2875
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - U prosincu 2020. godine, na sjednici Gradskog vijeća Grada Slavonskog Broda, izglasan je Plan održive urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod koji je izradio Prometni fakultet iz Zagreba. Riječ je strateškom planu koji je nadogradnja na postojeću praksu u prometnom planiranju s ciljem osiguranja bolje kvalitetu života i zadovoljenja potreba stanovnika urbanih područja za mobilnošću.
U navedenom Planu urbane mobilnosti, prometni stručnjaci navode kako je širenje pješačkih zona jedna je od bitnijih mjera modernog prometnog i prostornog planiranja u razvijenim europskim gradovima. Tvrde kako je zbog toga potrebno razvijati kvalitetnu pješačku infrastrukturu. Davanjem prikladnog prostora pješacima u gradskim središtima potiče se pješačenje čime se direktno utječe na smanjenje motornih vozila u gradskim središtima.
"Postojeća središnja pješačka zona u središtu Slavonskog Broda ograničene dimenzije od 6.500 m2 predstavlja izoliranu površinu s najvećom količinom pješaka. Veliki stupanj motorizacije i veliki broj korisnika osobnih automobila predstavljaju veliki problem prilikom planiranja proširenja postojeće pješačke zone. Brojne stambene zgrade nalaze se uz samu pješačku zonu stoga je nemoguće u potpunosti ukloniti osobne automobile iz tog dijela grada ali je moguće razvijanjem infrastrukture i popularizacije održivih oblika prometovanja smanjiti osobne automobile na minimum", stoji u Plan održive urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod iz 2020. godine.
Zato je kroz Plan predloženo postupno proširenje postojeće pješačke zone u sljedećim fazama: Faza 1 (širenje pješačke zone u polumjeru od 400 m istočno na povijesnu jezgru grada do ulice Tome Skalice); Faza 2: (širenje pješačke zone istočno na povijesnu jezgru grada do ulice Sv. Florijana i Trga Josipa Godlara).
U prvoj fazi predlaže se proširenje pješačke zone u polumjeru od 400 metara u smjeru istoka na povijesnu jezgru grada do ulice Tome Skalice. Planirani vremenski rok realizacije ove mjere je do 5 godina. Proširenje pješačke zone predlaže se na sljedećim ulicama:
Prošle su tri godine od stupanja Plana održive urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod, a od tada nije došlo do proširenja postojećih pješačkih zona u Slavonskom Brodu. Zato se mi usuđujemo, za početak, predložiti proširenje pješačke zone uz glavni gradski trg (Korzo) na sljedeći način:
Također je potrebno, nakon proširenja pješačke zone, ostaviti nekoliko parkirnih mjesta sa svake strane isključivo za dostavna vozila, sa maksimalnim zaustavljanjem od 30 minuta.
Gubitak 30-ak parkirnih uz Korzo može se nadoknaditi na više načina, o čemu smo ranije pisali.
Veće gluposti sa ovim pješačkim zonama nisam pročitao.. Bit će kolaps prometa, nervoze stanara, problema u dostavi, rad hitnih službi itd.. Kao da nas ima sto iljada stanovnika, a ne pedeset tisuća..