Velika prašina dignula se oko kupovine novih vozila Brodsko-posavske županije. Čini se da danas, neovisno o činjenicama, svatko po vlastitu nahođenju odlučuje i prosuđuje je li riječ o rastrošnosti, nuždi, hiru pojedinca, protuzakonitoj radnji,...
SLAVONSKI BROD - Inspirirana nedavnim napisima u medijima, vijećnica Maja Vujić (DM NL) je brodsko-posavskom županu Danijelu Marušiću, na današnjoj sjednici Županijske skupštine, postavila pitanje na koje PlusPortal prije nešto više od mjesec dana nije uspio saznati odgovor, ali su se zato o toj temi prošli tjedan raspisali nacionalni mediji te je o (nekima) spornoj nabavci vozila, zapravo, sve već rečeno.
Za one kojima je tema ipak promaknula, napominjemo kako je riječ o obnovi voznog parka županijske Uprave i kupovini četiri nova električna vozila te jednog rabljenog za potrebe rada županijskih službenika.
Vijećnica Vujić od župana je tražila podatke o vrijednosti svih tih novih vozila, ali i načinu njihove nabave, a on joj je odgovorio prilično detaljno te taj odgovor u nastavku u cijelosti prenosimo.
Župan Marušić na današnjoj sjednici brodsko-posavske Županijske skupštine
Foto: Ž.G.
- Drago mi je što ste postavili ovo pitanje. Moram reći da čitam razne stvari u medijima koje su prikazane tako da kupovina automobila izgleda kao nešto rastrošno. Uopće ne gledam to tako i nije mi žao što smo nabavili nova vozila. Ona su kupljena za potrebe Brodsko-posavske županije, a vi dobro znate da mi imamo ovdje (op.a. u Slav. Brodu) svoje urede i ljude koji idu na teren i ljude u Novoj Gradišci sa službama kojima je u opisu posla odlazak na terene i službene puteve. Što se tiče novaca, sredstva su bila predviđena Proračunom. Da nisu, ne bismo mogli ni kupovati takve automobile. Treća bitna stavka jest činjenica da smo imali katastrofalan vozni park. Imali smo auto kojemu je u vožnji otkazala letva volana. Imali smo auto kojemu je pokvaren diferencijal, zajedno s mjenjačem te koji nije isplativo popravljati. Imali smo auto kojemu je na parkiralište ispred zgrade Županije ispao mjenjač,… Pitam se što bi se dogodilo da netko od djelatnika strada u takvom autu? Onda bi župan bio odgovoran jer je dopustio da se ljudi voze u starim Corsama. Mi smo imali groblje od auta. Drago mi je da je jedna od saborskih zastupnica u Zagrebu organizirala tribinu ‘Čist zrak’. U članku portala koji pljuje po tim novim autima piše da je zelena energija i prelazak na nju pozitivna stvar. Dakle, mi smo procijenili da moramo zamijeniti vozni park. Ne vozim ja svih pet auta. Auto je danas sredstvo rada. Donijeli smo odluku o zamjeni vozila. Stara vozila smo stavili u prodaju. Kroz dvije dražbe za dva auta uopće nismo imali ponude. Onda možete zamisliti u kakvom su stanju ti automobili. Ne znamo što ćemo s njima. Možda ćemo ih donirati školi da učenici vježbaju na njima.
Tomo Opačak. Foto: Ivica Galović/PIXSELL
Imali smo auto koji je bio neregistriran tri godine. Osim toga, i to onečišćenje zraka o kojemu se toliko priča prevagnulo je u odluci za električne automobile. Na natječaj za njihovu nabavu javila se samo jedna tvrtka - Hyundai. I odmah su rekli da ne znaju kad bi nam mogli isporučiti traženo te su nam ponudili ono što imaju dostupno odmah. Kontaktirali smo sve druge proizvođače električnih auta. Nisu se ni javili jer ih ne mogu isporučiti. Kriza je s dijelovima. Druga je okolnost da smo za te aute dobili poticaj od države na 37 tisuća eura plus PDV. De facto smo jedan auto dobili ‘za džabe’. Da te novce nismo iskoristili u roku, propali bi. Da smo čekali tražena dva auta, izgubili bismo sredstva, a auti bi došli tek za godinu i pol. Brodsko-posavska županija izgradila je vlastitu punionicu električnih vozila za potrebe nabavljenih službenih automobila koja se napaja iz električne fotonaponske stanice na zgradi Županije. Domet takvih auta je u idealnim uvjetima 380 do 400 kilometara. Dakle, izvrsni su za Brodsko-posavsku županiju, ali ne i za odlazak npr. do Zagreba, Karlovca,… Uvijek smo zbog tih dužih putovanja i ranije imali dva veća auta. U međuvremenu su se dva veća automobila pokvarila. Što smo mogli? Išli smo u nabavu rabljenog automobila. Županija sad ima četiri električna vozila i jedan ‘novi’ rabljeni auto. Sve je to bilo u proračunu. - zaključio je župan Marušić, dodavši kako nije problem govoriti niti o njegovom osobnom vozilu te da će, ako je potrebno, podastrijeti sve tražene dokaze vezano i za to.
Župan je vijećnici ipak propustio dati točne brojke, ali iz medija već znamo kako su četiri nova vozila koštala 214 tisuća, a jedno rabljeno gotovo 58 tisuća eura.
Što nakon cjelovite priče o novim automobilima Brodsko-posavske županije misle čitatelji PlusPortala, pitamo ih u anketi.
Je li Brodsko-posavska županija, s obzirom na navedene okolnosti, trebala kupiti nova vozila?