1998
Prikaza
8
Komentara
SLAVONSKI BROD - Krajem tjedna, pisali smo o tomu kako bi Tvrđava Brod radovima koji su u tijeku mogla postati kulturni centar regije. Ipak, samo središte te povijesne i kulturne jezgre ponekad izgleda poput kakve prometne ulice.
Kako se u tvrđavskom kompleksu nalaze zgrade Gradske uprave te Glazbene škole i Klasične gimnazije, kao i Galerije Ružić, zaposlenici, ali i posjetitelji istih, vozilima se nerijetko dovoze do samog ulaza u navedene objekte.
I dok je ulaz s Vukovarske ulice, odnosno taj rubni dio Tvrđave, asfaltiran, prilaz sa sjeverne strane, na koji je prošle godine postavljena i rampa koja se, nažalost, uopće ne koristi, zapravo uopće nije namijenjen vozilima koja upravo njime dolaze do samog srca kompleksa. Veliku kamenu žardinjeru koja je bila postavljena pod jednim od lukova i onemogućavala prolaz vozilima, netko je već prošle godine uklonio,
Tako središte Tvrđave svakog radnog dana postaje, tek, jedno veliko parkiralište, što je za takvu monumentalnu građevinu apsolutno neprihvatljivo. Tim više jer se pred samim sjevernim ulazom nalazi ogromno parkiralište koje može 'primiti' stotine automobila, a tek je nekoliko minuta hoda udaljeno od ulaza u bilo koju od institucija.
Stoga, pitamo i naše čitatelje - bi li prometovanje kulturno-povijesnim centrom grada trebalo biti u cijelosti zabranjeno.
Ovo pokazuje što narod u stvari misli o vrijednosti te naše starine. Ništa. Boli ih dupe. U civiliziranim zemljama, u takvim bi prostorima bila zabranjena i dostava motornim vozilima. Čak bi i za vatrogasne potrebe bio izrađen posebni sustav kako... Prikaži sve ne bi ulazili vatrogasni kamioni. Vibracije vozila nikako ne mogu djelovati dobro na stare građevine. Čudi me taj nesrazmjer nebrige za baštinu sa forsiranjem iste kao jedne od strateških točaka u našem razvoju.
Vozi se, a bome i zivi, i u Palmanovi, ali to nije razlog da se ne zabrani promet u tvrdjavi. Tvrdjave u Petrovaradinu, Osijeku, Karlovcu, Palmanovi, Koblenzu i mnogim drugim gradovima su inkorporirane u gradski zivot. Na sve moguce nacine... Prikaži sve pa i prometno. Planom obnove brodske tvrdjave iz sredine 90-ih je zamisljeno da nema prometa i toga se, po meni, treba drzati. Ali to znaci da nema prometa ni za profesore, ni za zaposlenike grada, galerije i ostale. Ako je nekome stalo da se rijesi problem parkinga u centru grada, nek se iskopa podzemna garaza ispod livade kod Brlicke i rijesen problem za iducih 50 godina. Skupo, ali efikasno. A s tvrdjavom se napokon trebaju prestat bavit babe i zabe i prepustit to ljudima poput Uzelca koji ipak znaju ponesto o takvim gradjevinama...