1730
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Partneri i članovi projektnog tima „EUREKA - rad s darovitom djecom" okupili su se danas u amfiteatru slavonskobrodske Tehničke škole kako bi sudjelovali u još jednom predavanju. Projekt je pripremila Razvojna agencija Brodsko-posavske županije s ciljem da sa školama-suradnicama na području Županije, razvije bolji princip rada s nadarenom školskom djecom. Voditeljica Projekta je Anica Vukašinović, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, šport i kulturu Brodsko-posavske županije.
U Projekt su uključene Gimnazija Matija Mesić, Gimnazija Nova Gradiška, Klasična gimnazija fra Marijana Lanosovića s pravom javnosti, Srednja medicinska škola, Srednja škola Matije Antuna Reljkovića Slavonski Brod, Tehnička škola, Osnovna škola „Ivan Filipović", Osnovna škola „Mato Lovrak", Osnovna škola „Vjekoslav Klaić" te Osnovna škola „Ivan Meštrović", dok je partner slavonskobrodska tvrtka Infolink d.o.o.
- Eureka je hvalevrijedan projekt koji omogućava darovitim učenicima da iskažu svoj potencijal. Potrebno je naći ravnotežu između interesa učenika i zadataka koji im se postavljaju kako bismo izbjegli njihovo preopterećenje. Često se radi o djeci koja u isto vrijeme pokazuju interese u više nastavnih područja, što zahtijeva međupredmetnu suradnju. Potrebno je učenike uključiti u izbor sadržaja i tema koje ih posebno zanimaju. poručila je Ivana Čalušić-Zirdum, nastavnica kemije i biologije.
Današnje je predavanje vodila finska stručnjakinja i članica hrvatskog tima #Škola za život, Paivi Nilivaare, na temu „Prijenos pozitivnih iskustava i primjera dobre prakse iz finskog obrazovnog sustava".
- U Zagrebu je provela edukaciju 170 mentora u Školi za život. Ima iskustva u radu u osnovnoj školi i nastavi, ali i kao ravnateljica. Radila je u Nacionalnom centru za profesionalni razvoj. Magistra je obrazovanja, a u ovom trenutku priprema doktorat na temu „Kompetencije poučavanja učenika kako učiti i razvijati vještine mišljenja". - predstavio je uvodno današnju gošću predavanja Karlo Matuško, psiholog koji radi s nadarenom djecom i djelatnik slavonskobrodske Tehničke škole.
Gospođa Nilivaare sudionicima predavanja prezentirala je iskustva u detektiranju, radu i poticanju darovitosti kod učenika, prema dosadašnjem iskustvu partnera u sličnim aktivnostima financiranima iz EU projekata.
- Radim na hrvatskoj kurikularnoj reformi. Impresionirana sam radom koji se ulaže u njezinu provedbu. Jutros sam pregledala dio novog kurikuluma. Mislim da je djelomično bolji od finskog, praktičniji i moderniji. U obrazovanju djece i mladih se uglavnom usredotočujemo na slabosti koje učenici imaju, na teškoće u učenju, a zanemarujemo njihove talente. To je ono što trebamo promijeniti. - poručila je Paivi Nilivaare.
Finske škole godinama su vodeće u svijetu zbog posebnog pristupa obrazovanju. Lokalne zajednice i škole u toj hladnoj sjevernoj državi imaju svoju autonomiju, a učitelji uživaju puno više profesionalne neovisnosti i slobode, ali se radi o iznimnim i visokoobrazovanim pojedincima. Naime, da biste poučavali u Finskoj, morate imati magisterij s jednog od istraživačkih fakulteta (a broj diplomaca finskih sveučilišta je ograničen). U javnom anketiranju to je jedno od najpoželjnijih radnih mjesta u zemlji (među prvih deset od 450) jer su, naravno, učitelji tamo za svoje kvalifikacije i rad veoma dobro plaćeni.
- Drago nam je što smo dio Eureka projekta. U našoj je školi identificirano devet potencijalno darovitih učenika. Daljnjim usmjerenim radom prema njima, omogućit ćemo im kvalitetnije obrazovanje, napredak i daljnji razvoj interesa. - za SBplus kazala je Danijela Erić, ravnateljica Osnovne škole „Vjekoslav Klaić" u Garčinu.
Upravo je finski sustav usmjeren na osiguravanje jednakih prilika za svu djecu pa njihova vlada velike iznose ulaže u opremanje škola koje imaju djecu s posebnim potrebama. Obroci u školama, kao i zdravstvena skrb, pokriveni su u cijelosti, a uravnoteženi kurikulum jednako važnima kao i tradicionalne predmete smatra umjetnost, glazbu, vještine izrade stvari rukama i druga neakademska područja.
- Nakon identifikacije darovitih, potrebna je veća usmjerenost i pozornost prema njima. Priručnik koji smo dobili korisna je pomoćna literatura. Edukacija za rad darovitim učenicima, bila je uistinu poticajna. - kazao je Ivan Živić, nastavnik fizike i matematike, o dojmovima nakon predavanja.Ovo su još neke zanimljivosti finskog obrazovnog sustava:
- Svi šestogodišnjaci pohađaju predškolu, 75 posto djece od tri do pet godina su u vrtićima.
- Osnovna edukacija odnosi se na djecu u dobi od sedam do 16 godina, a pružaju je javno financirane osnovne škole.
- Nema privatnih škola, nema školskih odora, postoji vrlo malo vjerskih škola.
- Ne prate uspjeh učenika tijekom osnovne edukacije.
- Srednjoškolska edukacija ima dva oblika: akademski i strukovni.
- Otprilike 95 posto osnovnoškolske djece upisuje srednju školu po vlastitom izboru.
- Prije mature učenici ne polažu nikakve vanjske standardizirane testove pri kraju srednje škole.
- Finska troši 5,7 posto BDP-a na institucije osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja.
- Plaće učitelja odgovaraju nacionalnom prosjeku i nadilaze prosječnu međunarodnu učiteljsku plaću. Ujednačene su s plaćama u liječničkoj ili pravnoj profesiji.