AP/SBplus
424
Prikaza
0
Komentara
NOVA GRADIŠKA - U svijetu koji sve više prepoznaje važnost međukulturne suradnje i globalnog obrazovanja iz Osnovne škole Mato Lovrak u Novoj Gradiški stiže inspirativna priča o povezivanju dva kraja svijeta – Hrvatske i Japana. Pod vodstvom nastavnice engleskog jezika Kristine Abramović učenici sedmih razreda uključili su se u međunarodni projekt „Bridges of Culture: Learning Through Multicultural Exchange and Collaboration Between Croatia and Japan“ u suradnji s uglednom japanskom školom Tokyo Metropolitan Senior High School of Fine Arts, Performing Arts and Classical Music.
Projekt je započeo u travnju 2025. godine, a cilj mu je povezivanje učenika dviju zemalja kroz međukulturno učenje, razvoj jezičnih vještina i kreativno izražavanje putem digitalnih i istraživačkih zadataka.
Za PlusPortal Kristina Abramović i njezini učenici ispričali su kako je započela ova zanimljiva međunarodna priča, što im je donijela, kako su kroz nju učili – i imaju li planove za nastavak.
- Japan je globalni magnet za turiste zbog svoje bogate povijesti i tradicije. I sama sam fascinirana Japanom još od studentskih dana kada sam godinu dana studirala japanski i s oduševljenjem slušala svog profesora kada bi nam pričao o svojim doživljajima iz ove prekrasne zemlje. Vidjela sam u ovom projektu priliku da učenici uče na autentičan i iskustven način o školskom sustavu, kulturi, običajima, hrani i slobodnom vremenu svojih vršnjaka, da unaprijede jezične vještine, a i da ojačaju svoje samopouzdanje. Misao vodilja ovog projekta bilo je i upoznavanje s univerzalnim vrijednostima poput tolerancije i prihvaćanja različitosti. – istaknula je Abramović.
Uspostava suradnje bila je izazovna, kako zbog temeljite procjene od strane škole partnera, tako i zbog drugačije koncepcije početka školske godine.
- Nakon pet mjeseci bezuspješne potrage za školom partnerom, uspjeli smo preko jednog fotografa i novinara iz Amerike, koji živi i radi u Tokyju, uspostaviti vezu sa Sarah Dusek, asistenticom u školi i članicom američke zajednice u Japanu. Iako su u školi pokazali interes, morali smo strpljivo pričekati još nekoliko mjeseci. Japanska kultura cijeni jasno definirane okvire i dugoročnu izgradnju povjerenja, što često ne ide ruku pod ruku s brzim međunarodnim inicijativama. Projekt je započeo u travnju, budući da početak nove školske godine vežu uz početak proljeća. To i nije neobično jer je u Japanu proljeće obilježeno cvjetanjem trešnje (sakura) koja je simbol prolaznosti života, ljepote trenutka i novih početaka. – prisjetila se Abramović.
Video vodič kroz školu, PowerPoint prezentacije te kreativni video uradci u kojima su se osobno predstavili kroz svoje hobije, talente i interese - samo su neki od oblika radova kojima su učenici sedmih razreda predstavili japanskim vršnjacima svoju školu i obilježja hrvatske kulture i tradicije.
Razmjena novih informacija i zahvalnost vrijednosti su koje je istaknula Dora Orešković.
- Bilo mi je vrlo zanimljivo vidjeti naše razlike u kulturi, ponašanju, svakodnevnom životu i školskim pravilima. Zahvalna sam što sam bila dio ovog projekta i nadam se da ćemo u budućnosti moći ponovno sudjelovati u ovakvim projektima. – izjavila je Orešković.
- Kada nam je nastavnica rekla da je uspjela doći u kontakt sa tako velikom školom iz Japana svi smo bili iznenađeni. U ovom projektu sam radila prezentacije i videa sa prijateljima koji su kao i ja bili jako zainteresirani. Uz pomoć videa koje su nam poslali učenici iz Japana mogla sam naučiti nešto novo o japanskoj kulturi i običajima. – istaknula je Franka Banovčić.
Juran Andrijanić sudjelovanje u ovom projektu smatra izvrsnom prilikom za podučavanje drugih o hrvatskoj kulturi.
- Svidjelo mi se što smo mogli upoznati njihov način življenja i školovanja, ali isto tako što smo i mi njima prenijeli naš život i svakodnevicu. Nadam se da će u budućnosti biti još ovakvih projekata te da ćemo proširiti dobar glas o Hrvatskoj. – kazao je Andrijanić.
Karla Ninković uživala je u vježbanju engleskog jezika kroz kreativne zadatke, a osobitu vrijednost u ovoj priči vidi u energiji koju na učenike prenosi nastavnica.
- Japan mi djeluje čarobno, gotovo nestvarno – kao da je na drugoj planeti. Volim putovati i upoznavati druge zemlje, pa me veseli što u srpnju idem na jezični kamp u Barcelonu učiti španjolski. U takvom okruženju svaki razgovor postaje prilika za učenje jer sam okružena vršnjacima iz cijeloga svijeta. Nastavnica nas svojim primjerom motivira da budemo znatiželjni, otvoreni i spremni istraživati svijet. Upravo ona nas je inspirirala da i mi sanjamo velike snove, učimo jezike, istražujemo nepoznato i gradimo mostove među ljudima. – naglasila je Ninković.
Međunarodni projekti već su tradicija u Osnovnoj školi Mato Lovrak. To je poseban i složen način rada upravo zbog ciljeva, zadataka i timskog rada iza kojeg stoji podrška i roditelja i nastavnika.
- Ponosni smo na naše projekte. Sličan projekt provela sam 2018. godine sa školom HeShun Elementary school iz grada Tainan sa Taiwana. Suradnja je započela slučajnim susretom s ravnateljicom škole i njenim učenicima u Singapuru u ljeti 2017. godine tijekom mog privatnog posjeta. Kolega Igor Samac već drugu godinu za redom sudjeluje u eTwinning projektu pod nazivom Classic reads, creative minds u kojem su nam partneri iz Poljske i Turske, a sudjeluju učenici četvrtih, petih i šestih razreda. Prošle godine bili smo domaćin kolegama iz Švedske koji su došli promatrati nastavu, učiti o našim metodama rada. – istaknula je Abramović.
U školi nastavljaju i dalje vrijedno raditi na projektnoj nastavi ističući kao temeljnu vrijednost osobni i profesionalni razvoj svih nositelja odgojno – obrazovnog procesa.
- Volim upoznavati druge kulture, ljude, običaje. U svakom novom iskustvu vidim priliku za rast i učenje i zato mi je posebno važno takve prilike otvoriti i učenicima. Kroz svijet učimo o drugima, ali još više o sebi. Učenici se razvijaju kao osobe, postaju otvoreniji, tolerantniji i znatiželjniji, a učenje prestaje biti ograničeno samo na učionicu. Ono postaje živo, autentično i puno stvarnih doživljaja. – zaključila je Abramović.