AP/SBplus
275
Prikaza
0
Komentara
NAJVEĆA hrvatska poljoprivredno-prehrambena tvrtka Podravka (prema informacijama koje je objavila stranica 'Halo, inspektore') najavila je poskupljenje svojih (ionako skupih) proizvoda od 15. rujna. Službeno pismo Podravke upućeno trgovcima 31. srpnja objavještava ih da će, uslijed povećanja troškova sirovina, ambalaže, logistike i proizvodnje, Podravka biti primorana 'prilagoditi' veleprodajne cijene nekih prehrambenih proizvoda. Blagi glagoli za još dramatičnih poskupljenja i udara na novčanike građana.
Vegeta Natur Grill Classic u većini trgovačkih lanaca (Konzum, Spar i Plodine) stoji oko 1,99 eura, dok je u Tommyju trenutno na akciji po cijeni od 0,99 eura, a iste cijene vrijede i za ostale Vegeta Natur proizvode od 60 i 75 grama. Vegeta Maestro začini od oko 40 grama u svim prodavaonicama koštaju oko četiri eura, a EVA sardine oko jedan euro.
Uskoro će kupci za iste proizvode morati izdvajati više (iako još nije poznato koliko), što će dodatno opteretiti kućne budžete građana. Među proizvodima koji će također poskupjeti nalazi se i staklenka krastavaca od 660 grama, koja u svim većim trgovinama trenutno stoji 2,99 eura. Podravkin paprikaš s piletinom od 400 grama trenutačno se prodaje po cijeni od 3,75 eura u Kauflandu i Tommyju, 3,79 eura u Konzumu, 3,98 eura u KTC-u te 4,19 eura u SPAR-u, a stvarni iznosi novih cijena bit će poznati nakon 15. rujna.
Nakon objave informacija o korekciji cijena, stranica 'Halo, inspektore' zatražila je i službeno očitovanje Podravke, koje prenosimo u cijelosti.
- Podravka će od 15. rujna prema trgovcima korigirati cijene manjeg broja proizvoda kod kojih je došlo do značajnog rasta nabavnih cijena ključnih sirovina zbog rasta cijena sirovina na tržištu, poput kakaovca ili govedine (čija je cijena sirovine porasla za više od 50 posto). Podravka na tržištu danas nudi oko tisuću proizvoda, a korekcija cijena odnosi se tek na nekoliko desetaka proizvoda koji sadrže sirovine čija je cijena drastično rasla. Iako se rast cijena sirovina odražava na veliki broj naših proizvoda, poskupljenja smo zadržali na minimalno mogućem opsegu, dok smo ostalo pokušali amortizirati internim optimizacijama troškova, bez dodatnog prijenosa opterećenja na kupce. Korekcija će biti provedena u skladu sa zakonskom regulativom i podjednako prema svim pravnim subjektima na tržištu Republike Hrvatske. Podsjećamo da Podravka u 2025. u Hrvatskoj nije podizala cijene svojih proizvoda prema trgovcima. Također, podsjećamo i da Podravka ne može određivati maloprodajne cijene, što je propisano i zakonom. Podravka kao proizvođač nema, niti smije imati, utjecaj na odluke o maloprodajnim cijenama. Naša je odgovornost osigurati visokokvalitetne proizvode po konkurentnim proizvođačkim cijenama. - objasnili su iz Podravke stranici 'Halo, inspektore'.
Iako Podravka naglašava kako je riječ o maloj korekciji (u usporedbi s tisuću proizvoda koje Podravka nudi), jasno je da će poskupljenja pogoditi dosta artikala koji su svakodnevno prisutni u gotovo svakoj kuhinji. Hoće li novo povećanje cijena izazvati lančanu reakciju i dodatno opteretiti već rastegnute budžete - pokazat će samo jesen.