922
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - „Pregled i ocjena ponuda tajni su do donošenja odluke o davanju koncesije odnosno odluke o poništenju postupka davanja koncesije.“ - stoji u Zakonu o koncesijama.
Razlog je to - pojasnile su nam gradske stručne službe - zbog kojega je jutrošnja izvanredna sjednica slavonskobrodskog Gradskog vijeća - u prvom svom dijelu (prije glasovanja) bila tajna. Predstavnicima medija zabranjeno je taj dio sjednice prenositi izravno.
Odgovor na pitanje smije li se od građana kriti bilo koja odluka, način njezina donošenja pa i sam tijek rada gradskog vijeća - čini nam se - u oštroj je suprotnosti s takvim naputcima predsjednika Gradskog vijeća, Stribora Valente.
Naime, mišljenja smo kako javnost ima pravo znati tko je, kad, zbog čega i na koji način pokrenuo postupak javne nabave neke robe ili usluge, a tijekom tog postupka - do otvaranja ponuda - tajna moraju ostati tek visine ponude (cijena) za traženu robu ili uslugu.
Nakon otvaranja ponuda, pak, ništa tajno ne smije biti, čak ni ime većinskog vlasnika tvrtke koja (ni)je dobila posao. Opravdanje skrivenim radnjama ne može se pronaći u zakonskim odredbama poput onih navedenih na početku. Naime, niti jednim zakonom nije propisano da se smiju prikrivati, moguće, suspektni postupci tijekom procesa nabave.
Kako smo sjednici smjeli prisustvovati, građane ipak naknadno o svemu možemo i izvijestiti.
Gradski su vijećnici - s 13 glasova 'za' i 8 'suzdržanih' - usvojili Prijedlog Rješenja i Odluke vezano za postupak davanja koncesije za obavljanje komunalne djelatnosti komunalnog linijskog prijevoza putnika na području grada Slavonskog Broda. Oboje se ticalo poništenja postupka davanja koncesije.
- U postupku davanja koncesije pristigla je jedna ponuda koja premašuje iznos planiranih osiguranih sredstava, ali ujedno premašuje i prag za provođenje postupka javne nabave jer je procijenjena vrijednost 28 milijuna i 346 tisuća kuna, a dobili smo ponudu kojom se došlo do troška koncesije od 74 milijuna 825 tisuća kuna na rok trajanja od sedam godine. Pristupili smo analizi i Povjerenstvo predlaže da se ponuda odbaci kao neprihvatljiva. - uvodno je kazala Ksenija Knežević, dipl.oec. Upravni odjel za financije i računovodstvo.
Nerealna procjena vrijednosti koncesije ono je na što su se vijećnici u raspravi prvenstveno usredotočili. Najtemeljitije je to obradio i iznio inače šutljivi gradski vijećnik.
- Kako se došlo do iznosa od 28 milijuna za sedam godina poslovanja? Ako uzmemo da imamo prosječnu plaću od 8000 kuna bruto za jednog vozača, a osamnaestero je vozača, dobijemo da je to iznos od oko milijun i 800 tisuća kuna godišnje. Ako uzmemo da vozilo godišnje radi 450 tisuća kilometara te da veliki autobus troši 40-45 litara goriva na sto kilometara i ako minibus troši 20 litara, dođemo do izračuna od tri kune po kilometru - to je milijun i 250 tisuća kuna goriva s PDV-om... i ako uzmemo to da je vrijednost natječaja iz 2019. jednaka onom iz 2022., a uvedeni su novi uvjeti, a to je da pola vozila mora biti ekološki prihvatljivo... ako se uzme u obzir da u sedam godina moraju zamijeniti pet vozila takvima ili se na natječaj mora prijaviti netko tko već ima takvih pet vozila, a električno vozilo je minimalno 550 tisuća eura i ne može se samo tako servisirati ovdje... kad uzmemo sve te troškove, mene zanima kako ste došli do računice od 28 milijuna kuna. Ima razloga da se nitko ne javi na takav natječaj i ima razloga da onaj tko se prijavi ponudi triput više. Jednostavno nema smisla. - mišljenja je bio gradski vijećnik Matej Pudić (DP).
Slavonski Brod i dalje nema novog koncesionara, a više o toj trakavici Plusportal je ranije pisao OVDJE. Današnjim izglasavanjem poništenja postupka davanja koncesije, čitava se drama nastavlja.
No, to nije bila jedina točka dnevnog reda tajne i izvanredne sjednice. Prijedlog Odluke o dopunama Odluke o obavljanju komunalnih djelatnosti, vijećnici su prihvatili s 11 glasova 'za', dok je desetero oporbenjaka bilo 'protiv' - sumnjajući u legalnost Odluke kojom se Gradonačelniku daje mogućnost odlučivanja o načinu obavljanja komunalnih djelatnosti.
- Zakon o komunalnom gospodarstvu je odredio da Gradsko vijeće određuje koje se komunalne djelatnosti obavljaju putem koncesije ili ugovora. Mi smo ovime dodali da se komunalna djelatnost može obavljati i putem pisanog ugovora. To je u nadležnosti Gradskog vijeća. Predložili smo da se to odlučivanje stavi u nadležnost gradonačelnika koji će odlučiti kada je taj način pisani ugovor, a kada koncesija. Takvo je rješenje na snazi u više hrvatskih gradova. - pojasnila je Kristina Radić, viša stručna suradnica za pravne poslove.
Hoće li upravo ta odluka omogućiti Gradu Slavonskom Brodu da konačno zaključi postupak izbora novog koncesionara te poboljša uslugu javnog gradskog prijevoza - saznat ćemo u narednim mjesecima, kada će postupak biti ponovljen.