/ 8
2068
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Dana 4. prosinca 2021. godine, u 4 sata i 44 minute, ušao je u novoizgrađeni Autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu prvi autobus sa putnicima. Tim je činom, bez velike pompe, označen kraj jednog velikog i vrlo važnog gradskog infrastrukturnog projekta, vrijednog preko 27 milijuna kuna, a započeo je (ne)opravdani lov zainteresirane javnosti na nedostatke objekta koji je svojim izgledom uljepšao centar Slavonskog Broda. Iako svaka javna investicija treba biti pod povećalom javnosti, potrebno je razlikovati kritiku radi kritike od opravdanog ukazivanja građana, novinara i izabranih sudionika u političkom životu neke zajednice (gradsko ili općinsko vijeće, županijska skupštna, Sabor...) na propuste u potrošnji novca poreznih obveznika.
Kao primjer konstruktivne kritike navodimo primjedbe vijećnika Hrvoja Špicera (HDZ) upućene na 5. sjednici Gradskog vijeća Grada Slavonskog Broda, a koje su vezane za novi Autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu. Na sjednici održanoj 24. veljače 2022. godine oprbeni vijećnik Špicer uputio je, tijekom Aktualnog sata, poduže pitanje gradonačelniku Mirku Duspari (DMNL), iz kojeg izdvajamo sljedeće:
- Parkiralište koje je predviđeno za Autobusni kolodvor ima samo redovita četiri parkirališna mjesta plus dva mjesta za osobe s invaliditetom te procjenjujemo da je to premalo. Betonski ivičnjaci, novougrađeni, počeli su već na mjestima pucati, a rasvjeta i razglas danas ne funkcioniraju punim kapacitetom. Putnici informacije čitaju s televizijskog ekrana postavljenog na barski stol. Planirate li u najskorije vrijeme sanaciju spomenutog, a i drugih nedostataka?
Iako cijelo vijećničko pitanje sadrži konstruktivnu kritiku, ovdje ćemo se usredotočiti samo na dio odgovora gradonačelnika Duspare vezan za parking:
- Što se tiče parkirališnih mjesta, ima ih dovoljno. Sva parkirališna mjesta oko Autobusnog kolodvora u vlasništvu su Grada Slavonskog Broda i svugdje se ljudi mogu parkirati. Znači, mjesta ima dovoljno, možda ćemo sada uvođenjem naplate malo uvesti reda, jer nije normalno da netko dođe i ostavi automobil pet dana. To nema nigdje, niti u jednom gradu to ne može biti u centru, autobusnim, željezničkim kolodvorima, aerodromu ili bilo gdje drugo. Stoga, mislim da moramo uvesti reda i da to mora funkcionirati.
Broj parkirnih mjesta uz novoizgrađeni Autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu javno su kritizrali i pojedini građani na društvenim mrežama, uglavnom ispod članaka objavljenih na Facebook (Meta) stranicima brodskih informativnih portala. Komentari su ponajviše bili usmjereni na mali broj novoizgrađenih parkirnih mjesta jer je napravljeno samo njih četiri.
U skladu s najavom gradonačelnika Duspare o "uvođenju reda", Grad Slavonski Brod odlučio je proširiti zonu naplate parkinga u prostoru oko Autobusnog kolodvora te označiti dodatna mjesta za parkiranje vozila. Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda usvojilo je na svojoj 6. sjednici, održanoj 11. travnja 2022., Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama na području grada Slavonskog Broda. Prema toj odluci, u 1. zonu naplate parkiranja (4 kn/1h) ušle su Ulica Petra Svačića te Trg hrvatskog proljeća u kojima se nalaze stare i nove parkirališne površine blizu Autobsnog kolodvora.
Naime, navedenom odlukom Gradskog vijeća, a sukladno gradskim prometnim elaboratima, odobrenim od Policijske uprave brodsko-posavske, u naplatu je stavljeno 40-ak novih parkirnih mjesta oko Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu, a koja su se nalazila na gradskom zemljištu.
Novom odlukom četiri novoizgrađena parkirna mjesta na Autobusnom kolodvoru stavljena su u naplatu, jer su do tada njih mogli besplatno zauzimati i zaposlenici kolodvora i/ili drugih obližnjih ustanova i poduzeća. U naplatu su stavljena parkirna mjesta između Autobusnog kolodvora i parkirališta trgovine Spar, kao i parkirna mjesta uz poslovnicu Hrvatske pošte. Više parkirnih mjesta označeno je između sjeverne strane stare zgrade autobusnog kolodvora te poslovnice Hrvatske pošte. Desetak parkirnih mjesta, za naplatu, obilježeno je kod Željezničkog kolodvora, u blizini trgovine Lidl.
Proširenjem zone naplate parkiranja u neposrednoj blizini Autobusnog kolodvora uspostavljen je red u okolnom prostoru, čime je dana prednost korisnicima kolodvorskh usluga koji u taj dio grada dolaze motornim vozilima.
Za ilustraciju, ako se dogodi potreba da stotinjak djece roditelji moraju dovesti u stotinjak automobila na Autobusni kolodvor, jer djeca idu s te lokacije na ekskurziju, a sva parkirna mjesta uz trgovine Spar i Lidl su zauzeta, onda će roditelji moći koristiti javne gradske parkirališne kapacitete. A ti se kapaciteti odnose na 40-ak parkirnih mjesta uz Autobusni kolodvor, 40-ak parkirnih mjesta između Lidla i McDonald'sa te 36 parkirnih mjesta na novom parkiralištu u Naselju Slavonija I (kod Porezne uprave).
Nismo istraživali situaciju u drugim gradovima u Hrvatskoj, pa nam tako nije poznato gdje bi stotinjak roditelja u stotinjak vozila pronašlo parking u blizini Autobusnog kolodvora u Zagrebu, ali smo sigurni da bi sat vremena parkiranja platili između 5 i 12 kuna.