PRIJE nekoliko minuta, dok pišem retke ovoga teksta, završio je deveti po redu Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga – 'U svjetlu sadašnjih i budućih promjena' - formalni, neformalni i informalni glazbeni odgoj i obrazovanje: istraživanje i praksa, čiji se bogat program ove godine odvijao u Slavonskom Brodu (22. svibnja 2025.-24. svibnja 2025.). Ovogodišnja organizatorica bila je doc. dr. sc. Zrinka Šimunović, dok su suorganizatori/institucije događaja bili: Agencija za odgoj i obrazovanje, Glazbena škola Slavonski Brod, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, Kazališno-koncertna dvorana Ivana Brlić-Mažuranić te Sveučilište u Slavonskom Brodu.

Zrinka Šimunović i osnivačica ovoga Simpozija prof. dr. Sabina Vidulin uputile su gostima i sudionicima Simpozija završne riječi, što je zaokružilo Simpozij poticajima koje mogu pratiti i potencijalni izlagači sljedećeg jubilarnog, desetog Simpozija sljedeće godine. Kroz devet sekcija, radionice i predstavljanje knjiga, postera Željke Rosandić i Jasne Šego: 'Uloga glazbenih instrumenata u Bibliji', ovogodišnji Simpozij okupio je brojne stručnjake te je omogućio pratiteljima, kako stručnjacima glazbenim pedagozima, tako i ljubiteljima glazbene pedagogije i/ili pedagogije uopće, interdisciplinarni pristup različitim temama, pruživši uvid u nova istraživanja nerijetko vezana uz statističke podatke i pomna istraživanja različitih raspona ispitanika i ciljanih skupina.
Opravdanost naziva 'Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga' nalazi se i u činjenici da su izlagači dolazili iz različitih zemalja koje ne uključuju samo zemlje bivše Jugoslavije pa prema tome nije ograničen na jezike regije, već su pojedini izlagači izlagali na engleskom jeziku, vodeći računa o razumijevanju izlaganja, što dakako interaktivno uključuje publiku s dodatnim pitanjima nakon izlaganja. Osim plenarnog predavanja Regine Murphy s DCU Institute of Education, Dublin iz Irske, gosti predavači/izlagači/sudionici dolazili su i iz Mađarske pa čak i iz Španjolske... A isto tako i Organizacijski odbor te Programski i znanstveni odbor činili su različiti stručnjaci s različitih ustanova u i izvan Hrvatske i regije.

Prvi dan obilježio je i nastup mladih glazbenika na samom početku otvaranja Simpozija, kao i večernji koncert 'Brodskog harmonikaškog orkestra Bela pl. Phanty' pod vodstvom Sanje Nuhanović, također sudionice Simpozija posljednjeg dana, koja je u 8. sekciji predstavila svoj i rad Alme Ferović-Fazlić: 'Orkestralno harmonikaško muziciranje kao oblik neformalnoga učenja'. Život i djelo Elly Bašić - knjiga 'Denis Vasilj' - predstavljena je prvi dan Simpozija, dok je drugi dan, koji je kulminirao zajedničkom večerom nakon izlagača u sekcijama, radionica i predstavljanja postera, obilježilo i predstavljanje još dviju knjiga. Riječ je o 'Spoznajno-emocionalnom slušanju glazbe u nastavi glazbene umjetnosti': primjeri dobre prakse autorica Sabine Vidulin i Ivane Senjan te knjizi Irene Pauls: 'Audiovizija hrvatskoga filma: Primjeri suvremene skladateljske prakse'.
Ovaj Simpozij bilo je moguće pratiti uživo i online, a dobra organizacija - osobno iskustvo mi nalaže takav zaključak - jer sam, unatoč kasnoj prijavi, uspjela dobiti poveznicu za praćenje, ali isto tako nije mi bila onemogućena fizička prisutnost ili udaljavanje s mjesta događanja drugog dana Simpozija, kao ni fotografiranje ili snimanje za privatni fundus, kao i za Plusportal. Volonteri su također bili prisutni sve ove dane, što je također bitna informacija jer očito su pridonijeli koordinaciji, pruživši ne samo potrebne informacije u pravom trenutku nego i dežurajući, primajući goste i sudionike, bilježeći svakoga tko je ušao i pomažući svaki put kad je bilo potrebno.

Teško je izdvojiti nekog od izlagača, ali ne mogu ne spomenuti izlaganje Sabine Vidulin, drugog dana, u Sekciji 3: 'Integrativne prakse u glazbenom i plesnom obrazovanju', koja je govorila o istraživanju provedenom s Valneom Žauhar i Marlenom Plavšić: 'Slušanje glazbe u nastavi glazbene umjetnosti: učenička perspektiva'. Povratna informacija učenja i poučavanja, odnosno obrazovanja i odgoja, dolazi upravo od učenika koji i trebaju biti u fokusu svakog nastavnika i pedagoga. Svoju strast za poučavanjem i stavljanjem naglaska na funkciju svakog uključenog u obrazovni i odgojni sustav, kao i u svaki oblik obrazovanja i odgoja kao cjeloživotnog procesa, nemoguće je iskazati kroz prakse izvan vremena u kojem se nalazimo. Nove generacije zahtijevaju drugačiji pristup, ali to ne znači da više ne postoji inovativnost, angažiranost i strast pojedinaca koji znaju pronaći adekvatna rješenja u pravo vrijeme.
Na kraju, ovaj Simpozij otvorio je puno pitanja, pokazao je puno mogućnosti, kako glazbenim pedagozima, tako i ljubiteljima glazbe koji interdisciplinarnim pristupom mogu osvježiti puteve glazbe i edukacije. Jer tko kaže da se glazba može isključiti čak i iz nastave predmeta za koje mislimo da s njom nemaju baš nikakve veze?
Do sljedećeg, Desetog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga - za znatiželjne prolaznike - ostavljam Knjigu sažetaka i Program...
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -