BROĐANI koji iza sebe imaju bogatu prošlost ili je bolje reći, bogato sjećanje ispunjeno radom, izvrsnošću, stečenim društvenim položajem zahvaljujući obrazovanju i vještinama, kako sam već davno shvatila, imaju i nevjerojatnu revnost u podsjećanju na brodsku prošlost/povijest, ali i zavičaj sačinjen od simbola regije, ljudi, folklora i/li ostavštine, nekadašnjih trendova dok su bili mladi; zbog čega ta nostalgija služi katarzičnosti, a ona postaje veza s nutrinom promatrača čak i kada nije slutio snagu vlastite preobrazbe.

Čuđenje pojedinca preduvjet je iskonskim osjećajima divljenja usputnim iskustvima s drugim ljudima, sa situacijama, a kada je čovjek k tomu pjesnik, onda je nemoguće ne primijetiti sposobnosti reanimacije tuđe mašte, otupjelih emocija pa čak i remake novonastalog ja.
Jučer u Gradskoj knjižnici, zato, moram konstatirati, ponovno se nije dogodila klasična promocija knjige, shematizirana, sterilna, već koliko osobna, intimna, toliko i razotkrivajuća. Osobno ne poznajem pisca pa stoga mogu, lišena poznanstva i zajedničke povijesti, pisati onako kako je bilo biti jedan od promatrača, samo jedan od čitatelja koji je došao ne znajući ishod.
Antun Toni Bartek, slavonskobrodski bard, uglednik, književnik, podijelio je sa svima nama najiskrenije osjećaje u rasponu od euforije do žala za prošlošću, bilo je i iskrenih, potresnih suza radosnica, suza ushićenosti, zahvalnosti mladim gimnazijskim Viojlicama koje su uz pratnju izvele dvije slavonske pjesme... Pjesnik je zato u svoju zbirku 'Korzo vodenog maslačka i blijedoružičaste magnolije', predstavivši ju kao život, kao knjigu iskustava fasciniranog pojedinca, uključio sve nas, dok su promotorice zbirke, ravnateljica Gradske knjižnice Ružica Bobovečki, književnica Ružica Martinović-Vlahović te novinarka Dunja Vanić, svaka posvećenošću autoru i njegovom opusu i radu, kao i ovoj zbirci poezije, uspjele povezati pojmovnu, tematsku opstojnost s metafizičkim razmjerima i djelovanjima.

I kao što svaka priča ima svoju razrađenost, kontinuitet, tako je i dojam govornica tekao kao u Fitzgeraldovoj priči prema kojoj je snimljen i film 'Neobična priča o Benjaminu Buttonu', dakako, metaforički snažno ne isključujući goste promatrače. Spoj ove zbirke s prošlim, prijateljstvo pisca s ljudima iz publike i onih koji nisu tu, kao što je Tadijanović, spoj modernog i sadašnjeg poetskog vremena ili ere s prošlom - sve to je izazvalo efekt putovanja kroz vrijeme.
Iskrena namjera povezivanja svih elemenata na svome vrhuncu bila je u riječima jedne od najvažnijih slavonskobrodskih novinarki Dunje Vanić koja je Barteka predstavila kao istaknutog mladića nekad, ali i sada, zaigranog i zaljubljenog u Slavonski Brod, Slavoniju, ali i u život zbog čega ne stari, zbog čega je mlad i danas unatoč godinama. Ljepota poezije, njezina aktualnost, njezina sveobuhvatnost, proizašle su iz piščeve, pjesnikove sposobnosti primjećivanja detalja.

- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -