/ 15
1615
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Sinoć je u Likovnom salonu „Vladimir Becić" (u oba, odnosno, dio u Malom, a dio u Velikom salonu) i Galeriji „Ružić i suvremenici" otvorena monografska izložba brodskog umjetnika Ivana Šeremeta. Šeremetova tragalačka energija, kroz nekoliko desetljeća, u ovom svojevrsnom presjeku ili izboru najboljeg, odnosno onoga što taj umjetnički put ponajbolje definira, iako je, kako je sam umjetnik na otvorenju rekao, teško sve to komprimirati u nekoliko iskaza, svjedoči o autonomnom izboru - biti na izvoru suvremenih ideja likovnog i umjetničkog.
Šeremetovi raniji radovi, izloženi u Malom salonu, u kojima je, kroz minuciozne crtačke krokije, jednako kao i kroz akademsku paletu i slikarski rukopis njegovog „Autoportreta" svojstven najboljim hrvatskim suvremenim portretistima, govore da je Ivan mogao i drugom i drugačijom stazom. A naznake znatiželje i potrebe baviti se likovnošću, ne kao iskazom, već kao pitanjem, prisutne su već i u tim najranijim radovima.
Zato je njegov izbor posve drugačiji - to je teži, usamljenički put tragača za izvorom, što podrazumijeva apstrahiranje gotovo svega onoga na što je prosječna likovna publika navikla. Tako u njegovim radovima nema ni šire naznačene teme, ni uže fabularnosti, deskripcije, pa ni u najširem smislu uobičajenog poimanja vizualno lijepoga.
Izloške u Velikom salonu, bili oni slikarski ili skulpturalno uobličeni, karakterizira pomak, ekscentar. No, to nije distorzija, iščašenje, već novo i drugačije akcentiranje središta, na razini simbola, likovnog grafema, koji, time, sam, ne dobiva neko novo značenje, niti šalje neku novu poruku. Šeremet to nikada nije ni želio. On se jednostavno igra i u toj stvaralačkoj i tragalačkoj igri, izlažući i djelujući na živoj umjetničkoj sceni, dozvoljava i drugima, svojoj publici, primaknuti se toj igri i tom traganju. U tom dijelu Ivan Šeremet, kako je, svojim riječima, na otvorenju izložbe, rekao voditelj Kabineta akvarela i ravnatelj Galerije umjetnina grada Slavonskog Broda Branimir Pešut, dio je onog suvremenog strukturalnog slikarstva koje propitkuje metafiziku plohe, crte, boje, kvadrata... I, kao takav, prepoznat je i priznat od stručnjaka i prosudbenih tijela pa su, upravo njegovi radovi, u zemlji i inozemstvu, bili izloženi uz radove najeminentnijih predstavnika suvremene likovne umjetnosti.
U trećem dijelu ove monografske izložbe, a valja reći ono što je i Pešut podcrtao, malo je umjetnika koji dožive monografsku izložbu i objavljivanje vlastite likovne monografije, u Galeriji „Ružić i suvremenici", Šeremet se još više udaljava od uobičajenog pojma slikarstva i u širim slojevima uvriježenog shvaćanja likovne umjetnosti. Tamo se, svojim video uradcima, predstavlja kao umjetnik koncepta, ideje. A tu je vrlo blizak onom iskonskom, elementarnom - vatri, zemlji, vodi i zraku. Manipulirajući ovim elementima, Šeremet zrcali univerzalno jedinstvo čovjeka i prirode i, u filozofsku poruku, uobličene ideje.
U video prilogu: detalj Šeremetove izložbe u Galeriji "Ružić i suvremenici".
wtf....covjek na jednu bijelu plocu,nalijepio drugu manju plocu...i kriticari oko toga sastave cjelu pricu.,to umjetnost....zbogom pameti.