957
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Dana 17. rujna 2024. godine, slavonskobrodski Radio 92 FM emitirat će 500. emisiju JAZZ92, čime ista ulazi u povijest kao druga najdugovječnija jazz emisija u Hrvatskoj, odmah iza emisije HRT2 programa. Ovaj veliki jubilej označava da JAZZ92 bilježi više od 1000 sati u eteru, promovirajući jazz glazbu i kulturu kroz devet godina neumornog rada i strasti svojih urednika, Berislava Martinca i Tomislava Golla.
Emisija JAZZ92 emitira se svakog utorka u 22 sata na Radiju 92 i postala je kulturno dobro ne samo Slavonskog Broda, već i širom Hrvatske i dalje. Program donosi visokokvalitetan jazz, odabran velikom pažnjom te nudi priče o jazzu, informacije o domaćim i stranim jazz projektima te koncertima koji se održavaju u Hrvatskoj i u inozemstvu. Urednici emisije, svojom predanošću i stručnošću, stvorili su program koji je postao platforma za rasprave o jazzu i njegovo dublje razumijevanje.
Kroz godine, emisija je izgradila reputaciju pouzdanog izvora za ljubitelje jazza, pružajući im priliku da čuju najnovije trendove, klasične kompozicije i ekskluzivne intervjue s glazbenicima. Emisija nije samo mjesto za slušanje glazbe, već i zajednica koja povezuje ljude kroz ljubav prema ovom glazbenom žanru.
Jedan od ključnih faktora uspjeha JAZZ92 je njezina globalna prepoznatljivost zahvaljujući internetu. Emisija je dostupna slušateljima diljem svijeta, a pronašla je svoje vjerne obožavatelje čak i u Australiji, ali i drugim dijelovima svijeta. Urednici su također počeli emitirati reprize emisija prilagođene različitim vremenskim zonama, čime su dodatno proširili doseg i popularnost emisije.
PlusPortal je povodom ovog značajnog jubileja razgovarao s urednicima Berislavom Martincem i Tomislavom Gollom i u nastavku donosimo intervju.
Kako je nastala ideja za pokretanje emisije JAZZ92 i što vas je inspiriralo da se upustite u ovakav projekt?
- Ideja je bila genijalna i prostor u glazbenom programu trebalo je popuniti nečim što nije standardno. Rijetko koji radio pušta jazz pa smo se odlučili - idemo to raditi. Dva sata, jednom tjedno, sasvim dovoljno za one koji vole jazz. - dodao je Goll.
Emisija JAZZ92 traje već 9 godina i obilježava 500. emisiju s preko 1000 sati jazza u eteru. Koji su, po vašem mišljenju, ključni razlozi dugovječnosti ove emisije?
- Dugovječnost naše emisije možemo zahvaliti prvenstveno našoj upornosti i strasti prema onome što radimo. Kada smo krenuli, nismo imali nikakve veze s jazz scenom, nismo poznavali glazbenike, kritičare ni organizatore. No, korak po korak, počeli smo upoznavati ljude koji su nam pomogli da se razvijemo i rastemo. Upoznali smo ljude poput Matiju Dedića, Igora Geržinu i Davora Hrvoju, koji je vodeći jazz kritičar u Hrvatskoj. Svaki susret, svaki kontakt bio je novi korak naprijed. Također, moram istaknuti važnost tehnologije u našem uspjehu. Zahvaljujući internetu, naša emisija nije ograničena samo na lokalno područje. Imamo slušatelje diljem svijeta – od Australije do Kanade. Na primjer, u Australiji emisija ide ujutro, dok je kod nas 22 navečer. Takva dostupnost nam je omogućila da se povežemo s ljubiteljima jazza globalno, a to je dodatno doprinijelo popularnosti i dugovječnosti emisije. Uz to, Toca je došao na ideju da radimo reprize emisija koje se emitiraju u različitim vremenskim zonama, što je također pridonijelo našem uspjehu. Još jedan ključan element je to što smo uvijek bili otvoreni za novitete. Kada neki domaći bend izda nešto novo, mi smo tu odmah da to predstavimo našim slušateljima. Na taj način smo stvorili povjerenje s izdavačkim kućama, koje nam sada same šalju nove materijale jer znaju da ćemo ih predstaviti u emisiji. To je, po mom mišljenju, jedan od ključnih razloga zašto naša emisija traje već devet godina i što smo uspjeli ostvariti toliku dugovječnost. - izjavio je Martinac.
