Prema pisanju, bezmalo, svih ovdašnjih medija (SBTV, Soundset, Brod portal, E-Brod) pročelnica Upravnog odjela za komunalni sustav i komunalno redarstvo, Klaudija Tolić Popović, najgora je službenica brodske gradske Uprave, a ne ovdašnji Eliot Ness, zaštitnik građana od pojedinačnih i grupnih mešetara, kako tvrdi potpisnik ovog priloga.
Dapače, prema tim medijima, ona je čudovište koje je Brođankama i Brođanima nametnula mjesečno plaćanje jednog parkirnog mjesta u iznosu od 920, umjesto dosadašnjih 100 kuna.
Iako nije prvi put da SBplus ustaje u zaštitu subjekta kojeg su napali svi drugi mediji ('Hrabro dijete' na primjer) želimo vjerovati kako na pomolu nije pojava, nego tek još jedan od slučajeva u kojem smo obradi teme pristupili profesionalnije. Za razliku od drugih, (i) u ovom slučaju, tražili smo stav 'druge strane' kako bismo naše čitatelje informirali cjelovito i objektivno, a ne parcijalno i tendenciozno.
Iako je 'obostrana' obrada teme temelj svakog pa i lokalnog novinarstva, u predmetu 'naplata parkiranja' svi mediji javnost su informirali jednostrano. Objavili su informaciju koju im je dala predstavnica Brod-parkinga, Branka Nikolić, a da nitko nije pitao 'drugu stranu' (Grad) što ima reći u vezi s tim.
Što je medijima kazala Branka Nikolić
"U petom mjesecu, kad je netko nazvao gradonačelnika i pitao ga: 'Zašto je porasla cijena godišnjih invalidskih karata, a cijena satnog parkiranja se nije mijenjala', od tog datuma, imamo prepisivaniju sa gospođom Klaudijom Tolić Popović. Kulminiralo je 25 ovog mjeseca kad je ona našoj odvjetnici, Miri Buljan, dostavila odgovor u kojem se striktno zahtjeva da se poštuje članak 9 Ugovora o koncesiji, koji predviđa prodaju samo satnih parkirnih karata.
Druge karte se ne smiju više prodavati jer da gradonačelnik nije odlučio o cijenama. I to je službena verzija - da mi nismo nikada pitali gradonačelnika da nam odobri cijene, a mi 12 godina prodajemo mjesečne i invalidske karte. Morati ćemo ići na Gradsko vijeće da nam gradski vijećnici omoguće da dalje nastavimo raditi. Obavijestili smo ljude koji kod nas uzimaju karte, neki i 12 godina... Na Gradsko vijeće idemo tim više što je (u nekom predmetu op.a.) Viši upravni sud donio presudu, dakle pravomoćno, da niti jedan gradonačelnik u Republici Hrvatskoj ne može ni o kakvim cijenama odlučivati... Znači, ni o cijeni vode ni odvozu smeća, pa tako ni o cijeni parkiranja. To je u isključivoj ingerenciji Gradskog vijeća".
Što su objavili mediji, bez provjere
EBrod - Grad Slavonski Brod ukinuo je sve povlaštene karte za parking. Tako se ukidaju i mjesečne parkirne karte za stanare koje su Brođani do sada plaćali 100 kuna. Prema novom prijedlogu vizionara iz Vukovarske ulice, na primjer, stanar na brodskom Korzu, od sada, mjesečnu kartu za parking plaćati će nevjerojatnih 920 kuna (...) Sramota!!
Brod portal - Prema odluci Grada Slavonskog Broda, ukidaju se povlaštene mjesečne karte za parking, tako da će cijena mjesečnih karata u Brod-parkingu iznositi, ovisno o broju dana u mjesecu, i do 920 kuna. Dosadašnja povlaštena cijena bila je 100 kuna. Novi je to udar na kućni budžet građana kojima je u prošloj godini već poskupjela voda. Razlog ove iznenadne odluke još je nije poznat.
Radio Soundset - Brod parking od 1.rujna više ne prodaje godišnje i mjesečne karte za parkiranje. Nimalo ugodna vijest za korisnike koji su do sada imali potrebe plaćati parkiranje na ovakav način. Sve je krenulo upitom građana o cijeni godišnje invalidske karte u radijskoj emisiji. Uslijedila je potom reakcija Gradske uprave u kojoj stoji kako gradonačelnik odlučuje o cijenama.
U Brod parkingu kažu kako na ovome neće stati. Tvrde da je nastali problem u ingerenciji Gradskog vijeća kojem će se i obratiti za pomoć te da ranije kupljene godišnje karte vrijede do isteka, a hoće li se i kada moći kupiti nove ovisit će o tome kako će odlučiti Gradsko vijeće, poručuju iz Brod parkinga.
SBTV - Iz Brod-parkinga obavještavaju da su od Upravnog odjela za komunalni sustav Grada Slavonskog Broda dobili nalog da se drže naplate cijene parkiranja od 3 kune za sat u prvoj, odnosno 3 kune za dva sata u drugoj zoni.
Time je Grad Brod-parkingu naložio ukidanje svih povlaštenih mjesečnih i godišnjih parking karata. Nažalost, brojni građani koji su kupovali mjesečne, odnosno godišnje karte, sada će parkiranje morati plaćati po satu. To, primjerice, znači da stanari u centru grada, koji su do sada plaćali 100 kuna mjesečnu povlaštenu kartu, od sada moraju parkiranje također plaćati po satu. To znači da će dnevno za parkiranje morati izdvojiti 39 kuna, što za prosječno 25 radnih dana iznosi više od 900 kuna. Brojni građani su u šoku, a osim stanara, bez povlaštenih karate od danas ostaju invalidi, zaposlenici i tvrtke.
Što kaže brodska gradska Uprava
Klaudija Tolić Popović - Saznavši od građana kako je Brod parking, bez konzultacija s Gradom, dakle samovoljno, podigao cijene nekih svojih usluga, 15. svibnja 2014., zatražila sam Cjenik temeljem kojeg oni građanima naplaćuju svoje usluge, a od Službe za unutarnju reviziju zatražila sam nadzor provedbe Ugovora o koncesiji za obavljanje poslova organizacije i naplate parkiranja, sklopljenog 28. prosinca 2006. godine između Grada Slavonskog Broda kao Davatelja koncesije i Brod-parkinga kao Koncesionara, na rok od 15 godina.
Iako, zasad, Služba za unutarnju reviziju nije okončala nadzor provedbe Ugovora o koncesiji, iz korespondencije s odgovornom osobom, Brankom Nikolić, saznala sam kako je Brod parking zaista, samovoljno, podigao dotadašnju cijenu godišnje parkirne karte za invalide - s 300 na 400 kuna.
Mada Ugovorom o koncesiji nije predviđeno izdavanje mjesečnih i godišnjih parkirnih karata, niti je aneksom Ugovora naknadno uvedena ta mogućnost, sve dosadašnje gradske uprave, 12 godina, tolerirale su provođenje te prakse.
Odgovornima u Brod parkingu prenijela sam stav kolegija gradonačelnika o potrebi provjere opravdanosti podizanja cijena godišnjih parkirnih karata za invalide te im predložila neka, temeljem članka 23. Ugovora o koncesiji, naprave prijedlog cijena i sukladno članku 9. dostave ga u gradsku Upravu na verifikaciju. Unatoč "prepisivaniji" odgovorni iz Brod parkinga odbili su postupiti kako smo predložili.
Nakon 100 dana 'pregovora', 22. kolovoza 2014., pisanim putem, tražili smo od Koncesionara neka se dosljedno poštuje članak 9. Ugovora o koncesiji u kojem stoji: "O svakoj promjeni cijene parkirne karte Gradsko poglavarstvo (Gradonačelnik) će pravovremeno obavijestiti koncesionara". Na taj način, spriječili smo podizanje dosadašnjih cijena godišnjih parkirnih karata za invalide (s 300 na 400 kuna) a ničim nismo dirali 'stečena prava' odnosno dosadašnje cijene.
Umjesto da, do okončanja ugovorom propisane procedure o promjeni cijene parkiranja, nastavi raditi kao dosad, Brod parking samovoljno je prekinuo činiti ono što je radio 12 godina - obustavio je prodaju mjesečnih i godišnjih parkirnih karata po dotadašnjim cijenama istovremeno pokrenuo medijsku hajku na gradsku Upravu i mene osobno.
U konačnici, stav je gradske Uprave da Brod parking svoje usluge treba nastaviti davati po dosadašnjim uvjetima te da se povećanje cijena neće dopustiti mimo Ugovorom predviđene procedure.
Zaključak
Prvo. Netočan je navod odgovornih iz Brod parkinga kako članak 9. Ugovora o koncesiji "predviđa prodaju samo satnih parkirnih karata". Naime, taj članak ne govori o vrstama karata i njihovim cijenama nego o načinu povećanja cijena. (Vidi dokumente u prilogu)
Drugo. Točno je da iz Brod parkinga "nikada nisu pitali gradonačelnika da im odobri cijene", iako im je to zapovjeđeno člankom 9. Ugovora o koncesiji.
Treće. Nije točno da "niti jedan gradonačelnik u Republici Hrvatskoj ne može ni o kakvim cijenama odlučivati" jer članak 21. Zakona o komunalnom gospodarstvu izrijekom kaže da mora (gradonačelnik je u funkciji bivšeg Gradskog poglavarstva).
Četvrto. Nije točno ono što pišu ovdašnji mediji - da je "Grad Slavonski Brod ukinuo sve povlaštene karte za parking", nego je točno upravo obrnuto - da je zabranio podizanje cijena (i) 'povlaštenih karata za parking'.
