SLAVONSKI BROD - Brodsko-posavska županija otvorila je Javni poziv za predlaganje članova jednog bitnog Povjerenstva - onog koje bi trebalo brinuti o zaštiti prava pacijenata na području županije, a za koje mnogi nisu niti čuli. Tijekom 2022. godine na pamet je da im se obrate palo samo trima osobama. U usporedbi sa stanjem u kojemu se nalazi hrvatsko zdravstvo, teško je povjerovati da se radi o realnom stanju kada su u pitanju primjedbe pacijenata ili njihovih najbližih. Mada je Povjerenstvo, zapravo, tijelo bez stvarnih ovlasti, snažne osobe i ranije su mijenjale stvar na takvim pozicijama inače rezerviranima za one koje se u hrvatskom medijskom prostoru često naziva - fikusima - otpornim i nezahtjevnim biljkama koje (tek) uljepšavaju prostor.
Povjerenstvo će, kao i ranije, imati pet članova iz redova pacijenata, nevladinih udruga i stručnjaka na području zaštite prava pacijenata, a djelovat će pri Upravnom odjelu za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje Brodsko-posavske županije.
Zadatci su mu sljedeći:
Kako predložiti kandidate za Povjerenstvo, objavljeno je OVDJE.
U jednom slučaju, "Povjerenstvo je izrazilo žaljenje postojećom situacijom i na sastanku zaključilo da više ne nalazi mogućnosti ni putove da joj pomognemo jer nikoga ne možemo natjerati da bude ljubazniji ili da više svog radnog vremena odvoji na informaciju i edukaciju rodbine i bližnjih".
"Prva predstavka se odnosi na nemogućnost dobivanja nalaza učinjenog CT-a koji je bio potreban radi nastavka onkološke terapije. Pretraga je bila učinjena, ali nalaz nije bio očitan u vremenu koji je zahtijevao nastavak terapije. Povjerenstvo je uputilo upit nadležnoj zdravstvenoj ustanovi te je dobiven odgovor da je nalaz očitan u rutinskom vremenu za očitanje, ali je to vrijeme podnositeljici predstavke bilo predugo. Povjerenstvo je zatražilo i mišljenje lokalne podružnice HZZO-a. Odgovor HZZO-a je bio da se prozvana zdravstvena ustanova ponašala unutar zakonskih okvira. Podnositeljica predstavke je zahvalila Povjerenstvu na trudu i suradnji.
Druga predstavka se odnosila na nezadovoljstvo pacijenta jer je odbijeno njegovo liječenje u određenoj zdravstvenoj ustanovi. Napominjemo da se radi o psihijatrijskom bolesniku i ovisniku koji je u predstavci navodio i povijest neuspjelih suicida. Vrlo komplicirano i teško je Povjerenstvo došlo do podataka podnositelja predstavke, prvenstveno do podataka o njegovom liječniku primarne zdravstvene zaštite kao i podatku da se javlja Povjerenstvu e- postom s Odjela psihijatrije gdje je smješten po hitnom postupku. U odgovoru zdravstvene ustanove koja je odbila liječenje podnositelju predstavke rezolutno navode njegovu nedisciplinu i nesuradnju u prethodnìm liječenjima i ne vide mogućnost nastavka suradnje s dotičnim pacijentom. Uz pristanak, podnositelj predstavke smješten je na liječenje u drugu zdravstvenu ustanovu
Treća predstavka odnosi se na vrlo neugodno iskustvo kćerke pacijentice koja je smatrala da je nestručno liječenje u zdravstvenoj ustanovi dovelo do smrti njene 88-godišnje majke. U predstavci podnositeljica se žali na nedostupnost ìnformacija i neljubaznost osoblja gdje joj je majka liječena Povjerenstvo je zatražilo očitovanje od nadležne zdravstvene ustanove i odjela gdje je pacijentica liječena. Povjerenstvo je dobilo detaljan stručni odgovor liječnika koji je provodio liječenje, sa opisom svih zahvata i komplikacija koje su se nizale u tijeku liječenja, koji je skoro identičan dvama otpusnim pismima. U odgovoru se ne može laički iščitati nikakav propust ili pogreška Podnositeljica predstavke nije zadovoljna odgovorom, a Povjerenstvo je izrazilo žaljenje postojećom situacijom i na sastanku zaključilo da više ne nalazi mogućnosti ni putove da joj pomognemo jer nikoga ne možemo natjerati da bude ljubazniji, ili da više svog radnog vremena odvoji na informaciju i edukaciju rodbine i bližnjih. Povjerenstvo smatra da je već činjenica da je netko pisao predstavku Povjerenstvu i zatražio zaštitu te obaveza da se na proslijeđenu Predstavku odgovori dovoljna opomena Povjerenstvo za zaštítu prava pacijenata Brodsko-posavske županije nije zaprimilo predstavke građana koje se odnose na diskriminaciju u pružanju zdravstvene zaštite kao ni u segmentu ugroze mentalnog zdravlja Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Brodsko-posavske županije tijekom 2022.god. nije zaprimilo niti jednu predstavku koju bi okarakterizirali kao težu povrede prava pacijenata, odnosno Povjerenstvo nije imalo potrebu o predstavkama izvijestiti Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Ministarstva zdravstva."
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -