SLAVONSKI BROD - Raznoliko oblikovanim programom, od razdoblja renesanse do 20. stoljeća, sopranistica Lidija Horvat Dunjko, flautist Dani Bošnjak i orguljaš Mario Penzar, priredili su u nedjelju, 8. srpnja, koncertnu večer u Crkvi Presvetog Trojstva, u sklopu 23. brodskoga glazbenog ljeta. Koncert je to održan u povodu obljetnice obnove i kolaudacije samostanskih orgulja, koje su ove večeri očito morale malo "zaštekati", samo da daju do znanja da su "žive" (naime, na polovici večeri jedna tipka nikako nije željela prestati zvučati).
Umjetnicima nije bilo nimalo lako, jer nepovoljne ljetne vremenske prilike, vrućina i sparina, otežavale su boravak u crkvi i običnome slušatelju, a kamoli glazbenicima smještenima na koru, koji su svaki atom snage morali upregnuti u glazbenu izvedbu. Stoga im je znala i "pobjeći" pokoja netočna intonacija ili neravnomjeran ton, osobito sopranistici, koja je vrlo neuvjerljivo otpočela program s Dowlandovim renesansnim pjesmama. No, instrumentalni dueti flaute i orgulja u Händelovoj i Telemannovoj sonati bili su vrlo uigrani, postižući karakterne suprotnosti svojstvene tim baroknim djelima.
Na programu su bila i djela J. S. Bacha, W. A. Mozarta, G. Bizeta, V. Vuletina i J. Magdića. Ne želeći suhoparno nabrajati sva djela, koja su zazvučala u brodskoj crkvi te večeri, mnogo je važnije osvrnuti se na kvalitetu odabranog repertoara.
Već je istaknuto da je odabir bio raznolik, od renesanse do 20. stoljeća, od vokalnih do vokalno-instrumentalnih skladbi, od kraćih stavaka do cjelovitih djela. U raznolikosti samoj po sebi nema ničega lošeg, no katkada upravo raznolikost zna postati izuzetno zamorna i monotona. Kolaž nije moguće napraviti bilo kako, a da bi rezultirao kvalitetom. Mora postojati nutarnja nit, poveznica, koja će usitnjene detalje okupiti oko jedinstvene cjeline, koja će ih sažeti u zajednički prožimajući smisao, koja će, naprosto, dati koncertnom programu dublju značenjsku okosnicu. A program, koji su ponudili Lidija Horvat Dunjko, Dani Bošnjak i Mario Penzar, ostao je fragmentiran, nedorečen i pravom slušateljskom uhu nezadovoljavajući.
Brodska glazbena publika, koja s užitkom prati koncertne klasične glazbe, nije mnogobrojna, no jest vidljiva. To je publika koja redovito prati događanja ovakve vrste, koja (u pravilu) nije glazbeno-profesionalno obrazovana, no koja nedvojbeno zna prepoznati izuzetnost i ono što ne zadovoljava kriterije izuzetnosti. To je publika koja bi mogla imati snage "dovući" u slušateljske redove i nove, mlađe, slušatelje. Bez obzira radi li se o programima glazbenih amatera ili priznatih glazbenih profesionalaca, brodska glazbena publika zaslužuje i zahtijeva više.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -