SLAVONSKI BROD - Nakon strašnih ispovijesti prodavačica iz trgovina odjećom koje se neprestano susreću sa strašnim prizorima u kabinama za presvlačenje, hrvatski je mentalitet iznjedrio još jedan problem, ovog puta u prodavaonicama prehrambenih proizvoda.
Dok je svima nezamislivo da im u običnoj pekarnici prodavačica proizvode s police uzima bez rukavice ili hvataljke, na samoposlužnim odjelima s pekarskim proizvodima u pojedinim trgovačkim centrima događa se, i tolerira, upravo suprotno, piše Glas Slavonije. Valjda tu vrijedi ona stara „što manje vidim, manje znam" pa smo s psihološke strane mirniji jer nismo vidjeli što se dogodilo s proizvodom koji ćemo staviti u usta.
Kupci se žale kako su u poslovnicama dvaju trgovačkih lanaca koji imaju samoposlužne pekarnice, pekarski proizvodi higijenski upitni. Naime, velik broj kupaca za uzimanje tih proizvoda ne rabi rukavice i hvataljke, a istodobno presudnim za odabir onoga koji će uzeti iz košara u vitrinama smatraju prepipavanje svih dostupnih primjeraka. Tu su i oni kojima se pri korištenju rukavica i/ili hvataljki dogodi nezgoda. Primjerice, pecivo im padne na pod, a oni ga potom, a da i ne trepnu, vrate u vitrinu ako bi se drugi kupci njime poslužili.
Sve prepipaju
- Uvijek sam kupovao pekarske proizvode u Kauflandu, ali nakon svega što sam vidio - više nikada! Ljude koji dva puta vraćaju u kašete kajzericu koja im je pala na pod, a sebi u vrećicu stavljaju drugu, ne razmišljajući pritom da će onu koju su s poda stavili na policu netko drugi kupiti i pojesti. One koji golom rukom prepipaju deset štruca kruha dok ne odaberu onu koju će kupiti. No najgore mi je bilo vidjeti gospodina duge i guste brade koji je, u ovoj sezoni divljanja virusa i bakterija, uzeo kruh u ruke i prinio ga licu, uronio ga u tu svoju bradu, dobro pomirisao i onda vratio u vitrinu i otišao. - prepričava svoje dojmove Zvonimir Kovačić.
Jedan je od onih koji sve glasnije negoduju na račun higijene u samoposlužnim pekarnicama, a nije se ustručavao u vezi s tim obratiti i upravi trgovačkog centra uz pritužbu na tu situaciju. No, na niz upita o kontroli kvalitete pekarskih proizvoda nije dobio odgovor, samo ljubazno pismo u kojemu mu zahvaljuju na upisu u Knjigu prigovora, uz zaključak kako „nema naznaka da će se izgled i način prodaje ponovno uskoro mijenjati”.
Uzmite rukavicu!
Slična priča stiže i od Osječanke koja se zbog istog problema, ali u Lidlu, javila Glasu Slavonije. Tvrdi, jednom je namjerno neko vrijeme stajala uz blizini samoposlužne pekarnice u jednoj od poslovnica i promatrala kako se kupci ponašaju.
- Od njih deset za rukavicom za uzimanje kruha posegnula je samo jedna osoba, a samo se polovina njih poslužila hvataljkom. Skupina školaraca bez pardona je slagala pecivo u vrećice uzimajući ga golim rukama, a jednu sam gospođu vidjela kako je na policu vratila pecivo koje joj je prethodno palo na pod. U tom posljednjem slučaju zaustavila sam odmah djelatnicu i rekla joj što se dogodilo, a ona je samo slegnula ramenima. - ispričala je zgrožena ponašanjem svojih sugrađana.
Djelatnici obaju trgovačkih centara na račun čijih samoposlužnih pekarnica idu pritužbe, očekivano, ne smiju i ne žele razgovarati o toj temi. No, Glas Slavonije neslužbeno doznaje, sami pekarske proizvode s polica ne kupuju, nego im kolege za užinu i ono što će sami kupiti i ponijeti kući ostavljaju sa strane, odmah nakon pečenja, i to u vrećicama.
Bilo kako bilo, krivca svakako ne treba tražiti u trgovini odnosno ovakvom načinu prodaje koji je normalan u svim civiliziranim europskim državama i njihovim prodajnim lancima, nego isključivo u građanima koji su, kao i u svemu drugome, sebi na prvom mjestu te smatraju da se u trgovinama mogu ponašati kako god žele.
Sjetimo li se podataka o tomu kako svaki peti čovjek nakon vršenja nužde uopće ne pere ruke, a i oni koji to čine često koriste samo vodu, što nikako nije dovoljno da se s ruku uklone opasne bakterije, jasno je zašto se u ovoj priči radi o ozbiljno zdravstvenom problemu. Osim toga, u pitanju nisu samo pekarski proizvodi nego i voće te povrće koje se redovito u trgovačkim centrima "prepipava, njuši i gniječi".
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -