2488
Prikaza
0
Komentara
NOVA GRADIŠKA - Prije tjedan dana PlusPortal je pisao o velikoj opasnosti na državnoj cesti DC51 na dionici Baćin Dol - Rešetari koja je izgrađena 80-tih godina te je - unatoč brojnim sanacijama - već desetljećima u lošem stanju.
Dionica je to koja se nalazi na brdovitom terenu te služi kao istočna obilaznica Nove Gradiške; ali ujedno i kao spojna cesta između autoceste A3 i prometnica koja vodi od Nove Gradiške prema Požegi.
Kako smo doznali, Hrvatske ceste spremaju se riješiti problem lošeg stanja prometnice i to projektom „Rekonstrukcija državne ceste DC51 na dionici Baćin Dol - Rešetari“ duljine 5,5 km, koji je u postupku javne nabave te je očekivani početak radova ove godine. Vrijednost projekta je 6,3 milijuna eura.
Naime, na toj su dionici više puta rađeni istraživački radovi kako bi došlo do ustanovljenja točnog razloga ubrzanog propadanja prometnice, odnosno, svih uočenih negativnosti na toj trasi.
- Prema provedenim geotehničkim istražnim radovima na lokaciji, temeljno tlo karakteriziraju mekane gline koje uslijed opterećenja od nasipa visokih i do četiri metra te djelovanja prometnog opterećenja uzrokuje slijeganja velike utjecajne dubine, odnosno, dubljih slojeva tla. Prema iskustvima u sličnim tlima u neposrednoj okolini na većim dubinama očekuju se slojevi boljih karakteristike tla. Kako bi se potvrdile projekte pretpostavke o karakteristikama dubljih slojeva tla, a isto tako i sastav i karakteristike gornjih slojeva temeljnog tla, potrebno prevesti dodatne istražne radove na predmetnoj lokaciji. - pojašnjeno je u Projektnoj dokumentaciji.
• izvršiti uklanjanje (strojno glodanje) asfaltnih slojeva postojeće kolničke konstrukcije (~12 cm); te iste odvesti na mobilno postrojenje za „in plant“ reciklažu; koje bi se trebalo nalaziti po mogućnosti na samoj trasi ili neposrednoj blizini trase.
• po uklanjanju asfaltnih slojeva, pristupa se stabilizaciji temeljnog tla i nasipa injektiranjem i miješanjem, prema postupku danom u točki 1.
• nakon postupka stabilizacije, slijedi dodavanje 5cm drobljenog kamenog materijala na postojeći sloj zbog poravnanja i niveliranja sukladno projektiranoj niveleti i poprečnim nagibima. Potrebno je zadovoljiti kriterij nosivosti od MS>80 MN/m2; te standardima zahtijevanu ravnost.
• na uređeni sloj kamena polaže se donji vezani nosivi sloj – reciklirani asfalt iz „in plant“ postrojenja u debljini od 15cm. Vezivo je upjenjeni bitumen uz dodatak cementa. Receptura mješavine daje se ovim projektom, prema izvještaju akreditiranog laboratorija.
• naposljetku se izvode novi asfaltni slojevi. Obzirom na neveliku količinu prometa (iako se nakon obnove može očekivati njegov znatniji prirast); kao i dobru nosivost koja će se postići sanacijom i izvedbom donjeg vezanog sloja; nije potrebno računati s velikim debljinama asfaltnih slojeva. Debljina i tip mješavine asfaltnih slojeva je određena projektom kolničke konstrukcije; međutim uzimajući u obzir poznate ulazne podatke predviđa se izvedba 7cm nosivog sloja AC 32 base 50/70 AG6 M1 i 4 cm habajućeg sloja AC 11 surf 45/80-65 AG2 M1.
Osim što će doći do rekonstrukcije čitave ceste, doći će i do izgradnje dva kružna toka.
Naime, na toj se trasi nalaze dva raskrižja koja su u relativno lošem stanju te i oni 'vape' za rekonstrukcijom - jedno na njezinu početku (križanje sa Ž 4141 prema Cerniku, odnosno, Novoj Gradiški) te drugo na završetku trase u Rešetarima.
- U dogovoru sa Investitorom, odlučeno je da se oba raskrižja rekonstruiraju kao raskrižja s kružnim tokom prometa. Naime, količina prometa, raspodjela prometa na privozima raskrižju kao i prostorne mogućnosti na obje lokacije povoljne su za izvedbu ovog tipa raskrižja.
Istovremeno će se ostvariti prednosti koje ima ovakav tip raskrižja; sa stajališta sigurnosti odvijanja prometa je poznato da na ovakvom tipu križanja praktički nema prometnih nesreća s težim posljedicama zbog malih brzina kojima se odvija promet, a broj konfliktnih točaka na jednotračnim kružnim tokovima je minimalan. Ujedno se osigurava povoljan vizualni dojam, a na raskrižju u Rešetarima dodatna je pogodnost i smanjenje buke u odnosu na postojeće semaforizirano raskrižje. - pojašnjeno je.
Hoće li radovi, do kojih je trebalo doći i prije, uistinu, početi ove godine doznat ćemo - valjda - uskoro, a isto tako i hoće li završiti u predviđenom roku od dvije godine. Ipak, za sada je jedno sigurno - opasnost i dalje postoji te će postojati još neko vrijeme.