4037
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - „Rush hour“ - sintagma je kojom se u engleskom jeziku označava period kada su gradske prometnice najviše zakrčene vozilima. Obično je riječ o dobu dana kad većina stanovnika odlazi na radno mjesto ili s posla putuje kući.
Da slavonskobrodske ceste - posebice one u užem i širem središtu grada - teško mogu primiti sadašnji broj vozila, odavno je poznati problem kojeg gradske vlasti posljednje desetljeće nastoje riješiti izgradnjom rotora, avenije, 'probijanjem' novih prolaza, otvaranjem alternativnih pravaca,...
Stoga je iznimno problematično - mada vrlo često neizbježno - da neka od ulica u cijelosti bude zatvorena na duži period. Rijetko kad takve situacije prođu bez žestoke reakcije stanara/vozača koji se, najčešće, požale medijima. Tako je bilo i ovaj put.
Već tjednima Brođani, (ni) u periodu najveće prometne gužve (oko 15 sati), iz ulica Matije Gupca i Đure Pilara, ne mogu skrenuti prema Trgu kralja Tomislava, a samim time ni prema Dječjem vrtiću „Seka i braco“ te Osnovnoj školi „Antun Mihanović“. Ljuti su što si privatni investitor dopušta cestu držati zatvorenom u gotovo svako doba dana.
Grad dopustio zatvaranje ceste pa reagirao nakon pritužbi Brođana
S obzirom na to da je suglasnost za privremeno zatvaranje ulice, izvođaču radova - tvrtki Šprajc THD - dao Grad Slavonski Brod, nadležnom Upravnom odjelu za komunalni sustav i komunalno redarstvo poslali smo upit o tomu planiraju li što mijenjati ili činiti glede takvog ponašanja. Pritom je neminovno da stambena zgrada na tom mjestu ne može biti izgrađena bez ovakvog zatvaranja prometa, no upitno je trebaju li Brođani svoje živote baš svakodnevno podređivati nečijem projektu, odnosno, kakvog je sadržaja i opsega uopće trebala biti dozvola za zatvaranje prometa. Na naš jučerašnji upit odgovorili su nam kako će danas ujutro biti održan sastanak s investitorom, nakon kojeg će nas o svemu izvijestiti. Odgovor Grada koji smo potom zaprimili, prenosimo u cijelosti:
„Upravni odjel za komunalni sustav i komunalno redarstvo Grada Slavonskog Broda izdalo je suglasnost za zatvaranje prometa u dijelu Pilareve ulice (Trg kralja Tomislava), temeljem izrađenog prometnog elaborata koji je izvođač radova priložio u svom zahtjevu. Sukladno izdanoj suglasnosti, izvođač radova može vršiti povremeno zatvaranje prometa u dijelu Pilareve ulice sukladno potrebama i dinamici radova na gradilištu. Početkom rujna izvođač radova upoznat je da 5. rujna započinje nova školska godina te je, s obzirom na to da se gradilište nalazi u neposrednoj blizini škole i vrtića, upozoren da zatvaranje prometa ne vrši u vremenu kada roditelji dovoze i odvoze svoju djecu u vrtić i školu. Spomenuta suglasnost izdana je do 23. prosinca 2022. godine. S obzirom na pritužbe koje navodite u svom upitu, a koje je od građana zaprimio i Upravni odjel za komunalni sustav i komunalno redarstvo, s investitorom je održan sastanak te je upozoren da u roku od osam dana organizira radove na gradilištu na način da se promet u tom dijelu grada može odvijati bez ikakvih zastoja.“
Izvođač: Poštovali smo suglasnost Grada. Radimo na novom rješenju.
Izvođač radova kojeg smo također kontaktirali vezano za ovu temu, pokazuje želju za dijalogom s nezadovoljnim građanima (koji - uobičajeno - svi odreda žele ostati anonimni) te se nada kako će osmišljenim rješenjem „utišati pobunu“.
- Izradili smo prometni elaborat i podnijeli zahtjev Gradu za povremeno poludnevno, povremeno cjelodnevno i satno zatvaranje prometa, što nam je i odobreno. Na početku nove školske godine, zamoljeni smo da promet zatvaramo tek nakon što roditelji djecu dovezu u školu i vrtić, što smo i učinili te smo sa zatvaranjem počinjali u 8.30. Potom smo radili dodatne izmjene i prilagođavali se potrebama građana pa smo smanjili opseg zatvaranja, tako da „otvoren“ ostane mali „kružni tok“ ispred vrtića radi bolje protočnosti vozila. Nama je tehnički veoma teško, a zbog dinamike radova gotovo i neizvedivo, otvarati cestu samo na sat vremena pa je poslije ponovno zatvarati. U međuvremenu smo smislili novo rješenje koje će nam omogućiti da cestu ne moramo zatvarati, no do te nam faze trebaju još tri tjedna. Naime, vlasnik susjedne parcele krenuo je u uklanjanje svoje građevine (op.a. nekadašnja trgovina PAN) na čijem ćemo mjestu moći postaviti kransku dizalicu. Kada to ostvarimo, zatvaranje ulice će biti potrebno samo prilikom postupka betonaže. - za Plusportal kazao je direktor tvrtke Šprajc THD, Hrvoje Šprajc.
Mada Brođane - neminovno - najviše zanima upravo takva konkretna informacija i rješenje specifičnog problema, ne bi im trebalo biti svejedno tko je u ovoj situaciji, zapravo, glavni krivac. Ne toliko zbog pojedinačnog slučaja o kojemu danas pišemo, nego zbog općeg načela rada onih koji su u gradskoj Upravi nadležni za ovakve poslove. Brođani nisu tu zbog gradskih službenika, nego obratno pa bi (i) prilikom izdavanja kojekakvih suglasnosti o zatvaranju prometa ipak trebalo biti nešto više promišljenosti. Kao i kasnije kontrole poštivanja dogovorenog tijekom svih faza izvođenja radova. I to bez da ih na to svojim pritužbama upozoravaju stanari ulice.
Takav način rada treba primjenjivati uvijek. Primjera radi, kad/ako izvođač radova sve vrati u „prvobitno stanje“ - stanare, a i Plusportal - zanimat će što će biti s dijelom pješačke staze također zahvaćene ovih velikim radovima. I na takva pitanja gradska će Uprava morati imati spremne odgovore.
Ovaj poduzetnik i je dugo trn u oku pa ga sada malo bockate. Rush hour-pa što onda komunalac ne odvozi smeće po noći a ne u rush hour licemjeri jedni?? Komunalac nas hebe svaki dan po gradu u vrijeme gužva.