Peto. Nije točno da će "Prema novom prijedlogu vizionara iz Vukovarske ulice stanari na brodskom Korzu, od sada, mjesečnu kartu za parking plaćati nevjerojatnih 920 kuna" nego je točno da "vizionari iz Vukovarske ulice" ne dopuštaju Brod parkingu podizanje postojećih cijena.
Šesto. Nije "sramota!" to što, u ovom slučaju, radi gradska Uprava, nego je "sramota!" to što i kako pišu neki ovdašnji mediji.
Sedmo. Brod parking, suprotno Ugovornim odredbama o koncesiji, samovoljno je uveo mjesečne i godišnje parkirne karte, po samovoljno određenim cijenama, što su dosadašnje gradske Uprave prešutno odobrile, sukladno članku 21. stavku 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu.
Osmo. Nakon izvjesnog vremena, sukladno 'običajnom pravu', Brod parking odlučio je cijenu godišnje parkirne karte za invalide s 300 podići na 400 kuna, što je izazvalo revolt kod nekih od korisnika te usluge.
Deveto. Nakon protesta građana, gradonačelnik Duspara upoznao se s predmetom i ustanovio kako, pored samovolje koncesionara, mora odlučnije suočiti se s problemom nedovoljne efikasnosti gradskih službenika. S jedne strane zapovjedio je stavljanje pod ozbiljniji nadzor izvršenje Ugovora o koncesiji, a s druge strane inzistirao da, mimo procedure predviđene Ugovorom, nema povećanja dostignutih cijena usluga Brod parkinga.
Deseto. I slučaj Brod parking prilog je dokazima kako brodska gradska Uprava vapi za ozbiljnim restrukturiranjem koje će za posljedicu imati veću efikasnost za manju cijenu.
Jedanaesto. Koristeći nevjerojatnu količinu cinizma (prezir prema društvenim konvencijama... hjp) i zluradost nekih ovdašnjih medija, Brod parking, privremeno, uspio je potpuno obrnuti tezu o događaju - gradonačelnika Mirka Dusparu predstavili su kao čovjeka koji je podigao cijene parkirnih mjesta stanarima i invalidima, iako je on činio upravo obrnuto, nije dopuštao podizanje cijena.
I ovaj slučaj pokazuje kako, orkestriranim korištenjem medija, moguće je krivca predstaviti žrtvom i obrnuto - ako se tome nitko ozbiljnije ne suprotstavi. SBplus suprotstavio se iz profesionalnih i principijelnih razloga. Pritom, držimo kako, u ovom slučaju, Brod parking je krivac, a Klaudija Tolić Popović žrtva.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
jedandanzivota03.09.2014. u 02:23
Dakle bravulja ne čita članak...to je bio samovoljni pokušaj Brod-parkinga podići cijene za parkiranje...Po ugovoru, ne može ih podići bez pristanka gradonačelnika i gradskog vijeća...Ako im cijene ne odgovaraju neka prestanu biti koncesionari, ima drugih koji to žele...No, ima tu... Prikaži sve nečega drugog, a to se zove, pokušaj medijskog smeća prikazati kako gradonačelnik ne vodi brigu o svojim građanima, a naročito o invalidima. Ti lažljivi, potkupljivi mediji sjeku granu na kojoj sjede...jer u laži i dezinformiranju su kratke noge. Nažalost, ima još uvijek onih koji nasjedaju lažnoj propagandi...A što se tiče Švicarske, o njoj ne treba trošiti riječi, jer nije imala rata u svojoj povijesti,,,čak ju je poštedio zločesti Hitler...jer su tamo za vrijeme rata svi diktatori spremali svoju lovu. Rade s tuđom lovom (diktatora, mafijaša sitnih i krupnih lopova i sličnih) pere se lova, a tu je najveća zarada...Lako je tako imati solventnu državu i biti pametan. No, mora se reći da imaju i vladu koja brine o svojim stanovnicima...Za pohvalu!
-
bravulja02.09.2014. u 22:49
Pa evo što sam želio pojasniti. Plaćam garažu 120 CHF u Zürichu mjesečno. Otvaram je na daljinski upravljač,preko zime zagrijana, ima svjetlo, plaćam manje auto osiguranje jer auto držim na sigurnom. Ako pogledam mjesečnu kartu u Sl. Brodu od 920... Prikaži sve kuna što je puno više nego u Švicarskoj.Mjesečna karta ovdje je nekih 240 kuna na otvorenom.A sad nešto o cijenama na sat. Ono smetište u Štrosmajerovoj koje naplaćuju 3 kune za dva sata je isto prevara. Što normalan čovjek ima raditi 2 puna sata. Kupim većinom za 15-20 minuta. Ostatak vremena a to je 80% se naplaćuje drugi put jer ja odlazim.Isto je i u gradu. Dođeš parkiraš se jer trebaš samo par minuta a plaćaš čitav sat.Zašto nemam pravo odrediti koliko ću biti parkiran i toliko platiti. Takve cijene su i u Zürichu Osim strogog centra. 0.50 centi po satu.
Prikaži sve komentare
-