5993
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Prošli je tjedan u slavonskobrodskoj Gradskoj knjižnici otvorena izložba likovnih radova učenika i studenata naslova „Škola“ te je predstavljena monografija „Ivan Filipović - organizator hrvatskog učiteljstva i reformator hrvatskog školstva“. Sve povodom obilježavanja dvjestote godine rođenja tog velikog i zapamćenog učitelja, promicatelja suvremenih pedagoških ideja, autora udžbenika,...
Naime, 2016. godine nagrađen je za životno djelo u području srednjeg školstva, kao profesor savjetnik Industrijsko-obrtničke škole u Slavonskom Brodu.
- Ukupni nastavni rad profesora Jelinića razvijao je u učenika interes prema budućem zanimanju, za korištenje suvremenih metoda i alata u struci, ali i želju za nastavkom školovanja i daljnjeg usavršavanja. Njegovi učenici postali su pravi majstori: tokari, vozači cestovnih vozila, automehaničari i autolimari. (...) Pažnja profesora Jelinića prema učenicima s teškoćama u razvoju posebno je vidljiva i u njegovu profesionalnom interesu. Radi njihovih potreba priredio je i poseban priručnik „Tehnologija zanimanja“. - tek je dio obrazloženja vrijedne nagrade.
Izložba, susreti i predavanja u Slavonskom Brodu, podsjetili su ga na njegove školske dane i djetinjstvo, ali i na čitav radni vijek koji je proveo u školama.
- Oduševio me ovaj događaj u organizaciji osječkog Sveučilišta. U predvorju brodske Knjižnice postavljene su školska klupa, školska ploča te računaljka s početka dvadesetog stoljeća. Navedeni namještaj podsjetio me na moje osnovnoškolsko obrazovanje, moje prve učiteljice i učitelje. Kasnije sam, kao profesor, nastavni sat uvijek počinjao pisanjem kredom po školskoj ploči (i u vrijeme novih tehnologija). Napisao bih najprije nastavnu jedinicu i broj stranice u odgovarajućem udžbeniku. - priča nam prof. Jelinić koji smatra da današnje tehnologije otuđuju učitelja od učenika te je zato međusoban odnos još teže izgraditi nego ranije.
Da su dobrom učitelju, kao glavni alati za rad, važnije inovativne ideje i metode poučavanja, a ne suvremena tehnologija, pokazuje i činjenica da je profesor Jelinić prije nekoliko desetljeća imao spoznaje koje se danas smatraju temeljima odgojno-obrazovnog procesa. Uz teoriju, veliku je pozornost pridavao praktičnoj nastavi.
- Profesorica Snježana Dubovicki je tijekom svog izlaganja spomenula unutarnju organizaciju nastave, metodiku učitelja Ivana Filipovića, u vidu povezivanja učionice, dodatne nastave i školskog vrta, što me podsjetilo na moj rad u nastavi. On, naime, nije bio ograničen samo na učionicu, nego se odvijao i u školskoj radionici, a učenici su nastavljali učiti i u obrtničkim radionicama. - prisjetio se profesor Jelinić sustava koji je bio cjelovit te je učenike pripremao za tržište rada.