Kako birate glazbu koja će se puštati u emisiji? Postoji li neki specifičan kriterij ili jednostavno slijedite svoj instinkt i ukus?
- Glazbu za emisiju biram uglavnom vođen svojim instinktom i osobnim ukusom. Postoje trenuci kada se probudim usred noći s nekom idejom, sjećanjem na određenog jazz izvođača, i tada odmah odem u sobu, izvadim nekoliko njegovih CD-ova, stavim ih na stolicu i vratim se u krevet. Sljedećeg dana, kada se probudim, razmislim je li to bio dobar izbor za emisiju. To je jedan način kako dolazim do glazbe koja će se puštati. Naravno, tu su i noviteti. Pratimo sve što se događa na jazz sceni, posebno domaćoj. Kada neki od naših domaćih bendova izda nešto novo, mi smo tu prvi da to predstavimo našim slušateljima. Dobivamo puno materijala od raznih izdavačkih kuća i čim nešto novo izađe, odmah to uvrstimo u naš program. Posebno je važno to što smo kroz godine izgradili reputaciju emisije koja prati sve što je novo i relevantno na jazz sceni, pa sada izdavačke kuće same nam šalju materijale, a mi se trudimo da sve to predstavimo našoj publici.
- U emisiji smo predstavili sve što je novo na jazz sceni u Hrvatskoj u posljednjih pet godina. Taj "minuli rad" stvorio je povjerenje kod slušatelja, ali i kod glazbenika i izdavača. Izdavačke kuće su oduševljene time što radimo. Kada su doznali da ta emisija ide svaki tjedan sad nam šalju sve novo što se pojavi. Danas, kada Matija Dedić objavi novi album, Zvonimir Šestak ili Zvjezdan Ružić izda novi projekt, mi smo prvi koji to puštamo u eter i to je prednost za naše slušatelje. Ta sinergija između glazbenika, izdavača i naše emisije omogućuje nam da našim slušateljima pružimo uvijek nešto novo i zanimljivo. Također, moramo priznati da je jazz scena oživjela u Hrvatskoj . Prije deset godina to nije bilo baš tako. Sad postoji skupina jazz sastava koji si međusobono uskaču jedni drugima i puno novih materijala se pojavljuje i to je izvrsno. - izjavio je Goll.
Kako se osjećate kada znate da vaša emisija doprinosi ljubavi prema jazzu u zajednici? Kako je to, iz male sredine poput Slavonskog Broda, stvarati nešto što toliko dugo traje i ima utjecaj?
- Osjećaj je iznimno ispunjavajući. Kada znate da radite nešto što doprinosi kulturi i ljubavi prema jazzu u zajednici, to vam daje poseban osjećaj svrhe. Iako radimo volonterski, bez ikakve financijske naknade, svejedno nam nije žao uložiti novac u kupnju CD-ova ili odlazak na koncerte. Najveće priznanje za mene osobno je kada vidim koliko ljudi sluša emisiju preko interneta, i koliko nam se velika imena s naše jazz scene javljaju s podrškom. - izjavio je Martinac.
- Jedan od najsvjetlijih primjera je kad smo dobili podršku Leonarda Pavkovića iz New Yorka, koji vodi izdavačku kuću MoonJune Records. On nam se javio i poslao paket sa 100 CD-ova jer je bio oduševljen time što radimo. Takvi trenuci pokazuju koliko naš rad odjekuje i koliko je važno da se jazz glazba negdje emitira. Osjećam ponos kad vidim da naša emisija ima svoj krug slušatelja, da ljudi cijene tu vrstu glazbe i da naš rad ima pozitivan utjecaj na zajednicu. Također, ne mogu dovoljno naglasiti koliko mi je važno što radimo ovo iz Slavonskog Broda, male sredine koja nije poznata po jazzu. Ipak, uspjeli smo stvoriti nešto što traje već devet godina i ima značajan utjecaj. U prosjeku imamo 2000-2500 ljudi koji nas slušaju svakog utorka u tom terminu. To je dokaz da se i iz malih sredina može stvarati nešto vrijedno i dugotrajno, nešto što odjekuje i izvan granica naše zemlje. - kaže Goll.
