1970
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - U Zakonu o zaštiti potrošača sniženja kojima smo bombardirani ovih dana nakon blagdana nazivaju se posebnim oblicima prodaje. Plakati nalijepljeni na izloge trgovina "vrište" sa svih strana i mame nas u Carstvo Jeftinoće.
Nažalost, najčešće kada stupimo u njega, shvatimo da smo prevareni, ali iz neugodnosti ipak kupimo neku sitnicu. Naime, često je baš ta torbica koja se nama sviđa dio nove kolekcije koja još nije snižena i točno taj srebrni nakit koji smo odabrali ne ulazi u asortiman na popustu.
Posebnim oblicima prodaje smatra se prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji. Takva prodaja obuhvaća akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje te prodaju proizvoda s greškom ili onu kojoj istječe rok uporabe.
Trgovac je prilikom sniženja dužan istaknuti cijenu u redovnoj prodaji kao i akcijsku cijenu odnosno cijenu koja vrijedi tijekom trajanja posebnog oblika prodaje. Ona, logično, mora biti niža od one redovne.
Postoji čak i Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja koji kaže kako se sezonska sniženja odvijaju dvaput godišnje - zimsko počinje 27. prosinca, a ljetno 1. srpnja.
Osim robe s greškom, sve kupljeno u vrijeme sniženja imate pravo vratiti ili zamijeniti u predviđenom roku.
Ako je na etiketi istaknuta jedna cijena, a trgovac vam naplati drugu, nemojte se osjećati pozvanim platiti je. Račun se u svakom trenutku može poništiti ako za određeni proizvod niste namjeravali izdvojiti toliku cifru.
Svima je jasno da nijedan zakonski akt ne može omogućiti potpunu zaštitu kupaca te da su trikovi kojima se prodavači služe evoluirali do te mjere da ni nemamo osjećaj da smo prevareni.
Iskustvo pokazuje kako je bitnije čitati mala slova na plakatima koji mame u prodavaonice, nego ona velika koja donose te primamljive riječi „Sale", „Sniženje" ili brojke u postotcima.