AP/SBplus
616
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Digitalno okruženje postalo je neizbježan i neizbrisiv dio života djece i mladih. Dok generacije roditelja i učitelja tek pokušavaju pronaći ravnotežu između tehnologije i stvarnog svijeta, djeca danas odrastaju u svijetu ekrana, aplikacija i društvenih mreža. No, znati koristiti tehnologiju - ne znači biti digitalno pismen. Na to upozorava pedagog Josip Đurđević iz Osnovne škole Ivan Goran Kovačić u Slavonskom Brodu, koji ističe kako su djeca 'okružena svime i svačime' kada je riječ o digitalnim tehnologijama.
- Djeca su, sve više i više tehnički okruženi i sve više u tome tehnički znaju. Neke stvari, recimo one koje se odnose na njihove međusobne odnose i komunikaciju, kao i u stvarnom svijetu, nisu dovoljno razvijene. Zato ih trebamo i u digitalnom svijetu učiti kako bi razvijali te odnose. - kaže Đurđević i dodaje da zbog površne i brze komunikacije, karakteristične za digitalno doba, među mladima često dolazi do nesporazuma i sukoba.
- Često, budući da ne vide s druge strane kako druga osoba doživljava nešto, a pogotovo jer su sada usmjereni na što kraće informacije i što kraće poruke, ne prenesu cijelu informaciju ili poruku. Zbog toga često dolazi do nesporazuma, pa i sukoba. - objašnjava pedagog.
Prema njegovim riječima, ključ leži u usmjeravanju i zajedničkom učenju - u školi, ali i u obitelji.
- Ako se te tehnologije koriste ispravno i ako ih učimo tome, ako su oni jednom – ne samo u školi, nego i u cjelokupnom društvu i obitelji - usmjereni na pravi način, to može biti jako dobro. Ali često to može otići u krivom smjeru, pogotovo prema neprimjerenim ponašanjima i ovisnostima. - upozorava Đurđević.
- Po samoj prirodi i zbog razvoja, djeca se ne mogu u svakoj dobi u dovoljnoj mjeri kontrolirati. Zato smo mi, odrasli, ti koji ih trebamo učiti, paziti, kontrolirati, ograničavati i usmjeravati u korištenju tehnologije. - objasnio je
Roditelji, smatra, često griješe misleći da nisu dovoljno kompetentni da bi djeci postavljali granice u digitalnom svijetu.
- Najveća je pogreška što roditelji često smatraju da nisu dovoljno kompetentni u tom području, pa misle da se ne trebaju previše miješati. Roditelji trebaju shvatiti da je digitalni svijet kao i svaki drugi svijet - i da sva pravila koja vrijede u stvarnom svijetu, vrijede i u digitalnom svijetu. - pametno ističe pedagog.
Đurđević ističe i kako roditelji imaju ključnu ulogu u praćenju dječjeg korištenja tehnologije - trebaju zadržati određenu razinu kontrole, razgovarati s djecom i graditi odnos povjerenja kako bi im se dijete moglo obratiti u slučaju problema, bilo da je samo pogriješilo ili da je netko prema njemu bio nepravedan.
Na kraju, Đurđević podsjeća da se digitalna pismenost ne svodi samo na tehničko znanje.
- Važno je da dijete ima povjerenje u roditelja, da mu se može obratiti ako ima neki problem - bilo da je dijete nešto loše napravilo, bilo da je netko prema njemu bio loš. - zaključuje pedagog.