Koliko je važno povezivanje s domaćom i stranom jazz scenom kroz emisiju? Možete li podijeliti neke zanimljive anegdote s gostima ili suradnicima?
- Povezivanje s domaćom i stranom jazz scenom je ključno za naš rad i našu emisiju. Svaki kontakt, svaki odnos koji smo uspostavili, bio je važan za naš napredak i razvoj. Jedna od najzanimljivijih anegdota koja mi se urezala u sjećanje dogodila se na koncertu u Slavonskom Brodu, kada su Filip Novosel, Tihomir Hojsak i Matija Dedić nastupali. S Filipom smo već bili u dobrim odnosima, no Matiju Dedića sam tek upoznao i na početku je bio pomalo rezerviran prema meni. Mislim da me nije odmah ozbiljno shvatio, možda zato što sam iz male sredine poput Slavonskog Broda. No, nakon koncerta dogodilo se nešto neočekivano. Dok sam sjedio na korzu i razmišljao o svemu, zazvonio mi je telefon. Na liniji je bio Matija Dedić, koji me pitao gdje sam jer me čekaju u hotelu na večeri. Bio sam iznenađen i nisam očekivao takvu gestu. Istaknuo je kako su glazbenici uvijek prije nastupa rezervirani. Otišli smo na druženje i od tada smo postali dobri prijatelji. Takvi trenuci su mi posebni jer pokazuju koliko je naš rad prepoznat i cijenjen među glazbenicima. - izjavio je Martinac.
- Jedna od boljih fora je kad napraviš neku emisiju pa počnu stizati SMS-ovi s pitanjima: 'Šta ovo svira?'. Onda smo shvatili da u emisiji moramo najaviti glazbenike kako bi slušatelji znali što svira. - dodao je Goll.
Kako zamišljate budućnost jazza u Hrvatskoj i koja je uloga JAZZ92 u toj viziji? Što biste voljeli vidjeti ili doživjeti u godinama koje dolaze?
- Budućnost jazza u Hrvatskoj vidim kao izazovnu, ali istovremeno i ispunjenu velikim mogućnostima. Jazz scena u Hrvatskoj se razvija, ali još uvijek nije dovoljno cijenjena i plaćena. Mnogi naši glazbenici, iako talentirani i predani, suočavaju se s financijskim teškoćama jer je jazz glazba često slabo plaćena. To ih prisiljava da puno sviraju kako bi preživjeli. Međutim, vjerujem da se jazz razvija i da smo mi tu kako bismo pridonijeli tom razvoju. JAZZ92 ima važnu ulogu u odgajanju publike i približavanju jazza široj zajednici. Naša emisija daje ljudima priliku da čuju nešto što možda inače ne bi imali priliku slušati, i mislim da je to ključ za budućnost jazza u Hrvatskoj. Osobno bih volio vidjeti više jazz koncerata uživo u našem gradu i širom Hrvatske. Smatram da je to ključ za održavanje i razvoj jazz scene. Budućnost jazza je u mladim glazbenicima koji će tek doći i u onima koji će kroz našu emisiju otkriti ljubav prema ovom žanru. - izjavio je Martinac.
- Emisija JAZZ92 će i dalje sjati kao svjetionik za sve ljubitelje jazza, pružajući im priliku da čuju nešto novo, nešto drugačije, i možda ih inspirirati da sami postanu dio te glazbene priče. Vjerujem da ćemo i dalje raditi na tome da jazz scena u Hrvatskoj raste i da će JAZZ92 imati ključnu ulogu u toj viziji. - dodao je Goll.
U ovoj emociji obilježavanja 500. emisije svojim čestitkama pridružili su se sljedeći jazzeri Igor Gerzina, Ratko Zjaca, Davor Hrvoj, Zdenka Kovačiček i mnogi drugi.
Njihove čestitke dodatno ističu važnost i utjecaj koji JAZZ92 ima na hrvatsku i međunarodnu jazz scenu, potvrđujući da je emisija više od radijskog programa – ona je zajednica i pokretačka snaga za ljubitelje jazza diljem zemlje i svijeta.