847
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Policijska uprava brodsko-posavska za PlusPortal je izradila popis pet slavonskobrodskih ulica u kojima su se tijekom 2024. godine najčešće događale prometne nesreće.
Upozorili su nas, pritom, kako oni nemaju brojače prometa te kako bismo se za te podatke ipak trebali javiti upraviteljima ili vlasnicima cesta. Željeli su, naime, naglasiti činjenicu kako su među 'TOP 5' najkritičnijih gradskih prometnica ujedno one najfrekventnije pa je, samim time, možda i logično da se upravo tamo događa velik broj nesreća.
Na prvom je mjestu Ulica Petra Svačića koja je dijelom rekonstruirana u prvu slavonskobrodsku aveniju. U toj su se ulici tijekom 2024. godine dogodile 44 prometne nesreće – 22 u kružnim tokovima; od čega njih čak 12 na kružnom toku Svačićeva-Gupčeva.
Potom slijedi jedna lokacija koju bi većina bolje upućenih slavonskobrodskih vozača i sama izdvojila kao problematičnu. Riječ je o Zapadnoj veznoj cesti kojom mnogi jure kad na ulazu Zapad-SB siđu s autoceste A3 i krenu prema graničnom prijelazu.
Na Zapadnoj su veznoj cesti zabilježene 42 prometne nesreće - od toga njih čak 26 na samom Graničnom prijelazu i 12 na raskrižju kod trgovačkog centra Colosseum.
Kada je u pitanju to veliko raskrižje Zapadne vezne ceste i Ulice Josipa Rimca koje je posebno bilo kritično krajem 2024. godine, sedam je nesreća tamo 'prošlo' s ozlijeđenim osobama i pet s materijalnom štetom. Ukupno je devet osoba na toj lokaciji zadobilo lakše tjelesne ozljede nakon sudara.
Osječka ulica treća je na listi kritičnih dionica, a spaja centar grada s cestama koje vode u općine na istoku Brodsko-posavske županije. U njoj su se dogodile 32 prometne nesreće – od čega osam kod skretanja prema trgovačkom centru Supernova.
Na Sjevernoj veznoj cesti u 2024. godini je zabilježeno 29 prometnih nesreća – od čega čak 13 na T-raskrižju cesta D-53 i D-514 (Trešnjica).
Nasreću, daleko od tih dvoznamenkastih brojeva je Ulica Eugena Kumičića koja je na petom mjestu neslavne liste i bilježi šest nesreća na kružnom toku kod podvožnjaka (spoju ulica E. Kumičića – Generala P. Stipetića – 108. brigade).
Ako je suditi prema navedenim podatcima, vozačima bi trebale dodatne poduke o kretanju u kružnim tokovima. Nasreću, zbog sporijeg prolaska kroz njih, riječ je uglavnom o sudarima koji su rezultirali 'samo' materijalnom štetom.
Policiju smo pitali i provode li posebne analize takvih problematičnih prometnih punktova odnosno utječe li to na planiranje promjena na prometnicama, nadzora ulica ili slično.
- Prilikom izrade rasporeda koriste se informacije o događanjima prometnih nesreća, imajući pri tom u vidu intenzitet prometa, stanje prometnica, provođenje akcija i drugo. Planirane represivne akcije provođene su prema statističkim pokazateljima o danima i vremenima kada se najčešće događaju prometne nesreće određene vrste te učestalom bezobzirnom kršenju prometnih propisa i pravila, neprimjereno niskoj razini prometne kulture sudionika u cestovnom prometu, posebno u vezi prekoračenja dopuštene brzine kretanja, vožnje pod utjecajem alkohola, nevezivanja sigurnosnim pojasom i nepropisnog korištenja mobitela. - zaključili su na ovu temu iz Policijske uprave brodsko-posavske.
Nadamo se da će takve aktivnosti tijekom 2025. godine utjecati na smanjenje ovih uistinu visokih brojki na određenim dionicama.