1008
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Ovo mi je drugi šok danas - rekla je, u nevjerici, Ivana Blekić Petričević kada smo je nazvali za intervju povodom Dana učitelja. Nismo naime bili jedini medij koji je, u traganju za „najučiteljem“ u Slavonskom Brodu, došao do njezina imena.
Svi smo mi imali svoje omiljene i manje omiljene nastavnike, no vremena i generacije neprestano se i sve brže mijenjaju, stoga nas je zanimalo što i kako treba u školi raditi danas, da bi vam - i učenici i roditelji - dodijelili titulu omiljenog nastavnika.
- Naziv „najučiteljice“ dobila sam na izboru koji svake godine provodi Radio Slavonija. Iznenadila sam se kad sam na Facebooku vidjela da su me „tagirali“, tj. nominirali, najviše moji prijatelji i roditelji učenika, ali i ljudi za koje nisam nikad čula. Od svega mi je bilo „loše“... - kazala je, kroz smijeh, Ivana Blekić Petričević, samozatajna učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi „Ivan Goran Kovačić“ u Slavonskom Brodu.
Sve je, dakako, krenulo od učenika, koji su brzo prepoznali „neuobičajeni“ tip učiteljice.
- Prvo što su učenici komentirali jest da pečem najbolje kolače. Naime, prvi dan škole, kako je običaj, upoznajem se s učenicima, ukrašavamo učionicu i slično. Odlučila sam im napraviti papirnate muffine s njihovim imenima, ali sam onda shvatila - dijete će se razočarati kad vidi kolačić od papira, pa sam im ipak ispekla prave. Poanta je da trebate razmišljati kao oni. To je ono što ja stalno radim kad smišljam nove metode i načine poučavanja. Ne možete ovaj posao raditi „mehanički“ - objasnila je učiteljica svoj „tajni recept“ za nastavu, dodavši da je kreativnost u ovome poslu jedan od temeljnih preduvjeta za uspjeh.
- Radim u prosvjeti deset godina, i primijetila sam da se generacije mijenjaju. Nova zahtijeva neke nove pristupe i ideje od one prošlogodišnje. Niti jednu godinu nisam koristila istu pripremu za sat, već svaki put smišljam nešto drugačije. Najvažnije je da nema „klasične“ škole i frontalnog rada. Da se vratim na svoje kolačiće, korisim ih i npr. u matematici - zbrajali smo ih, mjerili im težinu i veličinu, i tako su najlakše naučili što je, npr. decilitar ili gram. Kod mene nema učenja napamet, nego igrom i na praktičnim primjerima. Upotrebljavam i tzv. obrnutu učionicu, gdje učenici poučavaju jedni druge, a ja ih samo usmjeravam.
Dovoljno je sjetiti se vlastitih školskih dana, i iz osnovne i iz srednje škole, za uvid da nisu svi nastavnici jednaki po opisanom i sličnim kriterijima. Budimo iskreni, bilo je tu, kao i u svakoj struci, i sjajnih i osrednjih i loših, entuzijasta i onih koji su „u školu zalutali“.
- Radim svoj posao onako kako mislim da bi trebao i svaki drugi učitelj. Ne pravim oko toga veliku stvari, zato me čudi kad primim tolike pohvale. Nažalost, znam da neki u nastavi svoju metodiku ne mijenjaju deset ili dvadeset godina, a komentiraju kako „djeca ništa ne uče“. Također, radila sam i sa studentima Učiteljskog fakulteta te mogu reći da se vrlo brzo razluči tko jest, a tko nije za ovaj posao, odnosno tko ovaj posao voli, a tko je učiteljski fakultet upisao iz nekih drugih razloga.
Ivana Blekić Petričević ispričala je kako je ona dospjela u školu i zašto u „kategoriju minusa“ u ovome poslu nije navela - ništa.
- Kad me to netko pita, ne znam jasno odgovoriti. Zaista ovo što radim ni ne smatram poslom, nego pozivom. Nisam ga odabrala radi novca nego što ga obožavam. Čak mi muž zna „prigovoriti“ da ujutro jedva čekam da odem u školu. Od malih nogu, od trećeg osnovne znala sam što želim biti, a tome je vjerojatno pridonio i jedan detalj, kada su mi ujak i ujna, koja je radila u tiskari, poklonili pravi imenik i dnevnik. Tako da sam ja na fakultetu i u školi već znala što se i kako u njima popunjava.
Ova učiteljica ima neoboriv dokaz da radi najbolje kolače. Učenici joj, ispričala nam je, od užine koju primaju u školi, povremeno ostave tri-četiri jogurta za svoj omiljeni recept. Ali tu je i mnogo važniji dokaz, vidljivi iz gore napisanog - da posao prosvjetnog radnika obavlja najbolje.
Ivana Blekić Petričević fakultet je završila u Slavonskom Brodu, dokazavši da se mlada osoba može samoostvariti, i profesionalno i privatno, i u ovome gradu.