3693
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Gradsko zemljište veličine 3.909 m2 nalazi se između restorana McDonalds i trgovine Lidl u Slavonskom Brodu, a u zemljišnim knjigama vodi se kao parkiralište od 3.639 m2 i cesta od 270 m2. Sama parcela ima trokutasti oblik jer je ograničena željezničkom prugom (i pojasom oko nje) na sjeveru, McDonaldsom sa istočne strane, Lidlom sa zapadne strane te cestom koja ide okolo toga zemljišta. Navedenoj parceli moguće je vozilima pristupiti isključivo iz ulice Petra Svačića i to istom cestom koja vodi prema ova dva navedena objekta te prema istočnoj strani slavonskobrodskog željezničkog kolodvora.
Novoizgrađeni parking bi mogao imati 50-60 mjesta
Na tom trokutastom, većinom asfaltiranom, prostoru svakodnevno se parkiraju osobna i teretna vozila, ali i autobusi, jer tu nema naplate parkinga. Sama lokacija je udaljena 180 metara od željezničkog kolodvora i 300 metara od autobusnog kolodvora. Unutar 250 metara (zračne linije) od ovoga parkinga, između Lidla i McDonaldsa, nalaze se Porezna uprava, Centar za socijalnu skrb, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Gimnazija "Matija Mesić" i Osnovna škola "Antun Mihanović".
Obzirom da se u Naselju Slavonija I, na relativno maloj površini, nalazi veći broj institucija, ali i veliki broj stambenih jedinica, potražnja za parkirnim mjestima značajno premašuje ponudu tih mjesta za parking. Grad Slavonski Brod je prošle godine krenuo u projekt izgradnje novoga parkirališta u ovome naselju i to na lokaciji gdje su stajali stari spremnici za mazut. Taj će novi gradski parking (sa 38 mjesta) povećati ponudu parkirališnih kapaciteta u tome dijelu grada, međutim to ipak neće biti dovoljno za sva vozila koja traže slobodno parkirno mjesto u samom naselju i oko njega.
Kako bi se povećao broj mjesta za parking oko Naselja Slavonija I, Grad Slavonski Brod bi mogao od svoga zemljišta između Lidla i McDonaldsa iskoristiti oko 2.000 m2 (ostatak parcele potreban je za ceste) za izgradnju novoga parkirališta. Iako se ta parcela i sada koristi za parking, navedeni prostor je neadekvatno iskorišten jer je i iz priložene galerije vidljivo kako na tom zemljištu može stati puno više vozila nego što je trenutno slučaj. Zato, ako se želi urediti ova lokacija, potrebno je napraviti novo projektno rješenje kako bi se taj prostor optimalno iskoristio.
Kako je u Strosmayerovoj ulici (na 2.700 m2) Grad Slavonski Brod napravio parking za 105 mjesta, a novo parkiralište (sa 38 mjesta) u Naselju Slavonija I gradi se na 1.200 m2, potencijalno parkralište na gradskom zemljištu između Lidla i McDonaldsa moglo bi imati od 50-60 parkirnih mjesta.
Terminal za gradski prijevoz ne mora biti na autobusnom kolodvoru
Izgradnjom novoga autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu, južno od lokacije staroga kolodvora, označena su na platou uz staru zgradu autobusnoga kolodvora i dodatna stajališta (terminal) za autobuse. Trenutno ta stajališta koriste autobusi gradskog prijevoza što u udarnim terminima na kolodvoru stvara popriličnu gužvu. Primjerice, petkom od 19 do 19.30 h skoro svi novi peroni budu popunjeni autobusima međugradskog prijevoza, ali i napune se sva stajališta paralelno uz stari kolodvor sa autobusima gradskog prijevoza.
Autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu, 28.01.2022 u 7:56 h (Foto: SBplus)
Naime, putnici iz gradskog prijevoza, ostavljeni na stajalištu uz stari kolodvor, kako bi skratili put, prelaze u prostor novoga kolodvora preko površine kojom prometuju autobusi. Isti je slučaj sa putnicima međugradskog prijevoza koji izlaze na jednom od novih perona jer oni odlaze prema sjevernoj strani kolodvora zbog osvježenja u ugostiteljskom objektu ili iz nekih drugih razloga (kiosk, pekara, taxi i sl.).
Kako uz stari kolodvor nedostaje adekvatna rasvjeta vidljivost za sve sudionike u noćnom prometu je poprilično smanjena. A to uključuje i smanjenu vidljivost za sve pješake koji nisu korisnici usluga novog kolodvora već samo prelaze prostor namijenjen prometovanju autobusa.
Važno je naglasiti, baš zbog primjetne gužve u tom prostoru, da ako se već stajališta uz stari autobusni kolodvor koriste za prijevoz putnika gradskog prijevoza, onda na njih ne bi trebalo i parkirati autobuse gradskog koncesionara, već onemogućiti da satima stoje na kolodvoru.
Iako novi kolodvor (15) ima tri perona više nego što je imao stari (12), ipak se čini kako je, trenutno, teško organizirati međugradski i gradski prijevoz istovremeno na novim peronima jer svih šest gradskih linija koriste autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu kao polazišnu stanicu. A i praksa gradova u Hrvatskoj, koji imaju gradski prijevoz, pokazuje kako veći broj stajališta (terminal) gradskog prijevoza nije pozicioniran na samom autobusnom kolodvoru.
Stoga, iz sigurnosnih razloga, nužno je razmišljati o novim prometnim rješenjima kako bi se ili smanjio broj linija gradskog prijevoza koje polaze sa autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu (npr. sa 6 na 3), ili kako bi se u potpunosti izmjestila stajališta gradskog prijevoza sa novog autobusnog kolodvora na neku drugu obližnju lokaciju.
Obzirom da je SBplus.hr medij koji se ne bavi samo analizom i kritikom stanja u prostoru, već skromno nudi i neka potencijalna rješenja, kao moguću novu lokaciju za šest (ili tri) stajališta gradskog prijevoza predlažemo gradsko zemljište iz uvoda ovog članka.
Dakle, osim za potrebe izgradnje novog parkinga, navedeno zemljište između Lidla i McDonaldsa u Slavonskom Brodu može poslužiti i za izgradnju šest stajališta (kosih) za gradski prijevoz. Primjerice takvih stajališta je u Zagrebu jako puno, jer je za njih dovoljno napraviti nekoliko nadstrešnica i eventualno postaviti kontejner za prodaju karata.
Izmještanjem vozila gradskog prijevoza sa stajališta uz zgradu bivšeg kolodvora (uključujući i dva susjedna privatna objekta) povećava se sigurnost svih sudionika u prometu na autobusnom kolodvoru u Slavonskom Brodu, a ujedno se i osigurava veća vidljivost svih gospodarskih subjekata u tom prostoru, uključujući i taxi službu.
Nije mi jasno zašto grad ne pokuša kupiti ili var uzeti u najam bar parkiralište od bivšeg Presofleksa, koje ima 70 ak parkirnih mjesta trenutno izvan svake funkcije. Možda bi to riješenje bilo jeftinije zbog skoro idealne lokacije., a i... Prikaži sve a i sama zgrada bivše trgovine možda se može prenamjeniti u nešto drugo