Viktor Vidović jedan je od najistaknutijih gitarista danas u Hrvatskoj, ali i glazbenik s već respektabilnim stvaralačkim opusom posvećenim ovom instrumentu. Oba ova dijela svoje kreativne umjetničke osobnosti Vidović je pokazao na koncertnom gostovanju 22. svibnja u Dvorani Glazbene škole Slavonski Brod, a u organizaciji Kazališno-koncertne dvorane Ivana Brlić-Mažuranić u Slavonskom Brodu. Bio je to već treći Vidovićev nastup u Brodu unatrag šest godina, no ovoga puta publici je pokazao da nije samo vrstan gitaristički interpret, već i zanimljiv skladatelj za ovaj instrument.
Večer je otpočeo izvedbom Preludija iz 3. suite za lutnju, BWV 995, Johanna Sebastiana Bacha (koja se nalazi na kompaktnom disku Djela za lutnju u izdanju Aquarius Recordsa), ponudivši istovremeno lakoću izvedbe i dubinu interpretacije kakvima bi trebalo težiti svako čitanje Bachovih partitura. Na Vidovićevom programu našle su se dvije skladbe brazilskog majstora Heitora Villa-Lobosa, i to Schottish-chôro, stavak iz Popularne brazilske suite, i Preludij br. 1 iz ciklusa Pet preludija. Upravo se Villa-Lobosevim opusom Vidović bavio među prvim svojim diskografskim izdanjima, a ovim koncertnim izvedbama donio je brodskoj publici dašak Brazila, Villa-Lobosevog trajnog nadahnuća, koji je glazbu smatrao slobodnom poput brazilskog tla po kojemu je hodao.
Uz uvodno barokno preludiranje i vjetrove Brazila koji su prošarali glazbenu večer, glavni dio Vidovićevog programa, koji je predstavio u Slavonskom Brodu, bile su upravo njegove autorske skladbe za gitaru. Jedna od njih, Klaun na vrtuljku, nalazi se na albumu Rozeta od pletera, objavljenom 2006. godine u izdanju Aquarius recordsa. Sve ostale, koje je te večeri svirao, Vidović je već snimio za novo dvostruko kompaktno izdanje, koje će, pod nazivom Iza ritma, iza nota, kroz nekoliko tjedana objaviti diskografska kuća Croatia records.
Klaun na vrtuljku predstavlja konstantno isprepletanje melodije i harmonije, nalik kružnim pokretima, sa zaigranim figuracijama koje se stalno vraćaju, "Zdenkina pjesma posvećena je glazbenom izražavanju kompleksnosti međuljudskih odnosa, a Samba je nadahnuta raznim elementima španjolskoga glazbenog izričaja", istaknuo je autor. "U skladbi Kuća na splavi riječ je o nestalnosti ljudskog života kao asocijaciji na kuću na splavi." Ovo djelo Vidović je skladao i u verziji za dvije gitare te snimio na diskografskom izdanju sa sestrom Anom Vidović, također priznatom gitaristicom. "Romantična je skladba prožeta nježnim emocijama ponekad neodvojivima od strastvenih zanosa", opisuje Vidović. "Na putu kući sastoji se od nekoliko dijelova različitog karaktera s izraženom kulminacijom i smirenjem na kraju, a Improvizacija na temu Harolda Arlena dosta je proširena razrada teme Over the rainbow."
Sve Vidovićeve skladbe otkrivaju različite aspekte i mogućnosti gitare kao instrumenta, od raznovrsnih načina artikulacije, širokog dinamičkog nijansiranja, do korištenja čitavog instrumentovog korpusa kao sredstva za proizvodnju zvuka. Vidovićev skladateljski jezik vješto koketira s klasičnim, tradicionalnim, jazz i popularnim uzorima, ili bolje rečeno uzorcima, postavljajući ideju igre u središte svog autorskog pristupa. Vidović se voli poigrati i s minimalizmom, i sa složenim metarsko-ritamskim strukturama plesnih uzora, i sa mogućnostima varijacijskog oblikovanja, uvijek nalazeći u gitari čitav spektar zvukovnih boja, koje ispod Vidovićevih prstiju dobivaju svoje puno i pravo značenje. Tehnički besprijekoran i umjetnički kreativan, Viktor Vidović svoje je gostovanje u Slavonskom Brodu zaokružio Sevillom iz Španjolske suite Isaaca Albéniza, u vlastitoj obradi za gitaru, te efektnim gitarskim tangom za završetak uspješne glazbene večeri, koje je burnim pljeskom izmamila zadovoljna brodska publika.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -