SLAVONSKI BROD - Predsjednik slavonskobrodskih SDP-ovaca i Gradskog vijeća toga grada, Stribor Valenta, u ime stranke koju vodi i, vjerojatno, "obadva" vijećnika koliko ih, zasad, ta stranka ima u Gradskom vijeću, u utorak, 20. ožujka 2018. godine, u službenu proceduru uputio je prijedlog uvođenja svojevrsnog "Građanskog vjeronauka" u pete i šeste razrede brodskih osnovnih škola.
Naime, već na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća, lider ovdašnjih socijaldemokrata želi da vijećnici donesu Zaključak o uvođenju "Građanskog odgoj i obrazovanja" u brodskim osnovnim školama. Dapače, za svoju inicijativu Gradska organizacija SDP već je priredila sav potreban materijal i priručnike.
Cilj uvođenja "Građanskog odgoja i obrazovanja" kao izvannastavne aktivnosti u osnovnim školama, kaže predlagač, jeste "razvoj informiranih, aktivnih i odgovornih građana, učenike poučiti njihovim pravima i odgovornostima u građanskom društvu, a ističe i važnost tolerancije, poštovanja sebe i drugih te važnost preuzimanja aktivne uloge u društvu i zajednici".
"'Građanski odgoj i obrazovanje' uveden je već u obrazovni proces u desetak gradova u Republici Hrvatskoj. Nadamo se da će i naša djeca dobiti priliku za bolje i suvremenije obrazovanje", u svome prijedlogu zaključuje predsjednik Gradske organizacija SDP Slavonskog Broda, Stribor Valenta.
Cilj uvođenja
"Građanskog odgoja i obrazovanja" kao izvannastavne aktivnosti u
osnovnim školama, kaže predlagač, jeste "razvoj informiranih, aktivnih i
odgovornih građana, učenike poučiti njihovim pravima i odgovornostima u
građanskom društvu, a ističe i važnost tolerancije, poštovanja sebe i drugih te
važnost preuzimanja aktivne uloge u društvu i zajednici".
Obrazloženje prijedloga Zaključka donosimo u cijelosti
Predloženim zaključkom uvodi se izvannastavna aktivnost „Građanski odgoj i obrazovanje" u sve pete i šeste razrede osnovnih škola kojima je osnivač Grad Slavonski Brod. Izvannastavna aktivnost „Građanski odgoj i obrazovanje „ trenutno je uvedena u desetak jedinica lokalne i područne samouprave, a kao pokretač projekta ističe se Grad Rijeka koja je eksperimentalno uvela „Građanski odgoj i obrazovanje „ u šest osnovnih škola još u školskoj godini 2016,/2017., dok je tekuće školske godine uveden u sve osnovne škole na području Grada Rijeke. Od ostalih jedinica lokalne i područne samouprave ističu se Primorsko-goranska i Istarska županija, te gradovi Sisak, Poreč, Pazin, Rovinj, Pula i Umag.
Cilj uvođenja „ Građanskog odgoja i obrazovanja „ kao izvannastavne aktivnosti u osnovnim školama je razvoj informiranih, aktivnih i odgovornih građana. Učenike se poučava njihovim pravima i odgovornostima u građanskom društvu a ističe se važnost tolerancije, poštovanja sebe i drugih, te važnost preuzimanja aktivne uloge u društvu i zajednici. Provođenje Građanskog odgoja u školama ima dobar utjecaj na čitavu zajednicu.
Nastava „Građanskog odgoja i obrazovanja" izvodila bi se jednom do dva tjedno, s maksimalnim fondom od 70 sati godišnje u petim i šestim razredima osnovnih škola. Grad Rijeka je izradila i Priručnik za građanski odgoj „Učenik građanin", kao i Smjernice za provođenje programa i upotrebu priručnika, namijenjene nastavnicima te ih besplatno ustupa svim jedinicama lokalne i područne samouprave koje za tim pokažu interes .učenik građanin je pri priručnik za Građanski odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj, a u njegovu su izradu bili uključeni brojni sudionici, od organizacija civilnog društva i djelatnika Filozofskog fakulteta do učitelja-provoditelja programa i samih škola, dakle,čitava odgojno-obrazovna vertikala. Teme koje se obrađuju su pomno birane, obrađivane i prilagođene uzrastu.
U siječnju ove godine u Rijeci je predstavljeno istraživanje temeljeno na evaluaciji rezultata uvođenja ovog izvannastavnog predmeta, a koje je provela Profesorica Filozofskog fakulteta u Rijeci, dr.sc.Bojana Ćulum. Rezultati istraživanja pokazali su kako se velikoj većini učenika, njih čak 96% sviđaju metode i oblici gradiva, dok 89,3% učenika kaže kako je atmosfera ugodnija nego na ostalim satovima, a većina, ne samo što želi nastaviti s pohađanjem ove aktivnosti, već je izrazila i želju za većom satnicom i više terenske nastave.
Učenici su spoznaju o važnosti pomaganja i uvažavanja drugih, o ljudskim pravima, zdravoj prehrani i opasnostima društvenih mreža istaknuli kao najvrednije što su naučili. Zadovoljstvo načinom provedbe iskazali su i nastavnici koji su izrazito zadovoljni kvalitetom stručnog usavršavanja te su iskazali želju za supervizijom, koja im je omogućena tijekom tekuće školske godine. Kod učenika su primijetili promjene u stavovima te povećani interes za aktuelnim društveno-političkim temama, čemu su i prilagođavali nastavu. Evaluacija je pokazala kako je opći stav prema uvođenju „Građanskog odgoja i obrazovanja" u nastavu pozitivan.
Cilj Grada Slavonskog Broda morao bi biti pokretanje i prihvaćanje svih pozitivnih procesa u društvu s posebnim naglaskom na razvoju sustava obrazovanja mladih, a uvođenja izvannastavne aktivnosti 2 Građanski odgoj i obrazovanje 2 svakako je jedan od preduvjeta stvaranja boljeg i tolerantnijeg društva u cjelini.
Slijedom svega navedenog, predlagatelj poziva Vijećnike Gradskog vijeća Grada Slavonskog Broda da podrže predloženi zaključak i time daju svoj značajan doprinos u stvaranju boljeg društva.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Forscher22.03.2018. u 01:08
Još jedna tema za zamorna lijevo-desna nadjebavanja. Da ljudi znaju koliko je to sve skupa djeci nebitno, možda ne bi energiju trošili na te besmislene rasprave. Ako mene pitate, ja bih im taj sat dao slobodno - za đake nikad... Prikaži sve nije bilo bolje nagrade i poticaja. Ionako su gradivom preopterećeni u usporedbi s, npr., djecom iz daleko uspješnijih i sretnijih društava i zemalja, pa se postavlja pitanje koja je svrha svega toga (kod nas sve ostaje na razini teorije, djelovanje je trajno odgođeno). Zvuči pesimistično, ali uvjeren sam da će se i ova djeca, kad odrastu, ionako utopiti u sivilu hrvatske i brodske stvarnosti, bit će još jedna brodska/hrvatska generacija kao i svaka druga, ni bolja ni gora, pola će ih napustiti grad ili državu. Previše se ljudi zamaraju školom. Ona je u pronalasku onoga što zovemo životna ili barem profesionalna sreća, ako je takvo što uopće ostvarivo za većinu, tek jedan faktor pored sto drugih...
-
marketinghr21.03.2018. u 19:13
Bilo bi zanimljivo usporediti broj nekadašnjih prekršaja, krađa, sa stanjem danas. Što mislite kada je bilo manje lopovluka?
-
marketinghr21.03.2018. u 19:10
U vrijeme Tita nije bio obavezan vjeronauk, ali ni građanski odgoj...i sve je štimalo...Ako nisi htio milom, riješavalo se silom. Morao si se ponašati tako da drugome nisi niti pomislio učiniti nešto na žao...
- Prikaži sve komentare
-