2063
Prikaza
1
Komentar
On je, naime, s još dvoje nastavnika iz Hrvatske, sudjelovao na kontaktnom seminaru koji je na temu edukacije djece održan u finskom gradu Tampereu, u organizaciji Erasmus+, Hrvatske agencije za mobilnost i programe EU te Finske nacionalne agencije za obrazovanje. Seminar je održan u svrhu boljeg upoznavanja Erasmus+ programa s naglaskom na rani odgoj i obrazovanje, proširivanje znanja o sklapanju strateških partnerstava, ali i finskog obrazovnog sustava.
I dok su seminari, koji su se sastojali od brojnih predavanja i radionica, nudili kvalitetne primjere dobro napisanih projekata, sudionicima je jednako zanimljivo i korisno bilo upoznati se s radom u finskim vrtićima i školama. Više od 40 sudionika iz 14 zemalja Europske Unije moglo je posjetiti lokalne vrtiće i osnovne škole.
- Pri posjetu školama mogle su se vidjeti velike razlike u odnosu na hrvatski obrazovni sustav – od onih očitih koji su financijske prirode te drugačijeg pristupa nastavi i vođenju pedagoške dokumentacije, koja je uvelike smanjena u odnosu na naš sustav, do onih koje kreću od pojedinca – samog učitelja. Finski obrazovni sustav, po mišljenju učitelja, daleko je napredniji od našega te će proći još puno vremena dok se približimo njihovim standardima, stavovima, spremnosti na promjene i onoga što je bilo itekako očito – stava društva prema učiteljskom pozivu i učiteljima. Učitelji ondje imaju puno veću autonomiju u radu, pri čemu sami određuju koje predmete će održavati koji dan – ovisno o potrebama učenika, a ne kako bi zadovoljili formu i ono što su isplanirali na početku školske i nastavne godine.
Vrlo su česte reforme i promjene u obrazovnom sustavu jer su učitelji i obrazovni radnici vođeni logikom, ali i podržani od sustava i društva. Često uvode nove metode i oblike rada u svoju nastavu te, ako vide da to donosi određeni rezultat, drže ih se i dalje. Ono što se pokazalo lošim u praksi - izbacuju. Kada hrvatski učitelji budu imali takvu potporu sustava – i moralnu i financijsku, napredak će biti moguć, do tada je na svakom učitelju da promjenu pokrene iz vlastite učionice svojom vlastitom voljom - napisao je, uz ostalo, učitelj Javor, čija je ideja koja podrazumijeva i razmjenu učitelja i studenata, zainteresirala partnere iz Finske, Španjolske, Danske, Njemačke i Poljske.
A kako izgledaju učionice u finskim školama možete pogledati u velikoj fotogaleriji OVDJE. U usporedbi s velikim dijelom hrvatskih škola, posebice onih područnih u manjim mjestima gdje se još lože peći na drva, ove finske izgledaju poput bajke. Baš kao i sam sustav rada koji je, s pozicije učitelja i učenika, u Hrvatskoj, barem trenutno, teško zamisliti.