SLAVONSKI BROD - Tomislav Tekić, kandidat HDZ-a za gradonačelnika Slavonskog Broda, je 24. travnja 2025. na predstavljanju svoje kandidature i izbornog programa iznio i neke prijedloge vezane za razvoj slavonskobrodskog gospodarstva. Ovdje skrećemo pozornost na njih iz razloga što nadilaze ovlasti gradonačelnika Slavonskog Broda i prelaze u ingerenciju Vlade RH i Hrvatskih cesta.
Tekić je tada na predstavljanju svoga programa iznio nekoliko čudnih prijedloga.
- Svima je poznata moja profesionalna pozadina. Iskustvo u radu s poduzetnicima koristit će mi u provođenju projekata izgradnje suvremene i primamljive poduzetničke zone uz istočnu veznu cestu, koju ćemo također izgraditi. Odlično prometno povezana zona privući će poslodavce. - kazao je Tekić na predstavljanju svoga programa.
O budućoj Istočnoj veznoj cesti govore i prostorni planovi iz 80-ih godina prošlog stoljeća jer bi ona trebala omogućiti brz i siguran ulaz u Slavonski Brod iz pravca istoka, kao i zoni luke na rijeci Savi. U Studiji utjecaja na zaštitu okoliša Hrvatskih cesta, iz prosinca 2020., stoji kako bi ova cesta trebala postati najznačajniji prometni koridor u prometnom sustavu istočnog dijela grada Slavonskog Broda jer bi povezivala glavne gradske prometnice u smjeru istok-zapad, tj. Sjevernu veznu cestu, Srednju veznu cestu, Svačićevu ulicu i Ulicu Stanka Vraza.
U neposrednoj blizini trase buduće Istočne vezne ceste trenutno su u izgradnji dva vrlo važna objekta u planovima razvoja Slavonskog Broda: najveća gradska gospodarska zona 'Bjeliš' i druga po veličini hrvatska riječna luka – Luka Brod.

U navedenom Tekićevom izlaganju vezanom za gospodarstvo, tijekom predstavljanja kandidature za gradonačelnika Slavonskog Broda, vrlo su problematične dvije stvari. Problematična je 'izgradnja suvremene i primamljive poduzetničke zone uz istočnu veznu cestu' kao i izgradnja buduće Istočne vezne ceste. Naime, Istočnu veznu cestu planira graditi, odnosno u nju investirati državna tvrtka Hrvatske ceste, o čemu smo više puta ranije pisali. Stoga Grad Slavonski Brod nema ništa s ulaganjem u izgradnju Istočne vezne ceste.
S druge strane, imaginarnu poduzetničku zonu, koju Tekić obećava uz buduću Istočnu veznu cestu, Grad Slavonski Brod ne može osnovati jer u tom dijelu grada i obuhvatu navedene ceste nema uopće u svom vlasništvu gradsko zemljište dovoljno veliko za zonu. Međutim, vlasništvo nad velikim parcelama u obuhvatu buduće Istočne vezne ceste imaju brojne fizičke osobe, neke tvrtke, ali i Republika Hrvatska.
Primjerice, u blizini trase buduće Istočne vezne ceste vlasništvo nad više velikih parcela ima i tvrtka koja je bila u sporu s Gradom Slavonskim Brodom oko gradskog odmarališta na Korčuli i koja je taj spor s Gradom izgubila. Nekoliko velikih parcela je u vlasništvu Republike Hrvatske, a više velikih čestica je u vlasništvu jednog od viđenijih članova brodskoposavskog HDZ-a.
S obzirom na to da još nije ni izgrađena Istočna vezna cesta, niti je prostornim planom Slavonskog Broda i Brodsko-posavske županije predviđena u obuhvatu ceste poduzetnička zona, a pogotovo što u blizini te imaginarne zone koju obećava kandidat Tomislav Tekić (ako postane gradonačelnik) Grad Slavonski Brod nema u svom vlasništvu velike parcele, nužno je postaviti dva vrlo važna pitanja. Za sada retorička.
Prvo pitanje. Zašto kandidat Tomislav Tekić obećava izgradnju imaginarne poduzetničke zone na istoku Slavonskog Broda, uz buduću Istočnu veznu cestu, kad na zapadnom dijelu Slavonskog Broda već postoji Gospodarsko proizvodno-poslovna zona Zapad od 890.000 m2 koja je u vlasništvu RH i koja još uvijek nije stavljena u funkciju? Naime, slavonskobrodska gradska Uprava godinama moli Vladu RH da to zemljište od 90 hektara pokloni Gradu Slavonskom Brodu, kao što je to Država već napravila u slučaju zahtjeva desetine drugih gradova u Hrvatskoj (Osijek, Nova Gradiška, Vinkovci, Novska, Velika Gorica...). Podpitanje bi bilo: Zašto kandidat Tekić ne obećava svoj angažman na realizaciji darovanja 90 hektara državnog zemljišta Gradu Slavonskom Brodu jer je to moguće puno brže ostvariti nego li osnivanje zone na istoku grada uz cestu koja će biti izgrađena tek za nekoliko godina, možda i nakon gradonačelničkog mandata (2025.-2029.) za koji se bori?
Drugo pitanje. Pogoduje li kandidat Tomislav Tekić svojim obećanjem izgradnje poduzetničke zone uz buduću Istočnu veznu cestu isključivo nekim privatnim interesima (vlasnicima zemljišta uz cestu), ili pak pogoduje budućim gospodarskim interesima građana Slavonskog Broda, odnosno gospodarskom razvoju Slavonskog Broda i okolice?
Dakle, kako je moguće da kandidat za gradonačelnika Slavonskog Broda obećava nešto što je teško ostvarivo i u dalekoj budućnosti, dok istovremeno zanemaruje Gospodarsku zonu Zapad, koja se već nalazi u blizini autoceste, odnosno projekt koji je itekako ostvariv u kratkom roku.

- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Matka128830.05.2025. u 21:27
Vrlo perfidan pokušaj obmane birača uoči same izborne šutnje – nisko, čak i za gospodina Dusparu.
-
soboslikar30.05.2025. u 20:33
Velika obećanja pred izbore, a nakon toga, ostaju samo obećanja. Već viđeno dosta puta od hdz-a
-