s početka teksta, zaključimo da za jedan grad kao što je Slavonski Brod ni to nije malo.