POŽEGA - Vrlo malo ljudi je upoznato s mogućnošću pritužbi glede zdravstvenih usluga koje su im pružene. Dokazuje to činjenica da su, prema Izvješću o radu Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata na području Požeško-slavonske županije, tijekom 2022. godine zaprimljene samo dvije pritužbe pacijenata koji nisu bili zadovoljni načinom pružanja zdravstvene zaštite.
Naime, prva pritužba o kojoj je Povjerenstvo raspravljalo krajem ožujka 2022. godine, odnosila se na rad liječnika obiteljske (opće) medicine na području grada Požege, a bila je vezano za ostvarivanje prava na sanitetski prijevoz pacijentice. Povjerenstvo je uputilo zamolbu Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje, Područnoj službi Požega, da žurno razmotri zamolbu pacijenice te u slučaju opravdanosti odobri sanitetski prijevoz kako pacijentici ne bi 'propao' kontrolni pregled u KBC Zagreb.
Što se druge pritužbe tiče, ona se odnosila na rad i postupanje u liječenju dr.med. dent. spec. ortodoncije u Požegi, u privatnoj specijalističkoj ordinaciji za ortodonciju. Naime, pacijent se žalio na otežano ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu. Nakon zaprimljene pritužbe Povjerenstvo je zatražilo očitovanja svih sudionika predmetnih događaja te su izvršili uvid u očitovanje Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, Regionalni ured Osijek, Područna služba Požega o izvršenoj kontroli u privatnoj specijalističkoj ordinaciji za ortodonciju.
U konačnici, Povjerenstvo je zaključilo da niti u jednom od ovih slučajeva nije utvrđeno da su navedeni subjekti povrijedili prava pacijenata.
Iako je prijava malo te Povjerenstvo iz godine u godinu ponavlja isto: „Povjerenstvo naglašava kako mu je razinu zdravstvene zaštite u Požeško-slavonskoj županiji vrlo teško kvalitetno ocijeniti, ako se na istu gleda samo kroz mali broj zaprimljenih pritužbi pacijenata, s obzirom na to da te brojke mogu upućivati i na još uvijek prisutno neznanje pacijenata o njihovim pravima i mehanizmima zaštite, iako ovo Povjerenstvo na razini Županije djeluje već 17 godina i poduzelo je niz promotivnih aktivnosti kako bi upoznalo sve stanovnike Požeško-slavonske županije o postojanju Povjerenstva i njegovom djelokrugu rada, Povjerenstvo smatra kako je većina pacijenata ipak zadovoljna zdravstvenom zaštitom u Županiji i da su kršenja prava pacijenata doista rijetka iznimka.“, postavlja se pitanje: Da je prijava više, bi li Povjerenstvo ijednu 'ocijenilo' kao povredu prava pacijenta?
Možda je upravo ta misao kočnica mnogim građanima Požeško-slavonske županije da se zauzmu za sebe i svoja zdravstvena prava na koja se, uglavnom, žale samo svojim bližnjima.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -