- Zadržat ćemo cijeli sustav dosadašnjeg klasičnog i jedinstvenog modela obrazovanja, a samo ćemo mu dodati još i dualni model i to, zasad, u jedanaest škola te ukupno četiri zanimanja. Dualni model uvodimo kada postoji izraziti interes poslodavaca (jer oni moraju osigurati praksu), škola i učenika (koji su ujedno i radnici). Poslodavci, time, prvi put mogu direktno utjecati na programe i njihovu kvalitetu. - pojasnila je ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak. u videozapisu na svom facebook profilu.
Klasični modeli, dakle, neće nestati niti biti zamijenjeni dualnim, nego će potonji biti uveden ovisno o potrebama i željama, kako škola i učenika, tako i tržišta rada. Dimnjačar, staklar, prodavač i kozmetičar prva su zanimanja u kojima će eksperimentalno biti ukinuti neki općeobrazovni predmeti kako bi se više koncentrirali na strukovne, ali i praktični dio nastave, no učenici koji se školuju za ta zanimanja i dalje će imati dio takvih općeobrazovnih predmeta kao što su hrvatski i strani jezik te matematika.
Nastavnici općeobrazovnih predmeta u tim školama neće ostati bez posla, nego će se morati prekvalificirati kako bi predavali i u onim obrazovnim smjerovima koji su te 'njihove' predmete, dualnim modelom, 'izgubili'. To znači da će nastavnici cijeli svoj radni vijek morati učiti, a moći će i dalje predavati nešto vezano za svoju struku, ali u užem smislu usmjereno prema konkretnom zanimanju za koje obrazuju učenike. Tako će, primjerice, nastavnik kemije, dimnjačarima koji taj predmet nemaju, moći predavati o štetnom utjecaju supstanci s kojima se susreću prilikom obavljanja dimnjačarskog posla. Taj nastavnik to će činiti u sklopu nekog drugog, uz dimnjačarsku struku vezanog, predmeta, ali će i dalje zadržati svoj posao.
- Cijeli svoj radni vijek organizirao sam tako da se bavim strukovnim obrazovanjem. Veliki dio tog vremena radio sam kao fizičar, ali i kao ravnatelj škole u Slavonskom Brodu, no dosta sam godina proveo i u europskim zemljama gdje sam radio preko dvadeset godina. U Slavoniji se učenje na radnom mjestu pokazalo izvrsnim modelom. Jedan takav lokalni primjer iz Slavonskog Broda želimo postaviti na državnoj razini kako bi učenici nakon završene škole postajali novi poduzetnici. Poslodavci su na prvom mjestu i oni nam govore koje kadrove trebaju. Tako nema hiperprodukcije mladih ljudi koji završavaju na Zavodu. - dopunio je, u istom videozapisu, pojašnjenje reforme obrazovanja, asistent ministrice obrazovanja, Brođanin Vlado Prskalo.
Osim pojašnjenja dualnog modela, Ministrica je progovorila i o (uvijek jednako spornom) vjeronauku.
- Vjeronauk je u svim školama izborni predmet. Tako je prema potpisanom sporazumu od kraja devedesetih i ostat će tako. - dodala je Divjak.
Zanimljivo pojašnjenje Ministrice i njezinog pomoćnika Prskala moguće je pogledati u priloženom videu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -