Je li se pozicija HNS na državnoj razini, gdje je važan dio vladajuće strukture, odrazila i na položaj stranke u Brodsko-posavskoj županiji?
- Još je uvijek, možda zbog prekratkog razdoblja, teško govoriti o refleksiji utjecaja i rejtinga stranke s državne na lokalnu razinu. Međutim, određenih, nešto drugačijih spoznaja o samoj stranci, ipak ima. Ljudi nas sada češće kontaktiraju pri čemu pojedinci traže pomoć dok nam drugi dolaze ili nas zovu jer imaju neku ideju pri čemu nam kažu kako bi bilo dobro da sada, kad smo na poziciji vlasti, napravimo ovo ili ono. Ipak, nekog velikog odraza, u bilo kojem smjeru, pozitivnom ili negativnom, u ovom trenutku nema. Svjesni smo da će Vlada morati povući niz nepopularnih poteza, a HNS, kao onaj koji je nadležan za resor gospodarstva pa tako i graditeljstva, koji je u ovoj krizi najteže pogođen, morat će preuzeti dio odgovornosti i vjerojatnog balasta prema svim mjerama koje će se provoditi.
Koliko Vi i vaše stranačke kolege s Brodsko-posavske županije možete utjecati na to da što više investicija dođe k nama?
Ono što mi, u suradnji s našim koalicijskim partnerom na državnoj razini SDP-om, "guramo" i što je jedan od kapitalnih infrastrukturnih ciljeva podvožnjak je u Osječkoj ulici.
- Ono što mi, u suradnji s našim koalicijskim partnerom na državnoj razini SDP-om, "guramo" i što je jedan od kapitalnih infrastrukturnih ciljeva podvožnjak je u Osječkoj ulici. Za njega je dokumentacija izrađena prije više od 40 godina, ali i do dan-danas imamo privremeno rješenje. Sa sigurnošću mogu reći da je glavni projekt gotov, da je ishodovana većina dozvola, a mislim da su riješeni i neki imovinsko-pravni odnosi oko otkupa zemljišta te da će se najkasnije početkom sljedeće godine ići na javni natječaj. Projekt je "težak" oko 68 milijuna kuna i vjerujem da će na proljeće biti zakopana prva lopata te da će Vlada Republike Hrvatske ovu investiciju staviti u proračun za 2013. godinu. Vjerujem da će tako biti, iako ja jedino mogu obećati daćemo mi učiniti sve što je u našoj moći da taj projekt konačno krene. Mi smo ga već tražili i tražit ćemo ga i dalje, a zahvaljujući toj našoj upornosti uspjeli smo u ovogodišnji proračun "ugurati" nekih 10 milijuna kuna za otkup zemljišta, ishodovanje svih dozvola i završetak projekta. Ja sam, kao županijski vijećnik, pitanje ovog nadvožnjaka postavljao na svakoj sjednici Županijske skupštine i sada je moj zadatak, baškao i zadatak kolege Roberta Lujića, da ga i dalje guramo što ćemo, obećavam, činiti. HNS ima dosta programa s kojima će ići na lokalne izbore, među njima gradnju retencije Rešetarica, a pokušatćemo s mrtve točke pomaknuti i projekt gradnje kaznionice u Vrpolju koja bi otvorila dosta radnih mjesta, što u gradnji, a što kasnije. Gurat ćemo i gradnju Istočne vezne ceste, a stavit ćemo i naglasak na samu Luku Brod koja je investitorima vrlo zanimljiva, ali i na navodnjavanje. HNS ima svoj interesni odbor za gospodarstvo na kojem ćemo zauzeti konačan stav o pet ili šest strateških projekata za Brodsko-posavsku županiju i s kojim ćemo prije izbora izaći u javnost.
Vijećnik ste u Županijskoj skupštini Brodsko-posavske županije. Kako biste ocijenili rad?
- Generalno, politika vladajuće strukture i opozicije se razilaze, ali na lokalnoj razini svi bismo trebali imati iste interese. Jedan od problema naše sredine je određeni jal i zavist i upravo je to ono što nas stalno vuče nazad. Nezadovoljan sam što prema Zagrebu ne idemo u jednom, nego u tri ili četiri automobila, iako ćemo svi raspravljati o istoj temi. Ponekad čak i pojedinci ili strukture iz iste stranke u Zagreb odlaze u više automobila i jedni druge ogovaraju. Naravno da onaj tko ih je morao slušati, nakon što svi odu, kaže "Kakve budale! Hvala Bogu da sam ih se riješio!" i naravno da za takvu sredinu ništa neće učiniti. Ako imamo zajednički cilj i zajedno odemo tamo gdje je novac i gdje se odlučuju, sasvim će nas drugačije shvatiti i dati nam više novca. Što mi kao vijećnici možemo napraviti? Ni mi, baš kao i svi ostali građani, ne smijemo se amnestirati od odgovornosti. Svi smo, kao pojedinci i kao društvo, u pojedinim segmentima i odgovorni. U HNS-u se zalažemo da svaki pojedinac, u okviru svojih radno-intelektualnih mogućnosti, ima pravo na rad. Nažalost, društvo to u ovom trenutku ne može osigurati. Jednako tako, svi mi vijećnici u Županijskoj skupštini snosimo određenu odgovornost za stanje u Brodsko-posavskoj županiji. Naravno, najveća je odgovornost župana i njegovih zamjenika, potom pročelnika, pa Skupštine... no, ne smijemo biti suci porotnici i sve pribijati na križ.
Jedan od problema naše sredine je određeni jal i zavist i upravo je to ono što nas stalno vuče nazad.
HNS, sa "svojim" čovjekom na mjestu predsjednika uprave Holdinga Đure Đakovića te s Vama u Nadzornom odboru, zapravo, drži ključna mjesta ne samo u gradu Slavonskom Brodu nego i u Brodsko-posavskoj županiji. Doživljavate li to više kao čast ili kao obvezu?
- Prije svega, to je velika odgovornost. Ne želim nikoga optuživati, ali, iako sam svjestan da nismo pusti otok, glavnu zaslugu i odgovornost za stanje u kojem se nalazimo, imaju vlade HDZ-a i njihovi koalicijski partneri koji su Hrvatsku vodili tijekom 16-17 godina. HNS je u Račanovoj vladi imao jednog ministra, Radimira Čačića, i zna se koji su projekti tada krenuli, od poticane stanogranje do novog zamaha gradnje autocesta čiji su rezultati vidljivi. Kad je riječ o Đuri Đakoviću i o tome zašto su prijašnje uprave krenule u rasprodaju imovine, u ovom trenutku ne želim, niti smijem elaborirati. No, sigurno je da mi više nećemo dopustiti rasprodaju i odljev imovine iz ĐureĐakovića, baš suprotno, pokušat ćemo okrupniti Holding grupu i više se neće moći dogoditi da svaka tvrtka u njegovom 100-postotnom vlasništvu ima vlastitu nabavu. Određeni kriteriji moraju biti zadani i uprava mora znati što radi te mora biti odgovorna za svoj rad i poslovanje.
Jeste li, kao član NO i kao Brođanin, bili malo razočarani kad je na čelo Đure Đakovića doveden čovjek iz Zagreba?
- Bit ću iskren i otvoren do kraja jer nemamo razloga bilo što tajiti od naših građana i priznati da nisu samo brodski HNS-ovci bili razočarani. Bili su razočarani i mnogi drugi ljudi u Slavonskom Brodu jer je Đuro Đaković jedan od simbola ovoga grada i, u konačnici, jedini gospodarski subjekt koji čak u svjetskim razmjerima ima ime koje je prepoznatljivo i nešto znači. Svi želimo da to ime bude na ponos svima nama i stoga je prirodna želja da mu na čelu bude čovjek koji je tu ponikao i s Đurom Đakovićem rastao. Pokušali smo da bude tako pri čemu smo obavili dosta razgovora s potencijalnim kandidatima. Među njima su bila i dva-tri Brođanina, odličnih pa i nestranačkih ljudi. Riječ je o stručnim poslovnim ljudima, no, oni su jako dobro plaćeni i do njih je jako teško doći. Teško im je ovdje ponuditi ono što već imaju na nekom drugom mjestu. No, mislim da se u Holdingu sada radi dobar posao i da će sadašnja uprava ostvariti određene pomake i postići prave rezultate. Vjerujem da će se ustrojiti ono što se godinama nije uspjelo pa smo, tako, već zatvorili mnoge "rupe" kroz koje je godinama curilo te da se više neće moći dogoditi da jedna tvrtka unutar Holdinga konkurira drugoj i tako sami sebi ruše cijene. Kako sam već spomenuo, Holding treba početi okrupnjavati, a to će, uvjeren sam, ova uprava uspjeti.
Sve je oko mog zapošljavanja bilo vrlo jasno.
U posljednje vrijeme, vaše se ime najčešće spominjalo zbog novog radnog mjesta u JANAF-u. Kako to komentirate?
- Sve je oko mog zapošljavanja bilo vrlo jasno. Prije svega, rekao bih da sam inženjer građevine s položenim državnim ispitom te da je iza mene 12 godina radnog iskustva u PZC-u i Cestama d.d.. Od početka sam radio na izgradnji cesta i autocesta, u privatnoj tvrtki u kojoj se ne množe raditi na lijepe oči, a spomenuo bih i da sam vodio nadcestariju. Možemo mi biti ne znam kako dobri, ali ako niste u stanju organizirati gradilište, dogovoriti se s nadzornim inženjerima i naplatiti onošto ste napravili, vi taj posao ne možete raditi. A radilo se po 12 sati dnevno, na plus 40 i na minus 10, a glavni inženjer na gradilištu te ljude kojima zahvaljujem na suradnji, treba motivirati da rade u takvim uvjetima i osigurati im sve što se može. Na javno objavljenom natječaju i nakon testiranja pri čemu baš nikoga nisam poznavao, primljen sam u JANAF, na radno mjesto na kojem mi je zadaća građevinsko održavanje magistralnog cjevovoda od Omišlja do Sotina, uz Terminal Sisak i cjevovod prema Virju. Po onome što se ponegdje pisalo, ispalo bi da se ja ne mogu javiti niti na jedan natječaj, osobno ili s privatnom tvrtkom!
Je li u središnjici HNS-a već odlučeno na koji način se ide na lokalne izbore – samostalno ili na zajedničkim listama s koalicijskim partnerima?
Uz pomoć nekih starijih članova poput Ivice Kovačevića, odlučili smo pokušati podići stranku na razinu koja joj pripada.
- Lokalni izbori će sigurno, u određenoj mjeri biti i refleksija stanja u društvu i stupnja naklonosti Vladi. No, moramo biti svjesni da lokalni izbori nisu isto što i parlamentarni jer u njima do izražaja više dolaze pojedinci nego same stranke kao cjelina. Ako u nekoj sredini imate "jakog" čovjeka, onda možete biti sigurni ne samo u njegov uspjeh i da će, primjerice, postati načelnik, nego je sigurno da će povući i određeni broj vijećničkih mandata. U HNS-u smo svjesni da se na razini županije i grada vrtimo oko izbornog praga, aktivne su nam žene i mladi, a tu je i već spomenuti interesni odbor za gospodarstvo čiji je predsjednik Vjekoslav Leko i u kojem je nekoliko pododbora na čijem su čelu ljudi profesionalci u tim strukama. Vjerujem da ćemo s nekim svojim idejama i programima koji bi mogli biti okidač za gospodarski razvoj imati uspjeha kad izađemo pred birače. Od investicija ne smijemo bježati i moramo se odlučiti što hoćemo. Naravno da i mi želimo što čišću i očuvanu Hrvatsku, ali želimo li živjeti u zelenoj šumi ili imati energetski neovisnu državu u kojoj će se, naravno, poštivati svi standardi i procedure koje vrijede u Europi? Da se vratim pitanju, s potencijalnim koalicijskim partnerima jesmo razgovarali pri čemu se podrazumijevaju SDP i HSU, ali nećemo robovati tom obrascu jer imamo apsolutnu autonomiju. Sa županijske razine ćemo prema nekim podružnicama i općinama ići s određenim stavovima, ali ih nećemo nametati.
Ima li HNS dovoljno prepoznatljivih ljudi na lokalnim razinama koji mogu privući birače?
- Prije tri godine, unutar HNS-a Brodsko-posavske županije, došlo je do nekih promjena gdje se pojavilo nekoliko mlađih ljudi. Uz mene bili su tu i kolege Željko Marić iz Slavonskog Broda, Ivan Žeruk iz Nove Gradiške, Matej Kolobarić iz Oprisavaca za kojeg vjerujem da je i budući načelnik..., a tu je i niz drugih vrijednih i aktivnih članova u drugim sredinama. Uz pomoć nekih starijih članova poput Ivice Kovačevića, odlučili smo pokušati podići stranku na razinu koja joj pripada. Iako to još uvijek nismo postigli, prostora za rast ima, a da bismo ga popunili trebat će jako puno teškog rada i truda od kojih ne bježimo i kojih se ne bojimo.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Nemeza21.09.2012. u 11:40
Što uopće reći na sve ove odvratne komentare kojima zauzimate prostor,a čovjek je samo odgovorio na pitanja koja su mu postavili i to su, ako smijem dodati, odgovori jedne inteligentne osobe i vjerujem da će učiniti sve što može da... Prikaži sve se taj projekt i ostvari.
-
volimovajgrad20.09.2012. u 22:01
Nezadovoljan sam što prema Zagrebu ne idemo u jednom, nego u tri ili četiri automobila, iako ćemo svi raspravljati o istoj temi. „“““““““““““ Domagoj to sada govoriš a zašto nisi isto to govorio prije dvije godine kada ste ti i... Prikaži sve Marić išli sami u ZG, sada bi da svi radite za dobrobit grada a prije dvije godine šta god da je predložio HDZ odmah si bio protiv, bilo dobro ili loše „ LAŽOVE JEDAN“ podmuko si do kraja, kako te nije samo stid, šta ćes za par dana kad seljaci iziđu na ulice, hoćeš li ići sa njima kao prošle godine u prosvjed ili nećes smjeti od onoga što gazi ljude bez kazne a i sam znaš da su seljaci u pravu, sa čime bi napravio podvožnjak kad para nema ? nemoj lagati sirotinji svi te znaju da u svom životu nisi ništa napravio osim što si si odmah namjestio posao u ĐĐ i JANAFU, jedva čekam izbore da se vidi šta si napravio za druge a ne za sebe i svoju tetu
Prikaži sve komentare
-