6677
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Bliži se dan kada će varaždinska tvrtka Hidroing koja je izvodila dva milijuna eura vrijednu rekonstrukciju pješačke zone Zajčeva-Starčevićeva u srcu Slavonskog Broda, gradilište službeno zatvoriti i predati investitoru - Gradu Slavonskom Brodu. Na svečano otvorenje obnovljene pješačke zone Brođani su, manje ili više strpljivo, čekali proteklih godinu dana. Radovi započeti krajem rujna 2023. godine su se, kao što je to uobičajeno, dodatno odužili.
No, mada dio urbane opreme Starčevićeve i Zajčeve ulice još uvijek nije raspakiran iz 'najlona' pa sve i dalje djeluje prilično neuredno, sad je već moguće - i danju i noću - dobiti djelomičan dojam o tom novom prostoru. A koliko ljudi - toliko je i mišljenja pa su neki ovim dijelom grada oduševljeni, drugi razočarani, treći bi nešto dodali, a četvrti oduzeli,…
'Bacite' li danju pogled s kroza niz Starčevićevu, djelomično će ga 'blokirati' ogromne i brojne žardinijere. One su, otkrio nam je arhitekt bile potrebne kako bi Starčevićeva i Zajčeva ljeti prestale biti užarene gradske oaze te kako bi dobile prijeko potreban hlad i dozu ozelenjavanja.
- U ovim visokim urbanim vazama su posađeni grmoliki javori. Oko vrste stabala smo se posebno savjetovali sa stručnjacima. Tražili smo prijedlog za konkretan zahvat od ljudi koji se bave hortikulturom. Ta će stabla još malo narasti i bit će malo iznad rasvjetnih tijela. Međutim, da bi iz nečega rasli, bila je potrebna određena količina zemlje i humusa. Mogli smo uzeti i manje vaze, ali one za to ne bi bile dostatne.
Noću, pak, pažnju 'odvlače' neobična rasvjetna tijela. Mnogi raspravljaju o hladnoj boji svjetlosti, kao i suvremenom dizajnu koji '(ne) ide' uz staru gradsku jezgru. Tu se, dakako, opet vraćamo na stvar ukusa. Struka je sve uvjete odnosno zahtjeve i u ovom pogledu ispunila.
Od samog su početka postavljanja opločnika tamne i brojne masne mrlje bile glavna gradska tema. No, i one su uspješno oprane.
- Najveći problem su u tom pogledu odbačene žvakaće gume. Njih je gotovo nemoguće ukloniti. Postoji uređaj koji ih djelomično uklanja parom. Sve ostalo je perivo s tih površina. I sam sam ostao iznenađen količinom ulja koja se prospe kod ugostiteljskih objekata. To će se ipak morati na neki način regulirati. Kada su u pitanju normalna svakodnevna zaprljanja, svaka ta ploča ima poseban premaz koji je štiti i sve je moguće očistiti, to nije nikakav problem jer se na to računalo s obzirom na svijetlu boju. - poručuje naš sugovornik.
Otkrio nam je i zašto se odlučio na dijagonalne tamnije linije duž cijele ulice.
- Linije omogućuju ljudima da dožive određenu dubinu prostora, odnosno, da osjete koliko su metara prošli, umjesto da im je taj prolazak monoton. Linije su postavljene slobodnim rasporedom, dakle, udaljenost između njih nije uvijek jednaka. Dijagonalne su da unesu malo dinamike u taj inače vrlo neutralan parter. One vizualno skraćuju ulicu. Da ih nema, ona bi vizualno bila puno duža. Zašto smo ih stavili? Zamislimo da ih nema te da u dva ujutro mi prolazimo 'Pijanom'. One ipak stvaraju dojam kao da je netko još tu, kao da je prostor malo popunjen. Dok hodamo, na ovakav način nam se mijenja slika prostora. - pojasnio je.
Urbanu opremu uvelike je odredila spoznaja o brojnim slavonskobrodskim delikventima, ali je arhitekti ipak uhvatio prostora kako bi i takvu opremu uklopio u vizualno skladnu, ali i funkcionalnu cjelinu.
No, bez sustavnog održavanja, pješačka će zona, pod utjecajem zuba vremena, neminovno propadati, a dvogodišnja garancija za radove brzo će iscuriti. Semmelrock opločnici velikih dimenzija trebali bi također odolijevati nedaćama - bitno je da ne dođe do 'klackanja' kakvo su vrlo brzo doživjeli oni na slavonskobrodskom korzu.
- Sve je to, dakako, potrebno sustavno održavati. Primjerice, betonske opločnike nakon nekog vremena treba ponovno fugirati odnosno prostor između napuniti pijeskom kako se ne bi pomicali. Ako su stabilni i dobro postavljeni, onda nema govora o pucanju. - zaključio je naš sugovornik.
Brođani znatiželjno šeću obnovljenom pješačkom zonom i raduju se trenutku kada će u cijelosti biti stavljena u funkciju. Kako je nekad izgledala, moguće je pogledati u članku u nastavku, a kako danas izgleda, donosimo u galeriji fotografija (listati gore).