2243
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - O tomu kako nas trgovci i prodavači svakodnevno varaju i potkradaju, SBplus pisao je OVDJE, kada su izjave za portal dali brojni Brođani koji su primijetili kako na blagajni često prođu skuplje nego što su namjeravali jer cijena s polica ne odgovara onoj na računu.
- Nedavno sam u jednom trgovačkom centru kupila vagane suhe šljive s naznačenom cijenom od 13.87 kuna, a na računu je naplaćeno 18,56. U drugom trgovačkom centru istaknuta cijena šećera bila je 4,19 kuna, a naplaćena je 5,59 ili za salvete, primjerice, račun je također bio uvećan 4 kune...Godinama nisam uopće provjeravala račune uvjerena da je sve propisno odrađeno. No, svakodnevno slušanje primjedbi i komentara prijatelja, susjeda, rođaka o sličnim situacijama navelo me da ih počnem kontrolirati, što gotovo uvijek završi s nerviranjem. - svoje iskustvo s novinarkom SBplus-a tada je podijelila jedna Brođanka.
Od takvih se slučajeva teško zaštititi ne poznajemo li svoja ljudska i potrošačka prava.
Sljedeći tjedan diljem Hrvatske obilježavaju se Dani potrošača, a svi Brođani koji žele znati više o svojim pravima, pozvani su da 9. ožujka od 14 do 18 sati dođu u trgovački centar City Colosseum gdje će ih edukatori i savjetnici podučiti kako uzmaknuti pred primamljivim ponudama i trikovima trgovaca.
Ironično, podučavat će ih to upravo u meki potrošačkih prijevara jer se u brojnim trgovinama centra kupci svakodnevno susreću s trikovima na koje je lako pasti. Možda će na taj način edukacija brodskih potrošača biti upotpunjena primjerima iz prakse koji će savjetnicima ovako biti nadohvat ruke.
Do edukacije najavljene za sljedeći petak, nije naodmet ponoviti gradivo o vašim pravima kao kupcu proizvoda:
Ako se proizvod ne može popraviti trgovac vam treba predati isti takav novi proizvod. U slučaju da ga više nema u ponudi ili tome slično, može vam ponuditi proizvod sličnih karakteristika ili ako vam to ne odgovara, dužan je izvršiti povrat plaćene cijene proizvoda.
Kada je kupljeni proizvod neispravan ili ne funkcionira kako bi trebao, obratite se izravno trgovcu od kojeg ste kupili proizvod sa zahtjevom da vam ga popravi
Trgovcu, koji odbija zamijeniti proizvod ispravnim nakon višekratnih bezuspješnih pokušaja otklanjanja nedostatka, potrebno je uputiti pisani prigovor s opisom u kojem navodite koliko puta je proizvod bio na servisu. Također, u prigovoru istaknite kako zahtijevate novi ispravan proizvod (ili sličan proizvod) ili povrat plaćene cijene proizvoda.
Prilikom kupovine proizvoda ili usluga izvan poslovnih prostorija trgovca (razne prezentacije u domu potrošača, domu drugog potrošača ili radnom mjestu potrošača) ili od trgovačkih putnika koji su se pojavili na vašim vratima, imate pravo odustati u roku od 14 radnih dana od kada ste potpisali ugovor. Odustajanje potvrđujete pisanom obavijesti.
Bez obzira na to što ste proizvod kupili na sniženju, rasprodaji ili akciji, imate pravo na ostvarenje potrošačkih prava kao da ste ga kupili po redovnoj cijeni, osim ako se radi o robi s jasno istaknutom greškom.
Ako kupljeni proizvod nema materijalnih nedostataka, možete se obratiti trgovcu i zamoliti ga da vam proizvod zamijeni za novi ili vrati novac, ali trgovac to nije dužan učiniti. Zamjena proizvoda zbog toga što se potrošač predomislio je dobra poslovna praksa trgovca, a ne obveza iz zakona.
Te i brojne druge savjete poslušajte u Tjednu potrošača i pripremite pitanja za ovu jedinstvenu priliku informiranja o današnjim trgovačkim praksama.