SLAVONSKI BROD - Jučer (5. rujna) je Policijska uprava brodsko-posavska izvijestila da je oko 20 sati, u Ulici Jakova Gotovca u Slavonskom Brodu došlo do nesreće u kojoj su se sudarili bicikl i električni romobil - a biciklist je zadobio teške tjelesne ozljede te mu je pomoć ukazana u Općoj bolnici u Slavonskom Brodu.
Posljednjih mjeseci smo pisali o opasnostima, ali i budućim regulativama koje donosi vožnja električnih romobila, odnosno, prema Zakonu - osobnih prijevoznih sredstava. Zemlje poput Nizozemske uvele su registracijske tablice i obavezno osiguranje takvih vozila, Velika Britanija je zabranila vožnju na javnim površinama, a u Parizu je zabranjeno njihovo iznajmljivanje.
Prema podacima RTL-a, u prvih šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj je zabilježeno 257 nesreća u kojima su sudjelovali električni romobili. No, poznato je da je stvarni broj i veći, jer se mnoge nesreće i padovi uopće ne prijavljuju. Posebno zabrinjava što je u odnosu na 2024. broj hospitalizacija porastao za čak 285 posto, a pet je puta više teških ozljeda mozga. Više od 40 posto ozlijeđenih su djeca mlađa od 14 godina.
Često se može čuti stav da nema potrebe dodatno regulirati vožnju električnih romobila jer su oni 'isti kao bicikli'. Na prvi pogled doista djeluju vrlo slično - mala i laka vozila bez zaštite za vozača. No razlike postaju očite kada se dogodi nesreća.
Bicikl u gradskoj vožnji najčešće ide 15 do 20 kilometara na sat, dok romobil, iako zakonski ograničen na 25, u praksi često vozi 30 do 35 kilometara na sat - a uklanjanjem blokade brzine može dosegnuti i 80 km/h. Udarac romobila pri takvim brzinama može se usporediti s naletom mopeda. Zato je i sam pad s romobila, a kamoli sudar s biciklom, puno opasniji nego što se obično misli. Jedan vozač prima značajnu silinu udara, dok drugi (vozač električnog romobila) zbog nestabilnog položaja i malih kotača gotovo uvijek teško pada.
Marko Ševrović, stručnjak Prometnog fakulteta u Zagrebu je izjavio RTL-u kako potiče roditelje da ne puštaju djecu na romobile.
- Nemojte puštati djecu na romobile. Nije sigurno. Rađe im kupite bicikle, naučite ih kako se vozi bicikl. Romobili imaju male kotače te svaka izbočina na cesti može dovesti do pada. - izjavio je RTL-u.
Jučerašnja nesreća još je jednom pokazala koliko vožnja električnih romobila može biti rizična. Dok se u Europi već uvode stroža pravila i zabrane, u Hrvatskoj je izmjena Zakona koji regulira osobna prijevozna sredstva tek u izradi, a broj nesreća i ozljeda naglo raste.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -