PRIJE dva sata ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, na svom je Facebook profilu objavila poduži odgovor koji je uslijedio kao reakcija na izjave sisačkog biskupa, Vlade Košića, koji je na blagdan Velike Gospe kritizirao 'Školu za život' i uvođenje informatičkih pomagala u nastavu. Reakciju ministrice u nastavku prenosimo u cijelosti.
„S obzirom na objave vezane uz odgojnu ulogu škole te ulogu
moderne tehnologije u obrazovanju valja se podsjetiti da prema hrvatskim
zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima pravo na obrazovanje.
Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim
znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove
osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način.
Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da omogući
djetetu ostvarivanje tog prava.
U pripremi kurikularne reforme vodili smo se spomenutim
načelima, a svi su dokumenti pripremljeni u skladu sa Zakonom i temeljem
širokih konzultacija sa stručnom i općom javnošću.
Osnovni ciljevi kurikularne reforme su osposobiti učenike za
bolje suočavanje sa zahtjevima 21. stoljeća u profesionalnom, društvenom i
osobnom životu što podrazumijeva da je učenik sposoban rješavati kompleksne
probleme i kritički promišljati, učiti i biti inovativan i kreativan, ali i učiti
i raditi u zdravoj suradnji s drugima. Cilj je, također, pružiti jednake
prilike za kvalitetno obrazovanje svim učenicima u Hrvatskoj.
U kontekstu osposobljenosti za život i rad u 21. stoljeću
provodi se i digitalna transformacija škola, koja podrazumijeva digitalizaciju
koja je u službi zdravog pedagoškog pristupa i u suglasju s dobi učenika. Bez
digitalnih kompetencija, naša djeca neće imati šanse na tržištu rada, a neće
imati niti jednake mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21. stoljeća jer
već sada se za većinu servisa predviđa online upotreba.
To pravo na jednake prilike nitko nema pravo djeci oduzeti.
Javni školski sustav mora odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim
kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece,
osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje
različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u
demokratskom razvoju društva.
Škola i Crkva ne trebaju se u svemu slagati, jer svatko ima
svoj zasebni resor, kao što ministar i biskup imaju različite nadležnosti i
trebaju ih se držati. Naime, zadaća je javnog školstva da svim učenicima
osigura jednake prilike za obrazovanje, a samim time i za kvalitetan život u
suvremenom svijetu. Međutim, da bi učenici u tome uspjeli moraju naučiti
rješavati probleme, kritički misliti, uvažavati druge i drugačije te o
domoljublju učiti kroz djela, a ne kroz riječi."
S obzirom na to da političari, posebice desni, zaziru od kritike crkve, ovaj se istup ministrice čini itekako hrabrim, ali i racionalnim jer je biskup Košić ovaj put uistinu 'zaglibio' odnosno pomiješao 'kruške i jabuke', navodeći kako „imamo pravo očekivati da to budu škole za život vječni, za život koji je u kontinuitetu, za život o kojem nam govori današnji blagdan Uznesenja BD Marije na nebo". Zaboravio je, naime, da škole pohađaju i djeca koja ne pripadaju njegovu stadu, odnosno, oni koji ne vjeruju u 'život vječni'.
S obzirom na to da je biskup Košić ranije zaključio kako su „glavni mediji u Hrvatskoj 'mahom protucrkveni' te traže materijal za linč", mi danas na to možemo dodati jedino to da on taj materijal medijima uistinu nesebično pruža već godinama svojim primitivnim istupima.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
1234517.08.2019. u 21:34
Problem su roditelji koji očekuju da će Crkva ili škola odgojiti njihova razmažena derišta...ili ako ih ne razmaze, onda ih zanemate... problem je u obiteljima i djeci koju odgaja ulica... ako djetetu kupiš bicikl, valjda ćeš mu reći da siđe... Prikaži sve s bicikla kad prelazi preko pješačkog prijelaza, ili očekuju da to nauče u crkvi ili školi... crkva je postala bauk i nešto out, a poštivanje škole i nastavnika je na sramotno niskom nivou...cilj je završit bilo kakvu srednju pa pravac u njemačku čistit za švabama kako bi se mogli vratit u bjesnim kolima s lancem oko vrata i cajkom u zvučniku... to je domet odgoja današnjih roditelja.... ok, imam izuzetaka..
-