5969
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - U travnju 2016. godine, slavonskobrodska Gradska uprava uložila je 75 tisuća kuna u sanaciju devastiranog 'Đurinog mosta' koji za pješake spaja središte grada s Budakovom ulicom. Bilo je to tek nužno 'krpanje' svega oštećenog kako bi most i dalje bio za upotrebu. No, nije to bilo prvo ulaganje Grada u taj prijelaz preko pruga. Naime, 2008. je za pleksiglasne stijenke koje pješake štite od vremenskih nepogoda, gradskim proračunom predviđeno 350 tisuća kuna.
Iako mladima on danas ne znači puno, iz radničkih naselja nekada su tim mostom prema Đurinim pogonima kročile stotine vrijednih nogu. U tom smjeru svako jutro ide ih sve manje, no most i dalje služi svojoj svrsi i dobrano skraćuje put pješacima koji bi se, u suprotnom, najvjerojatnije puno češće odlučili za nesiguran prelazak preko pruge.
Ipak, neki smatraju kako je danas i prolazak mostom jednako nesiguran.
- Ne znam tko brine o sigurnosnom aspektu pješačkog mosta preko pruge, ali mene je svakog dana sve više strah proći tim 'tunelom'. Stepenište je oštećeno, samo gledamo kada će nam noga propasti, osvijetljenost je nikakva, rasvjeta je razbijena i visi pa također 'prijeti' glavama. - za SBplus kazao je jedan radnik iz Naselja Plavo polje koji 'Đurin most' i dalje koristi svakodnevno.
Taj 'pješački prijelaz' u obliku nathodnika preko pruga godinama je zapuštan nakon Domovinskog rata u kojemu je i značajno oštećen jer nije bilo dogovora oko toga tko bi se za obnovu trebao pobrinuti. Kako su to Hrvatske željeznice odbile učiniti (što su i nama potvrdile kratkim odgovorom „Sanacija pješačkog mosta iz Vašeg upita nije u nadležnosti HŽ Infrastrukture, već Grada Slavonskog Broda."), teret je 'pao' na leđa Grada Slavonskog Broda. Pritom je važno napomenuti kako su, osamdesetih godina, most zajedničkim snagama gradile tadašnja Općina Slavonski Brod, Đuro Đaković i Jugoslavenske željeznice. Autor idejnog arhitektonskog rješenja pješačkog mosta je Duško Medaković, dipl.ing.arh.
Saznajemo kako će iz gradskog proračuna ipak još jednom biti odvojena sredstva za njegovo dotjerivanje.
- „Đurin most" prelazi preko prostora Hrvatskih željeznica i Željezničkog kolodvora u Slavonskom Brodu i napravljen je kao poveznica Svačićeve i Budakove ulice za brži prijelaz do tvornice Đuro Đaković. Kako su Hrvatske željeznice i Željeznički kolodvor odbili održavanje tog pješačkog nathodnika, Grad Slavonski Brod preuzeo je njegovo održavanje. Grad Slavonski Brod je prije nekoliko godina uložio sredstva za njegovu sanaciju, ali zbog devastacije došlo je do ponovne potrebe njegove obnove. Nakon izrade troškovnika pristupit će se provođenju postupka javne nabave i otklanjanju nedostatka. - za SBplus kazali su iz slavonskobrodske Gradske uprave.
Želeći provjeriti stanje u kojemu se most danas nalazi i sami smo se uputili proći njime. Rekli bismo - takav je već jako dugo.
S obzirom na važnost, ali i značenje tog mosta Brođanima, čini se, za dugoročnije rješenje preostaju tek dva moguća scenarija - kompletna rekonstrukcija kroz neki od budućih projekata i 'povlačenje' dijela europskih sredstava ili, pak, odlazak pješačkog mosta u 'povijest' gdje svojim sadašnjim stanjem svakako i pripada jer se ulaganjima koja nam se čine velikima, zapravo, samo odgađa neminovno - zabrana korištenja te sada već pomalo muzejske arhitektonske konstrukcije iz sigurnosnih razloga.
Nije suvišno spomenuti kako su za stanje u kojem se most danas nalazi dijelom krivi i oni koji ga koriste u različite svrhe koje ne odgovaraju njegovoj prvotnoj namjeni. Nekim je Brođanima to javni wc, drugima platno za šaranje, trećima dovoljno osamljeno mjesto za divljanje i razbijanje. Neovisno o tomu koja je sudbina 'Đurinog mosta' koji nosi mnoge uspomene, dok nastavimo paliti svoja dječja igrališta, rušiti prometne znakove, rastavljati novopostavljene javne slavine - grad nam ne može biti ljepši i bolji. I nikakva ulaganja Gradske uprave to neće promijeniti.
Proglasite li ga simbolom radničke klase, nitko se za njega neće brinuti. Na njega treba gledati kao na jedan od rijetkih modernih objekata u SB i pokazatelj koliko su naši prethodnici bili ispred nas u arhitektonskim rješenjima. Održavati ga treba... Prikaži sve vlasnik. Nadam se da se zna tko je vlasnik objekta. Znam za puno slučajeva nakon 90-te da se grad poletio upisati u vlasništvo objekata s kojima nema nikakve veze. Nadam se da je isto učinio i u ovom slučaju.