4348
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nakon što su u travnju 2019. godine počeli više od 27 milijuna kuna vrijedni radovi na projektu „Kuća Tambure - Slavonska notna bajka" u Tvrđavi Brod (uređenje sjeverozapadnog kavalira), počela je potraga za izvođačem radova na parternom uređenju i komunalnoj infrastrukturi središnjeg tvrđavskog prostora u Slavonskom Brodu. Procijenjena vrijednost tih radova veća je od 11 milijuna kuna, a rok za dostavu ponuda građevinskih tvrtki istječe sljedeći petak - 20. ožujka 2020. godine u devet sati.
Kao i u ranijim gradskim otvorenim postupcima javne nabave, visina ponude za izvođenje radova igrat će najveću ulogu pri odabiru najpovoljnijeg ponuditelja pa cijena nosi 90 bodova, dok će rasponom od deset bodova biti ocijenjen ponuđeni jamstveni rok za otklanjanje nedostataka po njihovu dovršetku. Dakako, Grad Slavonski Brod, obratit će pažnju i na tehničke mogućnosti te stručno znanje tvrtke koja bi trebala obaviti taj zahtjevni posao, uz očuvanje povijesne i kulturne baštine spomenika nulte kategorije.
No, ovaj put 'meta' zahvata neće biti kavalir, nego je projekt usmjeren na parterno uređenje, odnosno, rekonstrukciju i izgradnju takozvanih tvrđavskih prometnica koje su danas, zapravo, pješačke staze, kao i uređenje zelenih površina (sadnju živica, obnovu travnjaka) te izgradnju tvrđavske infrastrukture. Radovi će zahvatiti prostor Oružnog trga, ulične koridore između kavalira i kurtina, kao i koridore za priključenje prometnica te komunalne infrastrukture na postojeću gradsku prometnu i infrastrukturnu mrežu. Radovi se, stoga, neće odvijati samo u srcu Tvrđave, kod kapele svete Ane, nego i na pristupnim cestama poput Borovske u Naselju Plavo polje.
Kada su u pitanju dijelovi Tvrđave Brod koji su već ranijih godina obnovljeni, Slavonska vojarna i danas je u funkciji Klasične gimnazije, dok je dio zapadnog kavalira rekonstruiran u Galeriju Ružić. Stožerna vojarna, pak, trebala bi, prema planovima postati gradski hotel, dok rezervni prostori (južne te sjeveroistočne kurtine i male barutane) nisu predviđeni za obnovu.
Glavni projektant Marko Orkić, odlučio je pri parternom uređenju, slijediti originalne postavke. Oružni je trg izvorno morao biti pokriven uvaljanim tucanikom, dok su dijelovi oko kapele i uz kavalir nešto kasnije popločani opekom. Kako je vidljivo na fotografijama, danas su prometnice Oružnog trga pokrivene nasipom uvaljanog parkovnog šljunka (tucanika). Glavnim projektom nije predviđen kolni promet središtem Tvrđave pa su tvrđavske prometnice, zapravo, u funkciji pješačkih staza, iako ih danas mnogi koriste i za vožnju - poput običnih cesta. To će se, nadajmo se, u budućnosti strože regulirati kako ne bi došlo do oštećenja obnovljenog dijela Tvrđave Brod.
Najavljeni radovi, dakle, predviđaju rekonstrukciju već izvedenih prometnica u srcu Tvrđave na način da se zadržavaju njihove dimenzije i način obrade. Oblaganje granitnim kockama, prema mišljenju projektanta bilo bi preambiciozno i preskupo, a one bi se, k tomu, uništile zbog svih radova koji su još pred Tvrđavom Brod. Stoga je odluka pala na revitalizaciju postojećeg stanja.