SLAVONSKI BROD - "Izvrsno", kratka je i jasna bila ocjena koju je nekadašnji nastavnik uputio svomu učeniku, danas koncertnom gitaristu i glazbeniku pedagogu Mladenu Buciću, koji je u petak, 13. travnja, priredio cjelovečernji gitaristički recital u Dvorani Glazbene škole Slavonski Brod. Nakon mnogo godina, jer još kao dječak odselio je s obitelji u Ljubljanu, vratio se u grad u kojemu je rođen i gdje je prve glazbene korake učinio pod mentorstvom prof. Dubravka Šefa. A potvrdu kvalitete vlastitog sviračkog umijeća Bucić nije našao samo u odobravanju svoga prvog nastavnika gitare, već i u srdačnom pljesku kojim ga je na kraju koncertne večeri ispratila brodska publika.
Bucić je diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Istvána Römera, usavršavao se na Visokoj školi za glazbu Franz Liszt u Weimaru, a danas je profesor gitare na osnovnoj i srednjoj školi pri Konzervatoriju za glazbu i balet u Ljubljani. Koncertno i pedagoško djelovanje podjednako su važni dijelovi njegove umjetničke karijere, jer je već idućega jutra nakon koncerta otputovao natrag u Sloveniju kako bi otpratio neke od svojih učenika na natjecanje.
Repertoar koji je odabrao za ovo gostovanje obuhvatio je skladatelje od 16. stoljeća do danas, omogućivši slušateljima doživljaj različitih povijesnih doba, različitih stilskih usmjerenja i različitih zvukovnih svjetova. S obzirom na povijesni kontekst u kojemu je gitara stasala kao instrument, čak tri skladatelja španjolskog porijekla našla su svoje mjesto na Bucićevom programu, a bili su to Alonso Mudarra, Mateo Albéniz i Federico Moreno Torroba. Posebno valja istaknuti Bucićevu vrsnu interpretaciju triju odabranih stavaka iz Torrobinog ciklusa Španjolski dvorci, interpretaciju kojom je uspio ozvučiti romantičnost i tajanstvenost triju stupova španjolske kulturne baštine.
Zahtjevan posao pred Bucića su donijeli oglazbljeni cvjetovi iz ciklusa Odabir mojih najdražih cvjetova za gitaru Maura Giulianija, talijanskog gitarističkog virtuoza s početka 19. stoljeća, u čijim bi se tehnički zakučastim partiturama trebalo popeti na još jednu stepenicu dotjeranije intonacijske preciznosti. Engleska suita suvremenog skladatelja Johna W. Duartea povela je slušatelje na putovanje engleskim renesansnim dvorovima, a skladba Dušana Bogdanovića otkrila vrlo atraktivan spoj klasične glazbe s utjecajima jazza i folklornih idioma, što je prepoznatljiv stil potonjega autora.
Publika je ove večeri imala priliku čuti i najnovije Bucićevo djelo, Tri haikua, koje je skladao u studenome 2011. godine te praizveo u Trstu 16. ožujka ove godine. Ove tri glazbene minijature nadahnućem i stilom naslonile su se na karakterističan japanski pjesnički oblik, a Bucić je u glazbi uspio postići sadržajnost i izražajnost koje rese haiku kao književnu vrstu. U svom je glazbenom stilu važno mjesto dao pentatonici, kao obilježju japanske glazbe, na trenutke pripuštajući minimalizam kao skladateljski pristup, ali prije svega vodeći se osobnim izraženim smislom za muzikalnost. Ta je muzikalnost prisutna i u Bucićevoj interpretaciji, otkrivajući sve potencijale gitare kao instrumenta, koji može biti vrlo nježan, ali i smion i efektan.
Naše, pak, putovanje gitarističkom literaturom ovdje neće završiti, jer ćemo za mjesec dana ugostiti jednoga od najboljih hrvatskih gitarista. Kazališno-koncertna dvorana Ivana Brlić-Mažuranić organizirala je gostovanje Viktora Vidovića, koji će u Slavonskom Brodu nastupiti 23. svibnja s programom koji bi mogao zainteresirati sve glazbene sladokusce.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -